![]() |
50/ 50
De Italiaanse verkiezingen Prodi- Berlusconi draaien uit op 50/ 50; idem Bush/Kerry; idem in zovele gevallen. "Grote overwinningen" zijn soms slechts 52/48.
Kunnen we dan twee planeten maken (we zijn toch met dubbel zoveel als in 1950) of speelt er hier een "wiskundige" regelmaat ipv een democratisch/ demografische? |
Ik bedoel:
denk aan de seccessie-oorlogen in de USA: de grijzen tegen de blauwen. Is dit een wereldverschijnsel geworden? Is dit echt een gevolg van een vrije keuze of van een wetmatigheid? Het lijkt wel of er voor elk die "wit" zegt, ergens wel een spiegelbeeld rondloopt dat "zwart" zegt. Twee parallelle universa, maar zonder science fiction. GVA schreef vanmorgen: Italië verliest de verkiezingen. Wat kunnen we doen om de barst/breuk in de samenleving te dichten? Het valt immers op dat de Italianen, ondanks de afwezigheid van opkomstplicht, zeer gemotiveerd waren: bijna 85% kiezers. Dat maakt de breuk alleen nog scherper. Bij ons: VB + rechts VLD + rechts CD&V = 50% ? Sp.a + links VLD + links CD&V + Groen! = 50% ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik pleit voor een raad van wijze katten en muizen. |
ik pleit voor een franse revolutie in spagetthiland :twisted:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en de kiekens terug in 't kiekenkot? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar wie gaat Italië redden? Als de maffia hen mag bevoorraden, zijn er binnenkort geen Italianen meer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be