![]() |
De Morgen doet het weer
De Morgen en onderzoeksjournalistiek. Het zijn woorden die eigenlijk alleen nog de redactie van De Morgen zonder een cynische glimlach op het gezicht in de mond neemt. Onze vrienden van de krant De Morgen zijn immers niet altijd even goede vrienden van de waarheid. In De Morgen van vandaag lezen we op bladzijde vier inzake de Afghaanse kerkbezetters in Elsene het volgende: "De hongerstakers kregen gisteren ook minder gewenst bezoek. Een tiental leden van het Vlaams Blok ontvouwde in de voormiddag een aantal spandoeken op de trappen voor de kerk, waarop stond dat "Vlaanderen al genoeg illegalen heeft". De politie was snel ter plaatse om de betogers weg te jagen." Het is leuk te zien dat De Morgen aandacht besteed aan de actie, maar spijtig genoeg -of moeten we zeggen zoals gewoonlijk- barst het stukje van de onjuistheden. We sommen ze voor u graag even op. Een groepje militanten van de Vlaams Blok Jongeren voerden een serene actie tegen de bezetting van de Heilig Kruiskerk in Elsene. Volgens de onderzoekers van De Morgen ontvouwden de actievoerders een aantal spandoeken waarop stond dat "Vlaanderen al genoeg illegalen heeft". Om te beginnen waren dat "aantal spandoeken" er precies één! En niet dat we het met de slogan die De Morgen voorstelt niet eens kunnen zijn, maar de tekst op dat ene spandoek was toch wel lichtelijk anders. Om precies te zijn stond er op het spandoek te lezen: "Illegalen: genoeg is genoeg". Die andere spandoeken waren in werkelijkheid affiches met de tekst "Illegalen: genoeg is genoeg" en "Stop asielmisbruik". Helemaal leuk is anders ook wel het zinnetje dat de politie de betogers wegjoeg. Excuseer? Een toevallig voorbijrijdende patrouille van de politie kwam even informeren hoe lang de actie ging duren en wat onze jonge nationalisten precies zinnens waren. Aangezien de actie heel sereen verliep (d.i. uitgezonderd de nieuwe medemens die in één van de 'nieuwe landstalen' aan de overkant van de straat wat stond te schelden) zagen de agenten er geen graten in en lieten ze de Vlaams Blok Jongeren rustig verder doen. Even later herhaalde dat scenario zich nog eens met een andere patrouille, maar dat is ongetwijfeld een gevolg van de schitterend geslaagde (sic) politiehervorming. Van wegjagen was dus hoegenaamd geen sprake. De fouten in het stukje van De Morgen hoeven ons echter niet te verwonderen, want bij de actie was in de verste verten geen 'onderzoeksjournalist' van De Morgen te bespeuren. Ze zullen dus wel weer geteerd hebben op één van hun 'goed ingelichte bronnen' ... en we weten allemaal wat die waard zijn! Vanop www.vlaamsblok.be Jörgen Noens |
Tja, dat de site van het Vlaams Blok qua berichtgeving véééééééééééél objectiever is dan alle Belgische kranten samen, weten we ook allemaal...
Wat een flagrante vervorming van de waarheid zeg, spreken over "spandoeken", terwijl het in feite maar één spandoek en een aantal affiches waren... Wat een schande!!! Oh ja, en er stond niet dat "Vlaanderen al genoeg illegalen heeft", neenee, er stond "Illegalen: genoeg is genoeg"!!! Een WERELD van verschil natuurlijk... Ze moesten daar bij De Morgen door de grond zinken van schaamte... :roll: |
Mja, genoeg is genoeg heeft een dubbele bodem, maar de morgen is idd in fout, veel te eenzijdige berichtgeving, ah ja, ik lees dat krantje toch niet, en ik mis blijkbaar niet veel.
|
Volgens Raf moet de krant dus niet waarheidsgetrouw schrijven.
Als het maar een beetje in de buurt komt is het ook al goed. Tja... dat zal dan wel linkse "kwaliteits"journalistiek zijn zeker. |
Ook het spottend praten over "onderzoeksjournalistiek" is volledig naast de kwestie. Het verslaan van een actie als deze is gewoon "journalistiek". Punt. Misschien moeten ze daar bij www.vlaamsblok.be ("waar precies, meneer Annemans?") hun kennis van mediatermen wat opfrissen.
|
Citaat:
|
Citaat:
De onderzoeksjournalist van de morgen was nu net die Citaat:
Trouwens je bedoelt uiteraard nieuwe 'landgenoot' en niet nieuwe 'medemens' mag ik hopen.... Ik weet dat VB'ers het niet altijd even nauw nemen maar stellen dat die persoon geen mens was voor hij in Belgie kwam resideren dat is nogal gortig... |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat over het feit, dat er niemand van de Morgen aanwezig was en dat ze dan maar wat schrijven om ons in een slecht daglicht te stellen. Dat ze er niet waren ok, maar dat ze dan op zijn minst proberen een correcte weergave te schrijven. Dat de politie ons verjaagde, is helemaal een onwaarheid. Een politieagent kwam vragen of we lang bleven waarop de actieverantwoordelijke meedeelde dat we niet te lang zouden blijven. 10 minuten later kwam een agent van een andere patrouille hetzelfde vragen en deze kreeg hetzelfde antwoord. Ze lieten ons begaan en na nog geen 20 minuten zijn we vertrokken. Met vriendelijke groeten, Jörgen Noens |
Citaat:
Meer blauw op straat is uiteraard zeer goed en een punt van het Vlaams Blok. Maar dat de ene patrouille niet op de hoogte was dat er een andere patrouille was, doet bij mij toch vragen naar boven komen omtrent de werking van dat "meer blauw op straat". Niet? Met vriendelijke groeten, Jörgen Noens |
Citaat:
|
Citaat:
----------------- Objectiviteit aanklagen is één ding, maar de Vlaams Blok site beschouw ik ook niet als objectief. De Morgen is nogal es wat gerespecteerder, vind ik. Dit mag je natuurlijk niet weerhouden om een recht van antwoord te vragen en jouw visie op de feiten te zeggen... |
Citaat:
Omdat aan elke aanwezige journalist een persbericht is gegeven en de vraag werd gesteld welke krant/TV/radio ze vertegenwoordigden. Met vriendelijke groeten, Jörgen Noens |
Citaat:
|
Geachte Jörgen Noens;iedereen weet dat deze krant,niet de gedroomde huwelijkspartner is van het Vlaams Blok. :lol:
U kan niet objectief oordelen daar u duidelijk deel uitmaakt van het Vlaams Blok.(u verwijst tevens naar de website van de partij). U heeft er duidelijk alles voor over om de forumleden ervan te overtuigen dat er niemand van deze krant aanwezig was :? Excuseer,maar voor mij is de rekening hier snel gemaakt. :wink: :angel: :angel: :angel: Vlaams Blok en Jörgen Noens :angel: :angel: :angel: |
Citaat:
Objectief gezien echter kan men DM niet objectief noemen. En bijgevolg GEEN kwaliteitskrant. |
Citaat:
Lees bovenstaand antwoord, gericht aan Jorge. Maar stel nu dat er inderdaad toch een journalist van De Morgen zou geweest zijn. Dan heb ik grote vraagtekens omtrent zijn doel als journalist. Objectief zijn of een partij door het slijk halen door wat leugens te schrijven?. Want wat deze journalist geschreven heeft, strookt niet met de waarheid! Met vriendelijke groeten, Jörgen Noens |
Citaat:
|
M.i. is er maar één objectieve krant in dit land, en dat is de FET.
Het is in dit land dan ook de enige krant die het predikaat "kaliteitskrant" mag dragen van mij. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be