Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   priesterschap is verdoken homoseksualiteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4982)

Thomas 2 augustus 2003 20:13

Dromen van een relatie met een man (god), die je vergoddelijkt. Die je elke dag aanbidt omwille van Zijn Eeuwige liefde voor jou... Die je stelt boven de relatie met een vrouw...
Dit heet priester-zijn.

Freud zou niet lang getwijfeld hebben: priesterschap is gesublimeerde homoseksualiteit.

De Paus wil homoseksualiteit weer verbieden, zodat er opnieuw dromers komen die opnieuw zijn kerken vullen.

Johan C. 2 augustus 2003 20:22

Kijk, je kan zoiets nooit bewijzen. Vanuit mijn RK-achtergrond moet ik toch wel vaststellen dat ik héél veel priesters ken die wel op de één of andere manier te linken zijn aan homoseksualiteit. Ik denk dat indien je een studie zou laten uitvoeren over het percentage homseksuelen onder de RK-clerus dat je grote ogen zou opzetten 8O

Op zich is dat uiteraard geen enkel probleem, alleen de hypocriete houding van het Vaticaan is de dwarsligger!

Binnen het protestantisme wordt ik veel minder geconfronteerd met die "verdoken" homoseksualiteit. Het is net alsof een "ander type mens" zich aangetrokken voelt tot het beroep van dominee.

Ik denk dat in de liturgie van de RK heel wat rituelen zitten die homoseksuelen aantrekken.

Raf 2 augustus 2003 20:22

Ha die Thomas, long time no see :wink:

Paulus de Boskabouter 2 augustus 2003 20:24

En, Raf en Bartje, voelen jullie geen 'roeping' opkomen?

Thomas 2 augustus 2003 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
Ik denk dat in de liturgie van de RK heel wat rituelen zitten die homoseksuelen aantrekken.

Dit vindt ik een mooie analyse. Was het de kip of het ei?

Raf 2 augustus 2003 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter

Ik denk dat mijn huidige onderschrift al enige indicatie geeft van mijn gevoelens omtrent de katholieke kerk en haar vertegenwoordigers...

Johan C. 2 augustus 2003 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Ik denk dat mijn huidige onderschrift al enige indicatie geeft van mijn gevoelens omtrent de katholieke kerk en haar vertegenwoordigers...

Dat vind ik nu ook een beetje overdreven. Ik ben het op theologisch en maatschappelijk vlak totaal niet eens met die man maar op hem urineren gaat toch wat ver... :?

Thomas 2 augustus 2003 20:37

Citaat:

Ja, Raf, had een tijdje beslist deze site niet meer te bezoeken. Dergelijke pauselijke uitspraken vragen echter om bepist te worden natuurlijk. :wink:

Raf 2 augustus 2003 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
Citaat:

Citaat:

Dat vind ik nu ook een beetje overdreven. Ik ben het op theologisch en maatschappelijk vlak totaal niet eens met die man maar op hem urineren gaat toch wat ver... :?

Zijne Heiligheid heeft er toch ook geen problemen mee om over ons heen te zeiken, figuurlijk dan; ik doe gewoon hetzelfde, maar ik maak het wat aanschouwelijker...

Raf 2 augustus 2003 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Citaat:

Ja, Raf, had een tijdje beslist deze site niet meer te bezoeken.

Je hebt je toch niet laten verdrijven door onze onverdraagzame vrienden, hoop ik?

Thomas 2 augustus 2003 20:46

Gewoon er effe tussenuit. Als de gemeenteraadsverkiezingen eraan komen, zal ik wel weer niet weg te slaan zijn van dit forum.

Pat 2 augustus 2003 20:50

Christus en homosexualiteit?

U bedoelt dit dus:

Jezus aan het kruis (inclusief zedig lendedoekje om de verbeelding te prikkelen)

Aangebrande Phönix 2 augustus 2003 21:42

Priesterschap is inderdaad te linken aan homoseksualiteit. Het zou in elk geval verklaren waarom op hetzelfde moment andersgeaardheid terug "aanvaardbaar" werd in de Westerse samenleving, de "roepingen" aanzienlijk slonken. Al zullen de verbeterde omstandigheden in de maatschappij er ook wel iets mee te maken hebben (ik spreek over een tijdspanne van enige honderden jaren)

Alvader 2 augustus 2003 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Dromen van een relatie met een man (god), die je vergoddelijkt. Die je elke dag aanbidt omwille van Zijn Eeuwige liefde voor jou... Die je stelt boven de relatie met een vrouw...
Dit heet priester-zijn.

Freud zou niet lang getwijfeld hebben: priesterschap is gesublimeerde homoseksualiteit.

De Paus wil homoseksualiteit weer verbieden, zodat er opnieuw dromers komen die opnieuw zijn kerken vullen.

Kan je die causale band tussen beide ook bewijzen ? nee, dus !

michr.oscoop 2 augustus 2003 23:05

Citaat:

Zijne Heiligheid heeft er toch ook geen problemen mee om over ons heen te zeiken, figuurlijk dan; ik doe gewoon hetzelfde, maar ik maak het wat aanschouwelijker...

Een echte Christen heeft medelijden met jullie soort, met "over jullie heen zeiken"(jij bent in Homo Holland naar school geweest zeker?) heeft dat niks te maken.
Homo-zijn is een afwijking en iedereen, katholiek of niet, heeft het volste recht om dat in te zien en te verkondigen.
De verhouding tussen mannen en vrouwen is een strijd die veel energie en inzet eist. Degenen die die inzet niet kunnen of willen opbrengen zijn homo uit lafheid, OF uit filosofische overwegingen(=de strijd uit principe afzweren) en die gaan naar het klooster.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk: kloosters zijn broeihaarden van de meest vunzige homofilie!

alpina 2 augustus 2003 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:

Een echte Christen heeft medelijden met jullie soort, met "over jullie heen zeiken"(jij bent in Homo Holland naar school geweest zeker?) heeft dat niks te maken.
Homo-zijn is een afwijking en iedereen, katholiek of niet, heeft het volste recht om dat in te zien en te verkondigen.
De verhouding tussen mannen en vrouwen is een strijd die veel energie en inzet eist. Degenen die die inzet niet kunnen of willen opbrengen zijn homo uit lafheid, OF uit filosofische overwegingen(=de strijd uit principe afzweren) en die gaan naar het klooster.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk: kloosters zijn broeihaarden van de meest vunzige homofilie!

Dat kun je jezelf toch allemaal niet wijsmaken!! Homo zijn uit lafheid of gemakzucht, het is dat homo zijn zo veel gemakkelijker is, jongens toch. Is er misschien ook een of andere deftige wetenschappelijke studie die die richting opgaat of is het meer een "persoonlijke ervaring"? :?

Raf 2 augustus 2003 23:55

Citaat:

Citaat:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Grapjas!

Raf 2 augustus 2003 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:

Citaat:

Dat kun je jezelf toch allemaal niet wijsmaken!! Homo zijn uit lafheid of gemakzucht, het is dat homo zijn zo veel gemakkelijker is, jongens toch. Is er misschien ook een of andere deftige wetenschappelijke studie die die richting opgaat of is het meer een "persoonlijke ervaring"? :?

Uit pure onwetendheid lijkt me een stuk aannemelijker. Beati pauperes spiritu...

michr.oscoop 3 augustus 2003 17:38

Citaat:

Uit pure onwetendheid lijkt me een stuk aannemelijker. Beati pauperes spiritu...

Gelukkig ben ik totaal onwetend op het vlak van homosex!
Zoek maar eens het begrip "vagina dentata" op en ge zult nieuwe inzichten krijgen in de oorsprong van homofilie.

Mieke 79 3 augustus 2003 18:29

Citaat:

Veel inzet en energie vergt toch ook een homosexuele relatie. En misschien zelfs meer, want in deze maatschappij zijn er -raar maar waar- nog altijd mensen die holebi's discrimineren of denigrerend doen over zo'n soort relatie. Het is dus helemaal niet laf als je je gevoel/geaardheid volgt, integendeel!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be