![]() |
Dromen van een relatie met een man (god), die je vergoddelijkt. Die je elke dag aanbidt omwille van Zijn Eeuwige liefde voor jou... Die je stelt boven de relatie met een vrouw...
Dit heet priester-zijn. Freud zou niet lang getwijfeld hebben: priesterschap is gesublimeerde homoseksualiteit. De Paus wil homoseksualiteit weer verbieden, zodat er opnieuw dromers komen die opnieuw zijn kerken vullen. |
Kijk, je kan zoiets nooit bewijzen. Vanuit mijn RK-achtergrond moet ik toch wel vaststellen dat ik héél veel priesters ken die wel op de één of andere manier te linken zijn aan homoseksualiteit. Ik denk dat indien je een studie zou laten uitvoeren over het percentage homseksuelen onder de RK-clerus dat je grote ogen zou opzetten 8O
Op zich is dat uiteraard geen enkel probleem, alleen de hypocriete houding van het Vaticaan is de dwarsligger! Binnen het protestantisme wordt ik veel minder geconfronteerd met die "verdoken" homoseksualiteit. Het is net alsof een "ander type mens" zich aangetrokken voelt tot het beroep van dominee. Ik denk dat in de liturgie van de RK heel wat rituelen zitten die homoseksuelen aantrekken. |
Ha die Thomas, long time no see :wink:
|
En, Raf en Bartje, voelen jullie geen 'roeping' opkomen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon er effe tussenuit. Als de gemeenteraadsverkiezingen eraan komen, zal ik wel weer niet weg te slaan zijn van dit forum.
|
Christus en homosexualiteit?
U bedoelt dit dus: ![]() Jezus aan het kruis (inclusief zedig lendedoekje om de verbeelding te prikkelen) |
Priesterschap is inderdaad te linken aan homoseksualiteit. Het zou in elk geval verklaren waarom op hetzelfde moment andersgeaardheid terug "aanvaardbaar" werd in de Westerse samenleving, de "roepingen" aanzienlijk slonken. Al zullen de verbeterde omstandigheden in de maatschappij er ook wel iets mee te maken hebben (ik spreek over een tijdspanne van enige honderden jaren)
|
Citaat:
|
Citaat:
Homo-zijn is een afwijking en iedereen, katholiek of niet, heeft het volste recht om dat in te zien en te verkondigen. De verhouding tussen mannen en vrouwen is een strijd die veel energie en inzet eist. Degenen die die inzet niet kunnen of willen opbrengen zijn homo uit lafheid, OF uit filosofische overwegingen(=de strijd uit principe afzweren) en die gaan naar het klooster. Het een sluit het ander niet uit natuurlijk: kloosters zijn broeihaarden van de meest vunzige homofilie! |
Citaat:
|
Citaat:
Grapjas! |
Citaat:
|
Citaat:
Zoek maar eens het begrip "vagina dentata" op en ge zult nieuwe inzichten krijgen in de oorsprong van homofilie. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be