![]() |
zondagsrust
antwerps middenstandsverbond roept op om petitie tegen uitbreiding zondagswinkelen te ondertekenen
lees meer : http://www.middenstandsverbond.be/index.php?id=19 |
Eerst wordt de zelfstandigen het mes op de keel gezet door de grote ketens, waarna ze hun gezinsleven nog eens volledig mogen opofferen om het hoofd boven water te houden.
Perverse geldzucht ligt aan de basis, want het vernietigt de reden waarom we werken. Wie de zondagsrust onderuit wil halen, geeft toe dat-ie leeft om te werken, i.p.v. te werken om te leven. Hard werken is goed, maar het is en blijft een middel, geen doel. |
Citaat:
|
Jan, ik denk dat ge mij niet goed begrepen hebt, waarschijnlijk omdat ik niet specifieerde. Dat bakkers en slagers zondagvoormiddag open zijn - en hun rustdag op een ander moment nemen - is een oud gegeven. Idem voor de horeca. En dan zwijg ik nog van de medische sector.
Het ging mij om het onderuit halen van de algemene zondagsrust, waarbij zowat iederéén ongeveer verplicht kan worden om die op te geven. Werknemers in grote winkelketens moet opdraven en winkeliers worden door de omstandigheden onder druk gezet om hetzelfde te doen. Hoe lang zal het nog duren vooraleer de rest eraan moet geloven? Overigens is geen enkele zaak een liefdadigheidsinstelling, maar mogen we toelaten dat alsmaar meer mensen onderuit gaan door een bestaan dat geregeerd wordt door stress? |
Citaat:
|
zondagsrust
Citaat:
Nu organiseert UNIZO zelf petities. Hypocriet! Ik ben zelf wel tegen meer koopzondagen. |
Ik ben ook tegen sporten die op zondag door beroepssporters worden uitgeoefend (wielerkoersen, voetbalwedstrijden...) :wink:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En waar blijft plots het sociale aspect... Of is de vrouw en/of kinderen van die mensen plots niet belangrijk meer?... :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als iedereen altijd aan het werk (kan) zijn is er geen vrijetijdssector meer. Wie gaat er dan naar "de koers" kijken? De boetiek op zaterdag, de koers op zondag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De zondagsrust zal in dit landje nooit opgeheven worden. De dommen die in België met twee gaan werken, en die dus baat zouden hebben bij andere openingsuren van winkels, vertegenwoordigen immers maar een minderheid in dit landje van uitkeringsgerechtigden.
|
Citaat:
helemaal mee eens, brigandje;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be