![]() |
AEL vervolgd als privé-militie
De Arabisch-Europese Liga wordt vervolgd als privé-militie omdat ze burgerpatrouilles organiseerden tegen het politiegeweld.
Verder riskeren ze tot vijftien jaar cel wegens het aanzetten tot rellen en het blokkeren van het verkeer tijdens de ongeregeldheden na de dood van Mohamed Ashrak. Vrijeheid van organisatie, vrijheid van vereniging en de vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar ook alleen voor eigen volk? |
Citaat:
Dezelfde wet werd ook gebruikt tegen de VMO in de jaren tachtig. "Eigen volk", neen? |
Citaat:
Het AEL wordt niet vervolgd voor het uiten van haar mening, maar voor het organiseren van privé-milities. Da's hier voor iedereen verboden. Hopelijk krijgen ze monsterboetes opgelegd voor de materiële schade die die AEL-hordes hebben aangericht. |
Citaat:
|
Citaat:
Verder -maar daarop reageert u niet- worden ze vervolgd wegens het aanzetten tot rellen (terwijl zij net het tegenovergestelde deden: de jongeren kalmeren) en het hinderen van het verkeer, wat al helemaal belachelijk is. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet dat rechts daar bang van is, maar je politieke tegenstanders criminaliseren, waren jullie daar niet tégen? Of alleen als het jullie zo uitkomt? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb dat indertijd wel anders ondervonden hoor (en ik was bij sommige incidenten aanwezig). Je sneer over "Eigen volk" is in elk geval misplaatst, en doet me eerlijk gezegd denken aan het gebleit van onze VB-vrienden wanneer zij met de wet geconfronteerd worden. |
Citaat:
"De jongeren kalmeren"... nadat ze ze met hun houding van "jullie hebben gelijk, en jullie rechten dit en dat..." mentaal aan hun verstand brachten dat ze gerust en met reden op straat konden komen "betogen". Dat daar zo goed als zeker relletjes kunnen bijkomen, neen, dat konden ze niet weten.... |
De AEL, lang geleden dat we daar nog iets van gehoord hadden.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Strike:-D Da geloof je toch zelf niet wicht |
Citaat:
-Voorpost is een prive-militie. Alleen is zij nog nooit/niet veroordeeld. |
Citaat:
De rechtbank zal oordelen. Met voorrechten voor "eigen volk" heeft het niets te maken. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be