Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Man in levensgevaar na steekpartij in Hoboken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49777)

Boadicea 16 april 2006 14:12

Man in levensgevaar na steekpartij in Hoboken

zondag 16 april 2006 | Bron: BELGA
Man in levensgevaar na steekpartij in Hoboken (Belga)

ANTWERPEN 16/04 (BELGA) = Een 27-jarige Marokkaanse man uit Antwerpen is zondagochtend levensgevaarlijk gewond geraakt bij een steekpartij in Hoboken. De aanleiding voor de feiten was een banale caféruzie. De politie heeft een 36-jarige Turk uit Zele gearresteerd. Dat meldt het Antwerpse parket.

tony46 16 april 2006 14:15

Messen zijn gevaarlijke wapens hé

Boadicea 16 april 2006 14:23

:oops:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tony46 (Bericht 1659445)
Messen zijn gevaarlijke wapens hé

Er wordt inderdaad wat afgestoken de laatste tijd hé

Knuppel 16 april 2006 14:23

Wat vreemd dat ze plots zonder gène de nationaliteit vernoemen van de vechtenden.

numarx 16 april 2006 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1659453)
Er wordt inderdaad wat afgestoken de laatste tijd hé

Bij ons betekent die uitspraak nét even iets anders.

carlgustaaf 16 april 2006 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1659454)
Wat vreemd dat ze plots zonder gène de nationaliteit vernoemen van de vechtenden.

omdat het slachtoffer ditmaal een Marokkaan is mischien?

Boadicea 16 april 2006 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door numarx (Bericht 1659457)
Bij ons betekent die uitspraak nét even iets anders.

:lol: Liever de loef dan ? :lol:

Boadicea 16 april 2006 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1659459)

De vraag is natuurlijk, wie wou er eerst steken ?

Knuppel 16 april 2006 15:07

Neen, de vraag is, waarom verzwijgen ze in dit geval de nationaliteit van de vechtenden niet?
Omdat er geen niet-moslim bij betrokken was zodat er weinig kans is dat de gemoederen verhit geraken?

daiwa 16 april 2006 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1659454)

En hier dan weer niet, alhoewel men goed weet van welke afkomst dat addergebroed is.

vr 24/03/06 - In Antwerpen zijn zeven minderjarigen opgepakt omdat ze een motorisch gehandicapte klasgenoot van veertien in elkaar geslagen zouden hebben.

Boadicea 16 april 2006 15:13

Op een dag rijdt een Marokkaan een stopbord voorbij zonder te stoppen .
Een motoragent rijdt er achteraan en doet de Marokkaan stoppen...
Agent: "Pas en rijbewijs alstublieft!"
Marokkaan: "Waarom?"
Agent: "Omdat je niet gestopt bent voor een stopbord. Pas en rijbewijs!"
Marokkaan: "Maar ik heb toch vertraagd en er kwam niemand aan..."
Agent: "Je moest volledig stoppen en dat heb je niet gedaan.
PAS EN RIJBEWIJS!"
Marokkaan: "Wat is het verschil?"
Agent: "Het verschil is dat je volledig tot stilstand moet komen. Pas en rijbewijs NU!!!"
Marokkaan: "Je krijgt mijn pas en rijbewijs als je me het verschil tussen vertragen en stoppen kunt laten zien!!"
Agent: "Stap eens uit uw auto."
Terwijl de Marokkaan uitstapt, neemt de agent zijn metalen zaklamp en slaat daarmee de Marokkaan op de grond. Zelfs als de Marokkaan op de grond ligt, slaat de agent nog enkele minuten door, waarna de agent vraagt: "Zal ik stoppen of vertragen?"

Knuppel 16 april 2006 15:26

Ik moet toegeven dat ik rol :lol: maar geef je toch de goede raad om grappen bij die boer met zijn koeien en kalveren te droppen, zoniet raap je straks strafpunten wegens keutelen in de verkeerde wei.

Bob 16 april 2006 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1659459)

Valt nog mee dat ze vermelden dat de dader ne Turk is.
Maar btw, waarom hebben de omstaanders dit niet verhindert ?

Acid 16 april 2006 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 1659611)
Valt nog mee dat ze vermelden dat de dader ne Turk is.
Maar btw, waarom hebben de omstaanders dit niet verhindert ?

Misschien omdat men (terecht) vreesde dat er één van hen wel eens een gevaarlijk wapen op zak kon hebben?

slobodan 16 april 2006 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1659440)

ANTWERPEN 16/04 (BELGA) = Een 27-jarige Marokkaanse man uit Antwerpen is zondagochtend levensgevaarlijk gewond geraakt bij een steekpartij in Hoboken. De aanleiding voor de feiten was een banale caféruzie. De politie heeft een 36-jarige Turk uit Zele gearresteerd. Dat meldt het Antwerpse parket.

Laat ons hopen dat zulke zaken zich herhalen en dat dit de vijandigheid tussen de allochtoonse misdadigers onderling verhoogt.

phoebe 18 april 2006 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1659440)

Marokaan heeft kritiek op Turk (vermoedelijk op z'n on islamitisch gedrag, hij zal een pint en spek met eiren benuttigd hebben...) Turk steekt marokaan neer. Opgelost.
Turk was waarschijnlijk gekrenkt in z'n eer, en heeft in overeenstemming met de koran eerwraak uitgevoerd.
Handig.

Jonas Elossov 18 april 2006 22:20

Voor de zoveelste keer... Er gebeuren 3 moorden per dag; en dat is statistisch zelfs vrij laag in vergelijking met andere landen. Een paar steekpartijen per week is statistisch de normaalste zaak van de wereld!

Sinds de door van Joe zijn er dus normaal reeds een 15-tal mensen vermoord. Blijkbaar verkopen nieuwsberichten over steekpartijen vandaag goed bij de kranten, maar op zich zijn ze niet opmerkelijk en zeker geen topic waard, al vel ik daarmee geen oordeel over de slachtoffers, wel over de maatschappelijke relevantie wat mij betreft.

Voor de zoveelste keer, die is een politiek forum; geen emotionele koffieklets!

Bob 18 april 2006 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 1664119)
Voor de zoveelste keer... Er gebeuren 3 moorden per dag; en dat is statistisch zelfs vrij laag in vergelijking met andere landen. Een paar steekpartijen per week is statistisch de normaalste zaak van de wereld!

Sinds de door van Joe zijn er dus normaal reeds een 15-tal mensen vermoord. Blijkbaar verkopen nieuwsberichten over steekpartijen vandaag goed bij de kranten, maar op zich zijn ze niet opmerkelijk en zeker geen topic waard, al vel ik daarmee geen oordeel over de slachtoffers, wel over de maatschappelijke relevantie wat mij betreft.

Voor de zoveelste keer, die is een politiek forum; geen emotionele koffieklets!

Gewist. Antwoord had betrekking op een andere moord. :oops:

Pieke 19 april 2006 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1659549)
Neen, de vraag is, waarom verzwijgen ze in dit geval de nationaliteit van de vechtenden niet?
Omdat er geen niet-moslim bij betrokken was zodat er weinig kans is dat de gemoederen verhit geraken?

hmm, kweetet nie eh, maar zou het kunnen dat het komt omdat de dader wel al gearresteerd is, terwijl dat in het geval Joe nog niet zo is?

Confucius 19 april 2006 09:47

Hoe komen die Turken toch aan al die vooroordelen tegen Marokkanen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be