![]() |
Videobeelden blijven lang achterwege, waarom ?
Tijdens de mp3-moord in het centraal station werden videobeelden gedraaid door een veiligheidscamera. Waarom zijn deze nog altijd niet publiekelijk gemaakt om de dader sneller te vatten ?
|
Ik las in de krant dat de beelden eerst getoond zouden worden aan mensen uit het Brusselse die zich bezighouden met straatcriminaliteit, straathoekwerken e.d. Pas als dat niks uithaalt, zouden de beelden openbaar gemaakt worden.
|
Citaat:
|
waarom ze nog niet publiek gemaakt zijn?
Daarnet zag ik op teletekst dat ze bang zijn op een heksenjacht op Noord-Afrikanen. Nee, nu is het stukken beter: nu hebben we geen idee en kan het iedereen zijn, en worden ze ook niet gevat. Eerst zei de politie dat het was omdat de beelden nog niet scherp genoeg waren. :? |
In dit land worden daders veel te veel in bescherming genomen, vind ik. Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat ze zomaar aan de schandpaal gebonden mogen worden. Het oplossen van zulk een misdrijf moet echter primeren boven de 'privacy' van de dader.
|
PS: misschien zullen ze morgen zien, op bv scholen, wie er afwezig gemeld worden, en wie er vermist zal worden gemeld. Ik hoop het.
(Dat schorum zal in elk geval niet kunnen zeggen dat dit gebeurde vanwege de werkloosheid, want ze waren minderjarig, wschlk 16-18 jaar oud.) |
Het uitblijven de beelden hebben m.i. niks te maken met de 'privacy van de daders'. :?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het lijkt me logisch dat eerst die mensen aangesproken worden. Zij maken het meeste kans dat ze de daders herkennen en meer info kunnen verschaffen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oh, nee! ik zie al wie je bedoelt! ;) zou het?? |
Citaat:
Het is dus goed mogelijk dat ze hem al hebben maar wachten tot de woede gezakt is om het bekend te maken. |
Ik hoorde vandaag dat ze er twee gepakt hadden en weer vrijgelaten. Ik hoorde ook van iemand - een Franstalige - dat het om twee Russen ging?!! :? zelfs dat gerucht wordt al verspreid binnen de Franstalige gemeenschap. Vergeet niet dat een enorm percentage van de kiezers, etc etc.
|
Citaat:
Misschien ligt het aan mij, maar als iemand een winkeloverval pleegt heeft hij volgens mij zelf afstand gedaan van zijn recht op privacy. |
Citaat:
Als de arm der wet daar anders over denkt sta je daar mooi. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be