Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   pinten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49594)

barney 10 april 2006 22:18

pinten

Weldra wordt een pintje 10 cent duurder en dit is niet de eerste keer, binnenkort worden prijzen als 1,70 euro normaal en dat niet enkel in de bocca. Die gasten van inbev produceren in Brazilië en ontslaan gasten in België, dus is een prijsstijging totaal niet nodig, het zou eigenlijk goedkoper moeten.

Met wiens voeten spelen ze eigenlijk?

Betoging iemand?

daiwa 10 april 2006 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barney (Bericht 1648632)
Weldra wordt een pintje 10 cent duurder en dit is niet de eerste keer, binnenkort worden prijzen als 1,70 euro normaal en dat niet enkel in de bocca. Die gasten van inbev produceren in Brazilië en ontslaan gasten in België, dus is een prijsstijging totaal niet nodig, het zou eigenlijk goedkoper moeten.

Betoging iemand?

Een jaar of vijf geleden koste een pint in een gewone volkscafe nog 1 euro.
Dus dat betekent een stijging van de prijs met maar liefst 70%!!!! 8O

barney 10 april 2006 22:42

shockerend als het ware!

Riksken 10 april 2006 22:44

Citaat:

Betoging iemand?

Voorpost en LSP die samen betogen. Dat schept meteen ook werkgelegenheid bij staatsveiligheid.

daiwa 10 april 2006 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barney (Bericht 1648680)
shockerend als het ware!

Nog al goed dat mijn ''zotte'' jaren acher de rug zijn. ;-)
Ik ga nog wel eens op cafe, maar in niets meer te vergelijken met in mijn jonge tijd. :-D

Sfax 10 april 2006 22:52

Citaat:

Die gasten van inbev produceren in Brazilië en ontslaan gasten in België,

:lol: :lol:
Juist ja...:roll:
Productie zit nog steeds hier...

Citaat:

dus is een prijsstijging totaal niet nodig, het zou eigenlijk goedkoper moeten.
Ach zo, werkelijk? Blijkbaar denk jij dat de stijgende energieprijzen echt enkel voor jou van toepassing zijn en niet voor bedrijven. Als je naar de gasprijs kijkt, dan zit daar tov vorig jaar een stijging van 30% op; blijkbaar mag een bedrijf die meerkost niet doorrekenen? Kan je dat ook beargumenteren?

Sfax 10 april 2006 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 1648669)
Een jaar of vijf geleden koste een pint in een gewone volkscafe nog 1 euro.
Dus dat betekent een stijging van de prijs met maar liefst 70%!!!! 8O

Ik ken nog steeds cafés waar een pint nog maar 1€ �* 1€10 kost...8)

solidarnosc 10 april 2006 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 1648687)
Voorpost en LSP die samen betogen. Dat schept meteen ook werkgelegenheid bij staatsveiligheid.

XXX

solidarnosc 10 april 2006 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 1648687)

Ik dacht dat ze voor het moment vooral in Koerden geïnteresseerd waren Voor zover ik weet zitten er geen "extreem-linkse" Koerden in Voorpost en aangezien wij de ambtenaren van de "veiligheid van de staat" op dit punt ook niet kunnen helpen denk ik niet dat zo'n betoging veel extra banen zou opleveren. ;-)

Tavek 10 april 2006 23:41

Bier is niet echt een basisbehoefte en ik zie dus ook geen nut in het betogen tegen een hoge bierprijs.

solidarnosc 10 april 2006 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 1648812)
Bier is niet echt een basisbehoefte en ik zie dus ook geen nut in het betogen tegen een hoge bierprijs.

8O ;-)

Jazeker 10 april 2006 23:53

Citaat:

Betoging iemand?

Deze reactie moest gewoon van een zekere Barney komen...

:-D

Jazeker 10 april 2006 23:56

Maareh... Ik zou misschien niet betogen tegen de prijs van het pintje, maar dan wel tegen hoe Inbev tegenwoordig als een stier doorheen het Vlaamse pittoreske bierlandschap raast en kleine brouwerijtjes sluit.

Het is niet altijd makkelijk, maar ik probeer tegenwoordig toch Inbev te mijden. Gelukkig is nog niet alles in handen van Inbev of Stella.

praha 11 april 2006 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1648839)
Maareh... Ik zou misschien niet betogen tegen de prijs van het pintje, maar dan wel tegen hoe Inbev tegenwoordig als een stier doorheen het Vlaamse pittoreske bierlandschap raast en kleine brouwerijtjes sluit.

Het is niet altijd makkelijk, maar ik probeer tegenwoordig toch Inbev te mijden. Gelukkig is nog niet alles in handen van Inbev of Stella.

'k denk dat dat nog ( voorlopig) vrij makkelijk is ... exclusief Leffe gewoon alles wat smaakt naar rioolwater vermijden

lombas 11 april 2006 00:32

Bon, ik ga nu wel kappen met die prentjes, voor ik iets tegen m'n hoofd geslingerd krijg...

Jazeker 11 april 2006 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 1648879)
'k denk dat dat nog ( voorlopig) vrij makkelijk is ... exclusief Leffe gewoon alles wat smaakt naar rioolwater vermijden

Mjah... maar ik moet dan dure geimporteerde Urquel indoen om de Jupiler te vervangen, he ;-)

Jazeker 11 april 2006 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 1648879)
'k denk dat dat nog ( voorlopig) vrij makkelijk is

En daar zeg je het. Er is geen druk meer op dat soort bedrijven. "Als ik het niet koop dan doet een ander het wel" en die ander kan in een ander land leven in een ander werelddeel. Zovele mensen die rondreden met zo'n met printmaster gemaakt blaadje op hun achterruit "Dit is mijn laatste Renault" ten tijde van het Renault Vilvoorde debacle. En momenteel is Renault de best verkochte wagen in belziek.

Hertog van Gelre 11 april 2006 00:42

Probeer 'm eens. Het is bijna weer zover:

Jaani_Dushman 11 april 2006 00:46

5 �* 10 jaar geleden betaalde je nog maar 35 frank voor een pint. Als je dat nu ziet...

!nBev nationaliseren, nu!! Smijt de Brahma-Brazilianen buiten!! :twisted:

Jazeker 11 april 2006 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1648890)
5 �* 10 jaar geleden betaalde je nog maar 35 frank voor een pint. Als je dat nu ziet...

!nBev nationaliseren, nu!! Smijt de Brahma-Brazilianen buiten!! :twisted:

Smijt de vreemdelingen buiten, dus ? We kunnen eigenlijk al klappen hoor. Dien Pelgrim is ook al zo een sympathieke gast :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be