Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Racistische roofmoord in Brussel Centraal (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49790)

stab 17 april 2006 09:27

Racistische roofmoord in Brussel Centraal

Kan hierover geen subforum geopend worden?

Manuel* 17 april 2006 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 1660584)

OMG... :roll: Gaan jullie daar nu wéér wekenlang over doorleuteren?

Dave Brocatus 17 april 2006 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1660633)
OMG... :roll: Gaan jullie daar nu wéér wekenlang over doorleuteren?

Aangezien er massa's onderwerpen over die roofmoord worden geopend, is dit duidelijk iets dat leeft bij heel wat forumbezoekers. Inderdaad geen slecht idee om er een tijdelijk subforum voor te openen.

Darwin 17 april 2006 10:23

En dan beginnen mensen als Ke Nan te trollen en te vragen om dit subforum naar het "archief" te laten verhuizen. Neen dank u.

PollyCorrect 17 april 2006 10:24

Ja, daar ben ik het mee eens, Dave.
Er moet over gepraat worden.

Manuel* 17 april 2006 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus (Bericht 1660638)
Aangezien er massa's onderwerpen over die roofmoord worden geopend, is dit duidelijk iets dat leeft bij heel wat forumbezoekers. Inderdaad geen slecht idee om er een tijdelijk subforum voor te openen.

Een beter idee zou zijn om al die topics tot één enkel topic te bundelen en al de racistische zever er tussenuit te filteren. Men zal dan nog nauwelijks een 3-tal bladzijden overhouden.

Dave Brocatus 17 april 2006 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1660662)
Een beter idee zou zijn om al die topics tot één enkel topic te bundelen en al de racistische zever er tussenuit te filteren. Men zal dan nog nauwelijks een 3-tal bladzijden overhouden.

Er 1 onderwerp van maken, lijkt me geen goed idee. Mensen willen hier hun ding kwijt over veel meer dan de moord alleen. Als men het wil hebben over de brief van verhofstadt, het veiligheidsbeleid van de regering wil aanklagen, de eigen verontwaardiging, onbegrip, wraakgevoelens e.d. wil uiten, ... dan lijkt het mij beter dat al die thema's apart behandeld kunnen worden in een apart subforum.

Manuel* 17 april 2006 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus (Bericht 1660691)
Er 1 onderwerp van maken, lijkt me geen goed idee. Mensen willen hier hun ding kwijt over veel meer dan de moord alleen. Als men het wil hebben over de brief van verhofstadt, het veiligheidsbeleid van de regering wil aanklagen, de eigen verontwaardiging, onbegrip, wraakgevoelens e.d. wil uiten, ... dan lijkt het mij beter dat al die thema's apart behandeld kunnen worden in een apart subforum.

Ach, misschien heeft u wel gelijk. Het verleden heeft immers al uitgewezen dat het vuur rond dit soort emotioneel geladen onderwerpen het snelst uitdooft wanneer er een afzonderlijk subforum voor wordt opgericht. Dat zagen we bijvoorbeeld gebeuren met de dood van Van Gogh en de onlusten in Parijs...

Dus, moderatoren: een subforum voor het geleuter over de dood van die jongen graag!

Knuppel 17 april 2006 11:14

Het is geen 'geleuter' ook al vindt jij van wel.

stab 17 april 2006 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1660716)
Dus, moderatoren: een subforum voor het geleuter over de dood van die jongen graag!

"Moord op" wil u niet geweten hebben, blijkbaar.

Manuel* 17 april 2006 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1660762)
Het is geen 'geleuter' ook al vindt jij van wel.

Dat is het wèl, ook al vind jij van niet.

Manuel* 17 april 2006 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 1660784)
"Moord op" wil u niet geweten hebben, blijkbaar.

Te voorbarig. "Moord" impliceert voorbedachtheid. Daar kan u nu nog niet over oordelen. Tot zolang gebruik ik liever de correcte terminologie.

Jan van den Berghe 17 april 2006 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1660789)
Te voorbarig. "Moord" impliceert voorbedachtheid. Daar kan u nu nog niet over oordelen. Tot zolang gebruik ik liever de correcte terminologie.

Juridisch klopt dit. In de volksmond maakt men evenwel geen onderscheid.

"Doodslag" vind ik evenwel even erg. Dit woordenspel kan de ernst van de misdaad niet vergoeilijken of verbloemen.

tony46 17 april 2006 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 1660584)

En dan een vlaggetje van een mp3 speler naast dat Deens vlaggetje zeker hé;-)

Manuel* 17 april 2006 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1660845)
Juridisch klopt dit.

Dat weet ik.

Citaat:

In de volksmond maakt men evenwel geen onderscheid.

De "volksmond" interesseert me niet.

Citaat:

"Doodslag" vind ik evenwel even erg. Dit woordenspel kan de ernst van de misdaad niet vergoeilijken of verbloemen.

Neen. Moord is erger dan doodslag, precies omwille van die voorbedachtheid.

driewerf 17 april 2006 12:23

Citaat:

Juridisch klopt dit. In de volksmond maakt men evenwel geen onderscheid.

ernst? Er sneuvelen duizenden mensen in Irak, er sterven van honger honderduizenden mensen in Darfur, half zuidelijk Afrika is met AIDS besmet. Maar de zeer spijtige dood van één jongen is wereldnieuws.

Jan van den Berghe 17 april 2006 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1660876)
ernst? Er sneuvelen duizenden mensen in Irak, er sterven van honger honderduizenden mensen in Darfur, half zuidelijk Afrika is met AIDS besmet. Maar de zeer spijtige dood van één jongen is wereldnieuws.

Al de rest is ook erg. Wereldnieuws is dat ene incident niet, maar is wel tekenend voor het falen van heel wat zaken in dit land: verkeerd gelopen integratiebeleid, slecht veiligheidsbeleid, populistische politiek van veel beloven en niets doen en daarbij dan nog eens de burgers brandmerken vanuit de politieke klasse.

numarx 17 april 2006 12:46

Ironisch dat net degene die hier om vraagt, "stab" als nickname gekozen heeft.

Knuppel 17 april 2006 17:38

Stab was anders niet de eerste.
Kijk maar:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=49752

ingenious 17 april 2006 20:24

Citaat:

De familie van de jongen die eerder deze week in Brussel-Centraal is vermoord, vraagt een sereen en constructief debat over die onnoemelijke daad. Dat staat in een persmededeling van de familie.

De familie van Joe Van Holsbeeck is bereid om een open en constructieve manifestatie te steunen, maar wel pas na de begrafenis van de vermoorde tiener.

De familie distantieert zich van elk partijdig initiatief dat naar aanleiding van de moord wordt genomen.

De eerste en enige prioriteit is nu om de daders van de verschrikkelijke daad op te sporen en zo snel mogelijk voor de rechter te brengen, alsdus nog de persmededeling die ook is ondertekend door de familie van de vriend van de vermoorde tiener.
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...rs/index.shtml

die jongen zijn dood is verschrikkelijk. maar jullie reacties hier moeten weinig onderdoen. blijkbaar is het te veel gevraagd om respect om te brengen voor de wensen van zijn familie en vrienden. echt, om misselijk van te worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be