Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wie (te) hard werkt zal kapot gaan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49555)

Black Cat 9 april 2006 16:01

Wie (te) hard werkt zal kapot gaan.

1 Bijlage(n)
Ook al de VLD-affiches gezien "Wie had werkt moet vooruitgaan" ?

De VLD bevestigt daarmee haar asociaal en hard imago. In tegenstelling tot het meisje of jonge vrouw op de foto is bv niet iedereen mooi, gezond, jong, intelligent,... .

De belastingkado's die de VLD wil rondstrooien voor bedrijven, zullen zuur teruggenomen worden op cultuur, gezondheidszorg, milieubehoud. De werkdruk en de stress zullen verhogen. Kortom we zullen er allen slechter van worden.

Don Quichote 9 april 2006 16:07

Ja,
Laten we al wat werk is , afschaffen.

duveltje382 9 april 2006 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 1646000)
Ja,

En dan gij een achtervolging meer kunnen inzetten hé:) Verslaafde zot

Black Cat 9 april 2006 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 1646000)
Ja,

Wel ja, laten we woorden als tijdskrediet, onthaasting, part-time jobs, ... terug van onder het stof halen.

Sfax 9 april 2006 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1646010)
Wel ja, laten we woorden als tijdskrediet, onthaasting, part-time jobs, ... terug van onder het stof halen.

Tegen een lager loon dan, vanzelfsprekend?

alberto 9 april 2006 16:22

Ik blijf voltijds werken, diegene die halftijds willen werken doen maar, men moet niet komen klagen dat men dan te weinig geld heeft om rond te komen, je hebt dan wel veel tijd om te onthaasten, zonder geld dan wel, plezant hé.

Black Cat 9 april 2006 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 1646046)
Ik blijf voltijds werken, diegene die halftijds willen werken doen maar, men moet niet komen klagen dat men dan te weinig geld heeft om rond te komen, je hebt dan wel veel tijd om te onthaasten, zonder geld dan wel, plezant hé.

Bij een koppel maken twee halftijdse een voltijdse. Werk dat je niet moet uitbesteden, omdat je meer vrij bent, moet je ook niet betalen, evenmin als extra verplaatsingsonkosten, enz.

Het is dan ook een keuze voor welzijn ipv voor welvaart.

Misschien moeten we ook minder toegeven aan consumptiedwang?

Don Quichote 9 april 2006 16:48

-----------------------------
Dan moet alles teruggeschroefd worden.
(ook sociale voorzieningen)
Deze sectoren kosten ieder jaar meer.

Kan slechts in stand gehouden worden door een groeiende economie.
We zouden een maatschappij krijgen waar velen niet blij mee gaan zijn.

Black Cat 9 april 2006 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 1646137)
Kan slechts in stand gehouden worden door een groeiende economie.
We zouden een maatschappij krijgen waar velen niet blij mee gaan zijn.

Zijn er dan geen grenzen aan die groei? Of moet de economie groeien tot ze ontploft? Veel van die zogenaamde groei wordt gefinancieerd met schulden.

alberto 9 april 2006 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1646064)
Bij een koppel maken twee halftijdse een voltijdse. Werk dat je niet moet uitbesteden, omdat je meer vrij bent, moet je ook niet betalen, evenmin als extra verplaatsingsonkosten, enz.

Het is dan ook een keuze voor welzijn ipv voor welvaart.

Het zijn allemaal wel mooie woorden maar welvaart is voor mij een stuk welzijn, niet dat ik een consumptiebeest ben maar de welvaart die ik bekom door voltijds te gaan werken maakt me toch gelukkig, het zijn diegene die de welvaart niet hebben omdat ze geen werk hebben die ook klagen over hun welzijn, ze hebben natuurlijk veel tijd om te onthaasten maar of ze hiermee gelukkiger zijn betwijfel ik.

Black Cat 9 april 2006 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 1646173)
Het zijn allemaal wel mooie woorden maar welvaart is voor mij een stuk welzijn, niet dat ik een consumptiebeest ben maar de welvaart die ik bekom door voltijds te gaan werken maakt me toch gelukkig, het zijn diegene die de welvaart niet hebben omdat ze geen werk hebben die ook klagen over hun welzijn, ze hebben natuurlijk veel tijd om te onthaasten maar of ze hiermee gelukkiger zijn betwijfel ik.

Ik kan me moeilijk inbeelden dat een koppel met heel flexibele voltijdse uren, onbetaald overwerk, en een verwaarloosd huishouden, zo gelukkig is. laat staan de DINS-koppels (Double Income No Sex)

Sfax 9 april 2006 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1646191)
Ik kan me moeilijk inbeelden dat een koppel met heel flexibele voltijdse uren, onbetaald overwerk, en een verwaarloosd huishouden, zo gelukkig is. laat staan de DINS-koppels (Double Income No Sex)

Maar maakt het feit dat jij je dat niet kan inbeelden iets tot realiteit? Maakt dat het een algemeen gegeven dat tweeverdieners sowieso ongelukkig, overstressed en overwerkt zijn? Of toont dat enkel aan dat ideologieën een inherent risico aan oogklep-denken inhouden?

King of beggars and fleas 9 april 2006 17:22

om te beginnen kunnen kinderen van tweeverdieners onmogelijk anders dan ongelukkig zijn

die tweeverdieners voelen dat vervolgens aan - dus worden ze door schuldgevoelens zelf ook ongelukkig

Black Cat 9 april 2006 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 1646196)
Maar maakt het feit dat jij je dat niet kan inbeelden iets tot realiteit? Maakt dat het een algemeen gegeven dat tweeverdieners sowieso ongelukkig, overstressed en overwerkt zijn? Of toont dat enkel aan dat ideologieën een inherent risico aan oogklep-denken inhouden?

Er bestaat toch zoiets als menselijke behoeften: zelfs de primaire (seks, slaap, behoorlijke voeding) maar ook andere: affectie, rust, ontwikkeling, blijven onbevredigd in een wereld van workaholics. En uit onbevrediging komt alleen ellende voort.

Duvelke 9 april 2006 17:27

ik stem toch niet op vld

Black Cat 9 april 2006 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1646205)
ik stem toch niet op vld

Je drinkt toch ook geen bier meer van INBEV?

duveltje382 9 april 2006 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1646205)
ik stem toch niet op vld

Dat verbaast mij niet hoor:)

Sfax 9 april 2006 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1646198)
om te beginnen kunnen kinderen van tweeverdieners onmogelijk anders dan ongelukkig zijn

die tweeverdieners voelen dat vervolgens aan - dus worden ze door schuldgevoelens zelf ook ongelukkig

En ongetwijfeld heb je een wetenschappelijke studie die dit kan staven?

TheBlackadder 9 april 2006 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1646198)

En waar haalt u dit? Ik ben net als vele van mijn vrienden kind van tweeverdieners en verre van ongelukkig. Ik krijg de aandacht die ik nodig heb, de tijd, de vrijheid en alle andere dingen die ik nodig heb, en dat geldt ook voor mijn vrienden.
Als u zich gefrustreerd voelt omdat u wat weinig aandacht heeft gekregen (of om eender welke andere reden) moet u dit niet extrapoleren op de hele bevolking ;-)

Sfax 9 april 2006 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1646204)
Er bestaat toch zoiets als menselijke behoeften: zelfs de primaire (seks, slaap, behoorlijke voeding) maar ook andere: affectie, rust, ontwikkeling, blijven onbevredigd in een wereld van workaholics. En uit onbevrediging komt alleen ellende voort.

Kan je onomstotelijk aantonen dat bij elk tweeverdieners-gezin, die primaire behoeften onbevredigd blijven?
Ik heb immers al massa's tegenvoorbeelden gezien...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be