Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dewinter: "Illegaal onderzoek naar mijn gsm-verkeer" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49517)

Antoon 8 april 2006 09:43

Dewinter: "Illegaal onderzoek naar mijn gsm-verkeer"

Citaat:

Filip Dewinter beweert dat het Antwerpse gerecht een illegaal onderzoek heeft gevoerd naar zijn gsm-verkeer. "Het gerecht liet echter na om toestemming te vragen aan het hof van beroep, en ook mijn noodzakelijke toestemming werd nooit gevraagd", zegt de Vlaams Belang-kopman zaterdag in Het Laatste Nieuws.

Dewinter, die ook wijst op zijn parlementaire onschendbaarheid, gaat klacht indienen. "Mijn privacy is ernstig geschonden. Het is onaanvaardbaar dat het gerecht zomaar het telefoonverkeer van parlementairen gaat onderzoeken", luidt het.

Het gsm-verkeer van Dewinter zou onderzocht zijn in het kader van een onderzoek naar een speurder, die een geheime lijst van extremistische organisaties naar het Vlaams Belang had gelekt. (belga)
Is dat weer eenzijdig? Of worden de GSM's van onze linkse politici ook afgetapt?

yackara 8 april 2006 09:47

Voor mij draait de kwestie niet of het telefoonverkeer van links, aldan rechts wordt afgetapt. Maar om de schending van de privacy. Als je wilt dat een maatschappij goed functioneerd is de eerste vereiste zekerheid. Die zekerheid ga je niet geven door mensen het vermoeden te geven dat hun gesprekken worden afgetapt. Ik sta er volledig achter dat dit fout is.

job 8 april 2006 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1643753)
Is dat weer eenzijdig? Of worden de GSM's van onze linkse politici ook afgetapt?

Voor het royalistische België zijn Dewinter en co uiteraard staatsgevaarlijke individuen....
:-D :-D

George 8 april 2006 09:59

Citaat:

Tja, advocaten hé. Met voldoende finaciele (partij) middelen kunnen ze het gerecht wel bezighouden.

Een goede zaak dus voor degenen die met justitie hun boterhammetje verdienen.

yackara 8 april 2006 10:00

Of wilt De Winter en Co met berichten als dit hetgene wat je net zij laten uitschijnen? Het draait nog altijd om op dejuiste manier in de schijnwerpers te komen. Als Dewinter een verhaal als dit verzint of uitdikt verwacht hij veel sympathie van rechtsgezinden, en dat krijgt hij.

PelgrimForever 8 april 2006 10:02

Citaat:

Het enige euvel is een procedurefout.

lombas 8 april 2006 10:30

Dat vind ik dus echt grellig ... de overheid die een onderzoek naar je voert zonder het zelf te weten ...

yackara 8 april 2006 10:34

Het gaat idd om procedure fout, ook even verwijzen naar de BOM-wet die moest het mogelijk maken om makkelijker iemand's persoonlijk leven (huis, gsm, etc ...) uit te pluizen. Ik sta hier VOLLEDIG niet achter. Ik heb liever dat die rechercheurs eerst de toestemming aan een raad van wijze mannen moeten vragen, voor ze iemand's privacy gaan schenden. Ook de straten vol camera's hangen kan echt niet volgens mij.

George 8 april 2006 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1643829)
Dat vind ik dus echt grellig ... de overheid die een onderzoek naar je voert zonder het zelf te weten ...

Tja Lombas, als ze je verwittigen haalt het niet veel uit natuurlijk.

bv.; je bent een redelijk grote drug, wapen, of andere dealer in illegale goederen en justitie wil tot bij de grotere vissen komen. Denk je dan dat het aangewezen is om betrokkene eerst effe te informeren dat men z'n telefoon gaat afluisteren of de gebelde nummers gaat controleren?

Wat nu de zin of onzin bzetreft om dhr. Dewinter te controleren laat ik in het midden.

FISHERMAN 8 april 2006 11:53

Aangezien Dewinter niks zinnigs te zeggen heeft, moet hij wel met dit soort non-feiten in het nieuws komen.:?

George 8 april 2006 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 1643958)
Aangezien Dewinter niks zinnigs te zeggen heeft, moet hij wel met dit soort non-feiten in het nieuws komen.:?

FDW heeft wel zinnige dingen te zeggen hoor, voor mensen die zelf niks of niet veel te zeggen hebben. Het lijkt jou (en mij) misschien wel onzinnig omdat we een eigen gedacht/mening hebben over die enkele zaken waar ie zich over uitlaat. Voor vele mensen is hij dus wel zinnig.

Er is trouwens geen groot verschil tussen mensen die een boodschap hebben aan FDW en z'n partij en mezelf. Het probleem voor VB zijn de mensen van noord afrikaanse origine. Er zijn daar problemen mee en ook ik heb daar geen kant en klare oplossing voor. Die bestaat volgens mij niet. Het enige verschil bestaat er dus in dat degenen die wel een boodschap hebben aan wat Dewinter verteld wel geloven in een kant en klare oplossing van deze problemen.

Antoon 8 april 2006 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George (Bericht 1643989)
Het enige verschil bestaat er dus in dat degenen die wel een boodschap hebben aan wat Dewinter verteld wel geloven in een kant en klare oplossing van deze problemen.

Onjuist. De meesten die een boodschap hebben aan wat Dewinter vertelt zouden graag hebben dat er tenminste iets aan die problemen wordt gedaan, terwijl de partijen die aan de macht zijn de problemen gewoon ontkennen vanwege een misplaatste en uit de hand gelopen politieke correctheid.

Chrilord 8 april 2006 15:52

Ja we staan dicht tegen een stalin-hitler maatschappij en dat met de meedewerking van de zichzelfbenoemde"demokratische "partijen.En maar katoen geven op het VL B,.Een lichtpuntje :de verkiezingen,als ze die niet vervalsen.Want met de partijen gelijk de P S ,S.Pa spirit ,groen enz.weet men nooit hé...

abi 8 april 2006 16:31

Zou prins filip ne gsm hebben ???

Antoon 8 april 2006 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abi (Bericht 1644412)

:lol: :lol: :lol:

Jazeker 8 april 2006 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abi (Bericht 1644412)

born2bewild 8 april 2006 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord (Bericht 1644359)
Ja we staan dicht tegen een stalin-hitler maatschappij en dat met de meedewerking van de zichzelfbenoemde"demokratische "partijen.En maar katoen geven op het VL B,.Een lichtpuntje :de verkiezingen,als ze die niet vervalsen.Want met de partijen gelijk de P S ,S.Pa spirit ,groen enz.weet men nooit hé...

Ik vind dat er internationale waarnemers moeten aanwezig zijn.
Een "procedurefout" in de stemsoftware is snel gemaakt

@BuRnS 8 april 2006 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1644485)

lol da is nog te te moeilijk voor onze welgeliefde prins , nen tam tam zou beter zijn

lombas 8 april 2006 17:57

Cirkeltje, cirkeltje, toeter - dat is de rechtstreekse lijn naar de papa.

Dat heeft-ie in de Verenigde Staten geleerd.

Jaani_Dushman 8 april 2006 18:09

Filip De Winter die er problemen mee heeft dat we in een politiestaat leven, wat gaan we nog meemaken?! :rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be