Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   MP3-moord (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=126)
-   -   De kardinaal en de moord (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49772)

luc broes 16 april 2006 12:20

De kardinaal en de moord

Alle hoogwaardigheids bekleders (wat een woord!) hielden tot nu toe hun mond over de moord;
Eindelijk zegt de kardinaal iets, maar hij had beter verder zijn mond gehouden.
Hij heeft het over het feit dat de omstaanders niet ingegrepen hebben en voor de onverschilligheid.
Moest de kardinaal op het ogenblik van de feiten aanwezig geweest zijn, was hij waarschijnlijk met blote hand de messentrekkers te lijf gegaan.
En geen commentaar op de moordenaar zelf.
Het is duidelijk dat de 'bange blanke man' de grote schuldige is. Ook als een jonge allochtone crimineel een roofmoord pleegt op een autochtone jongen.
Verder verklaart de kardinaal dat we verder 'solidair' moeten blijven!

Ik kom zopas thuis van de Paasmis. Ik voel me een vreemdeling in eigen kerk.

Jozef Ostyn 16 april 2006 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 1659172)

Vooreerst een Zalig Pasen toegewenst.

Ik denk dat u dit te zwart inziet. Hoewel ik bij tijd en wijlen ook mijn bedenkingen heb bij de standpunten van ons Belgische bisschoppenconferentie vermindert dat op geen enkele wijze mijn gevoel van verbondenheid met de Kerk, die per slot van rekening een universele geloofsgemeenschap is.

Darwin 16 april 2006 12:23

Citaat:

Alle hoogwaardigheids bekleders (wat een woord!) hielden tot nu toe hun mond over de moord;
Hij heeft het over het feit dat de omstaanders niet ingegrepen hebben en voor de onverschilligheid.
Moest de kardinaal op het ogenblik van de feiten aanwezig geweest zijn, was hij waarschijnlijk met blote hand de messentrekkers te lijf gegaan.
Het is duidelijk dat de 'bange blanke man' de grote schuldige is. Ook als een jonge allochtone crimineel een roofmoord pleegt op een autochtone jongen.

Waarom denk je dat nog geen 4% nog naar de kerk gaat?

Als de pastoors zeggen dat we in dialoog moeten treden met mensen in wier geschriften staat dat Jezus niet God is en dat wie zoiets wel zegt dwaalt en dus van Allah de strengste straf verdient. De kerk graaft haar eigen graf.

daiwa 16 april 2006 12:30

Citaat:

Dat was idd zeer opvallend.

Knuppel 16 april 2006 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1659178)

Ik denk dat u dit te zwart inziet. Hoewel ik bij tijd en wijlen ook mijn bedenkingen heb bij de standpunten van ons Belgische bisschoppenconferentie vermindert dat op geen enkele wijze mijn gevoel van verbondenheid met de Kerk, die per slot van rekening een universele geloofsgemeenschap is.

Is dat zoiets als de 'universele hoftaal' die volgens Ruben Cottenjé de Dauphin het Frans was?:x

luc broes 16 april 2006 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1659178)

Wat zie ik dan te zwart? Als de bange blanke kardinaal dan nog niet de moed heeft om een moordenaar aan te klagen, en eerder de schuld legt bij mensen die schrik hebben om messentrekkers te lijf te gaan, en daarbij dan nog het gevaar lopen door de eigen overheid veroordeeld te worden als 'racist'!

Hoe kan ik me nog verbonden voelen met een kerk en een kardinaal (geen onderpasterke!) en met bisschoppen die telkens op de eerste rij staan om met het heeschende regime mee te heulen?

Knuppel 16 april 2006 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 1659198)
Wat zie ik dan te zwart? Als de bange blanke kardinaal dan nog niet de moed heeft om een moordenaar aan te klagen, en eerder de schuld legt bij mensen die schrik hebben om messentrekkers te lijf te gaan, en daarbij dan nog het gevaar lopen door de eigen overheid veroordeeld te worden als 'racist'!

Hoe kan ik me nog verbonden voelen met een kerk en een kardinaal (geen onderpasterke!) en met bisschoppen die telkens op de eerste rij staan om met het heeschende regime mee te heulen?

D�*�*r zeg je het!
Meeheulen met het REGIME.:evil:

daiwa 16 april 2006 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1659200)
D�*�*r zeg je het!

Het fabeltje van scheiding kerk en staat geloof ik al lang niet meer hoor.
Dat heeft trouwens nooit bestaan.

Jozef Ostyn 16 april 2006 12:41

Citaat:

De Kerk is voor eeuwig. Onze huidige kardinaal en bisschoppen niet.
Voor mij zal de Kerk nooit beperkt zijn tot onze eigen kerkprovincie.

Jozef Ostyn 16 april 2006 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1659196)
Is dat zoiets als de 'universele hoftaal' die volgens Ruben Cottenjé de Dauphin het Frans was?:x

De Rooms-Katholieke Kerk is een universele geloofsgemeenschap die mensen uit alle continenten, culturen, taalgemeenschappen en volkeren samenbrengt.

Darwin 16 april 2006 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1659200)
D�*�*r zeg je het!

Hier heb je een zootje voksverraders bij elkaar:

Danneels die Van Den Berghe tot bisschop wijdt :

Dave Brocatus 16 april 2006 12:42

Citaat:

Ik vind het juist een positief teken dat kardinaal Danneels de onverschilligheid in onze samenleving aanklaagt. Uit hetgeen de kardinaal in zijn paashomilie zei, leid ik af dat hij de roofmoord wel degelijk afkeurt. Nergens zegt de kardinaal dat de 'bange blanke man' schuldig is aan deze roofmoord.

Ik voel me zeker nog steeds welkom en thuis in de Kerk.

Max van Dietschland 16 april 2006 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin (Bericht 1659179)
Waarom denk je dat nog geen 4% nog naar de kerk gaat?

Als de pastoors zeggen dat we in dialoog moeten treden met mensen in wier geschriften staat dat Jezus niet God is en dat wie zoiets wel zegt dwaalt en dus van Allah de strengste straf verdient. De kerk graaft haar eigen graf.

:-( Helaas wel. Toch bestaan er nog katholieken die wel vechten voor hun geloof en die ook gezond nationalistisch zijn. Steun de rechts-nationalistische vleugel van de Kerk !

Jan van den Berghe 16 april 2006 12:46

Citaat:

U mag toch niet verwachten van een kardinaal die er vroeger - toen hij nog seminarieprofessor was - al heel modernistische gedachten op nahield en die nu voortdurend zalvend probeert te doen over alles en nog wat, dat hij plotseling nu klare taal zou spreken. Ook nu ontbreekt hem de moed te reageren als een heilige Athanasius of een heilige Willibrordus die zich niet inhielden ten opzichte van de machtigen, of die nu ketters of heiden waren. Hij kiest niet voor de gemeenschap die zou moeten vertegenwoordiger, maar vergoeilijkt en verdedigt aldus wat de leden van een andere, aan het christendom vijandige geloofsgemeenschap doet.

De moderne Kerk worstelt met het probleem dat haar herders zwak en laf zijn geworden, waardoor ook de kudde wegloopt en verstrooid geraakt. Slechts enkele conservatieve geestelijken durven nog hun mond open te doen, maar die worden dan weer afgemaakt door de officiële Kerk (zie wat er gebeurt met de priesters van wijlen mgr. Lefebvre, of met pastoor Herroelen, of met pater Samuël...).

Boadicea 16 april 2006 12:48

Gevangenissen terug hervormen. Komaf maken met die luxe hotelletjes van de linksen.

Cellen terug naar de normen omzetten tot enkel een kale blok, een bed, een tafeltje en een stoel.
Een schijtemmer en een vast ingebouwde radio die enkel alleen op mag staan op bepaalde uren die bepaald word door een van dienst zijnde Cipier.

Wandelingen nog enkel in een cirkel met een zwarte kap over hun hoofd. Er mag ook niet gepraat worden tijdens de wandeling.

Er wordt ook niet meer gerookt op de cellen dus ook geen vuur in huis en hun eetbestek uit plastiek.

Gevangen laten werken zoals in de USA, wegen aanleggen enz… geen staatsgeld meer naar de gevangen en voor de gevangenen, maar er ze zelf voor laten werken voor de termijn dat ze in opsluiting zitten.

Dan kan het geld dat nu massaal van de belastingbetaler naar de criminelen wordt gedumpt naar onze bejaardentehuizen zodoende deze mensen meer zekerheid hebben voor het lange werkleven dat ze achter de rug hebben.

DAT is in mijn ogen het eerlijkst !!!

En, criminelen zullen dan ook niet meer zo hoog opgaan om in den bak te willen zitten.

Jan van den Berghe 16 april 2006 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1659223)
:-( Helaas wel. Toch bestaan er nog katholieken die wel vechten voor hun geloof en die ook gezond nationalistisch zijn. Steun de rechts-nationalistische vleugel van de Kerk !

Ik herinner me nog dat bij de laatste verkiezingen de priester in de traditionalistische gemeenschap van wijlen mgr. Lefebvre vanop de preekstoel de mensen aanraadde voor een partij te stemmen die de ethische waarden hoog hield, die ons Vlaamse volk verdedigde en tegen de multiculturele leugen inging. Iedereen wist wel over welke partij hij het had...

Darwin 16 april 2006 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1659224)
U mag toch niet verwachten van een kardinaal die er vroeger - toen hij nog seminarieprofessor was - al heel modernistische gedachten op nahield en die nu voortdurend zalvend probeert te doen over alles en nog wat, dat hij plotseling nu klare taal zou spreken. Ook nu ontbreekt hem de moed te reageren als een heilige Athanasius of een heilige Willibrordus die zich niet inhielden ten opzichte van de machtigen, of die nu ketters of heiden waren. Hij kiest niet voor de gemeenschap die zou moeten vertegenwoordiger, maar vergoeilijkt en verdedigt aldus wat de leden van een andere, aan het christendom vijandige geloofsgemeenschap doet.

De moderne Kerk worstelt met het probleem dat haar herders zwak en laf zijn geworden, waardoor ook de kudde wegloopt en verstrooid geraakt. Slechts enkele conservatieve geestelijken durven nog hun mond open te doen, maar die worden dan weer afgemaakt door de officiële Kerk (zie wat er gebeurt met de priesters van wijlen mgr. Lefebvre, of met pastoor Herroelen, of met pater Samuël...).

Jammer maar helaas.

Max van Dietschland 16 april 2006 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus (Bericht 1659213)
Ik voel me zeker nog steeds welkom en thuis in de Kerk.

In die Belgische Kerk, die door het regime gesteund wordt, voelt u zich inderdaad thuis. Dat verwondert mij niets.

Dave Brocatus 16 april 2006 12:50

Citaat:

De kardinaal klaagt de roofmoord in Brussel-Centraal wel aan. Hij legt de schuld ervan niet bij de omstaanders. Maar hij stelt zich wel enkele, naar mijn mening terechte, vragen

Dave Brocatus 16 april 2006 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1659233)
In die Belgische Kerk, die door het regime gesteund wordt, voelt u zich inderdaad thuis. Dat verwondert mij niets.

Als de Belgische Kerk door het regime gesteund wordt, hoe verklaart u dan de recente acties voor de mensen zonder papieren?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be