Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ingrid Pira is geen kutwijf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49616)

Darwin 11 april 2006 20:58

Ingrid Pira is geen kutwijf
 
Neen in deze post gaan we geen uitspraken doen als "Ingrid Pira is een kutwijf" of "ze moesten dat mens op de sporen van de tram vastbinden".

Dat gaan we allemaal niet zeggen. We gaan ook niet zeggen "dat de heraanleg van de Antwerpsesteenweg op geen kloten trekt". Zulke praat gaan we hier niet bezigen. We gaan ook niet zeggen dat "als je van de grens van Edegem naar die van Berchem gaat je een uur ouder geworden bent". Cynisme is ons vreemd. We gaan ook niet zeggen dat als je de zijstraten tracht te nemen je groen wordt van ergernis, door drempels, plateau's, bloemenbakken, zone 30's, asverspringingen, wegversmallingen, tweewegsbanen die door gele paaltjes tot wandelzone zijn herleid. Dat gaan we niet zeggen. We willen niet verzuurd doen.




Maar als ik voor die ene keer dat ik nog eens door een vergetelheid in Mortsel terechtkom en dan de grens ervan bereik, dan gaat mijn gaspedaal zoooooo ver naar beneden dat elke groene op dat moment best meer dan 500 meter uit mijn buurt blijft.

:snipersm::snipersm::snipersm:

cookie@vws 11 april 2006 21:05

Is er in elk geval veel fraaier op geworden

Heftruck 11 april 2006 22:44

Ik begrijp je hoor. Mechelen is ook goed bezig met overbodige snelheidsbeperkende objecten op onze wegen te planten. ;-)

eno2 12 april 2006 14:22

Profiteer ervan zolang die klimaat- en mensvernietigend thermische oliemotor nog toegelaten is in de openbare ruimtes en zolang die klotige kutchauffeurs min of meer ongestraft verhoogde vervuiling mogen veroorzaken en de waanzinnige idioot uithangen door overdreven snelheid.

chris k 12 april 2006 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1650288)
Is er in elk geval veel fraaier op geworden

Het is precies of er een opstand geweest zoals is Palestina ... allemaal losse stenen ...dus ogen opendoen als je er staat te wachten zou ik zeggen .

En sigarettenpeuken dat er liggen...een schande.
En als er een grote vrachtwagen door moet zit het strop ...zoals deze morgen +/-10 rust extra ...als zat dicht om 05u30 van mortsel richting stad.

Gewoon een schandaal ...de tram moest onder de grond.

FISHERMAN 12 april 2006 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin (Bericht 1650260)
Ingrid Pira is geen kutwijf

Anderzijds is dit wel een kutthread :roll:

Chipie 12 april 2006 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 1652274)
Het is precies of er een opstand geweest zoals is Palestina ... allemaal losse stenen ...dus ogen opendoen als je er staat te wachten zou ik zeggen .

En sigarettenpeuken dat er liggen...een schande.
En als er een grote vrachtwagen door moet zit het strop ...zoals deze morgen +/-10 rust extra ...als zat dicht om 05u30 van mortsel richting stad.

Gewoon een schandaal ...de tram moest onder de grond.

Dat valt nog mee... Ik dacht dat Ingrid Pira onder de grond moest... :wink:

cookie@vws 13 april 2006 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 1652274)
Het is precies of er een opstand geweest zoals is Palestina ... allemaal losse stenen ...dus ogen opendoen als je er staat te wachten zou ik zeggen .

En sigarettenpeuken dat er liggen...een schande.
En als er een grote vrachtwagen door moet zit het strop ...zoals deze morgen +/-10 rust extra ...als zat dicht om 05u30 van mortsel richting stad.

Gewoon een schandaal ...de tram moest onder de grond.

Het centrum van een (nieuwe) stad is dan ook geen vrachtbaan. (btw alle -of toch de meeste- winkels kunnen bevoorraad worden via de achterliggende straten)

Bhairav 13 april 2006 08:45

Ik weet ni wie da is, maar durf wedden dat et inderdaad een kutwijf is.

chris k 13 april 2006 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1652869)
Het centrum van een (nieuwe) stad is dan ook geen vrachtbaan. (btw alle -of toch de meeste- winkels kunnen bevoorraad worden via de achterliggende straten)

Al eens gezien welke vrachtwagens en vanwaar ze komen en naar waar ze rijden ...droom rustig verder....alleen doe het niet in Mortsel want het stinkt er erg.
Zijn de winkeliers tevreden...hoeveel klanten hebben ze verloren...wie wil er nog in Mortsel shoppen ik niet en ik ben niet alleen.
Wacht maar af de volgende verkiezing ...de bevolking zal wel wraak nemen op dan schepsel en haar partij.

chris k 13 april 2006 16:03

Wat gaan ze doen bij de eerstvolgende ramp in Mortsel de brandweer op de tramsporen zetten want het is kompleet onbereikbaar

chris k 16 april 2006 10:13

Terloops de werken waren toch gedaan....daarom dat ze voor de zoveelste keer aan de sporen bezig zijn .
Dat ze hekken aan het plaatsen zijn tussen tramvak een autovak (moeten ze toch weeral een hoop opbreken zeker)

Nog meer onbereikbaar bij zwaarongeval of brand...daar hebben ze goede verkeersdeskundigen.

Bij zware brand/ongeluk gaan ze daar wat meemaken....kompleet onbereikbaar voor hulpdiensten.

Er moet maar eens iets voorvallen met een tram en een tankwagen...hoe gaan ze er geraken.....want het verkeer kan niet meer weg.

Darwin 16 april 2006 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1652869)
Het centrum van een (nieuwe) stad is dan ook geen vrachtbaan. (btw alle -of toch de meeste- winkels kunnen bevoorraad worden via de achterliggende straten)

De weg van Antwerpen naar Lier gaat door Mortsel. Naast de E19 is de weg door Mortsel de enige verbinding tussen Antwerpen en Mechelen. Dan worden die assen ook nog eens gekruist door de militaire baan die helemaal rond Antwerpen loopt en een alternatief is voor de ring.

Maar blijkbaar denken de groentjes dat belangrijke doorgangswegen moeten omgevormd worden tot voetgangerszones.

Darwin 16 april 2006 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 1658946)
Terloops de werken waren toch gedaan....daarom dat ze voor de zoveelste keer aan de sporen bezig zijn .
Dat ze hekken aan het plaatsen zijn tussen tramvak een autovak (moeten ze toch weeral een hoop opbreken zeker)

Nog meer onbereikbaar bij zwaarongeval of brand...daar hebben ze goede verkeersdeskundigen.

Bij zware brand/ongeluk gaan ze daar wat meemaken....kompleet onbereikbaar voor hulpdiensten.

Er moet maar eens iets voorvallen met een tram en een tankwagen...hoe gaan ze er geraken.....want het verkeer kan niet meer weg.

Waarvoor dienen die dingen overigens, die hekken?

Bhairav 16 april 2006 16:37

Is er iemand die gij WEL nog een kutwijf vind?

chris k 16 april 2006 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin (Bericht 1659647)
Waarvoor dienen die dingen overigens, die hekken?

Ga er eens aanschuiven zou ik zeggen.:twisted:

Om de trambaan af te scheiden ....de voetgangers lopen zoals kiekens (groenen meestal) over de rijweg.

En de verkeersborden/verkeerslichten /voetgangerspalen (met stom lampje bovenaan) liggen ook gedurig plat....omdat de vrachtwagens er niet normaal doorkunnen...smalle en te korte bochten.

neem wel een stofmasker mee en zet het op want door Mortsel gaan kan je gezondheid schaden:twisted: of rij er met de wagen door als deze een pollenfilter heeft:-)

Jazeker 16 april 2006 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1652883)
Ik weet ni wie da is, maar durf wedden dat et inderdaad een kutwijf is.

Oei... het is nochtans een linkse groene. foutje ?

Metropolis 16 april 2006 21:41

Ik heb als pendelaar toch nog niet al te veel hinder ondervonden van de werken, integendeel. Maar ik reis dan ook met de tram. De werken zijn inderdaad niet echt goed uitgevoerd, er liggen nog veel losse stenen en de trambaan is niet je dat. Het algemeen plan vind ik echter goed, en was in essentie bepaald door het mobiliteitsplan Antwerpen en niet door de gemeente.

Darwin 17 april 2006 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metropolis (Bericht 1660174)
Ik heb als pendelaar toch nog niet al te veel hinder ondervonden van de werken, integendeel. Maar ik reis dan ook met de tram. De werken zijn inderdaad niet echt goed uitgevoerd, er liggen nog veel losse stenen en de trambaan is niet je dat. Het algemeen plan vind ik echter goed, en was in essentie bepaald door het mobiliteitsplan Antwerpen en niet door de gemeente.

Rijd eens met de auto of de vrachtwagen van Antwerpen naar Lier of omgekeerd. Rij met de auto of met de vrachtwagen eens van Hoboken naar Wommelgem of omgekeerd.

Je houdt het gewoon niet voor mogelijk wat ze daar hebben uitgevonden. Net alsof je door een voetgangerszone moet.

Welke zijn trouwens de alternatieven als ik vanuit Hove naar Antwerpen wil, behalve via de Oude God. Heeft er iemand een omleidingsplan om niet in de backyard van Ingrid Pira te moeten komen?

cookie@vws 17 april 2006 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin (Bericht 1660592)
Rijd eens met de auto of de vrachtwagen van Antwerpen naar Lier of omgekeerd. Rij met de auto of met de vrachtwagen eens van Hoboken naar Wommelgem of omgekeerd.

Je houdt het gewoon niet voor mogelijk wat ze daar hebben uitgevonden. Net alsof je door een voetgangerszone moet.

Welke zijn trouwens de alternatieven als ik vanuit Hove naar Antwerpen wil, behalve via de Oude God. Heeft er iemand een omleidingsplan om niet in de backyard van Ingrid Pira te moeten komen?

Edegem-Wilrijk-Antwerpen ;-) ... of via Prins Boudewijnlaan over Berchem?
andere route: Via Boechout-Borsbeek-Antwerpen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be