![]() |
Overgrote meerderheid leden Turks forum TEGEN invoering sharia
Naar aanleiding van een aantal onderwerpen op politics.be heb ik besloten een peiling te houden op een Turkse website. De vraag was "Ben je VOOR of TEGEN de invoering van de sharia in Nederland?"
Er zijn altijd van die dwarsliggers die moedwillig voor gaan stemmen terwijl ze toch tegen de sharia zijn. Daarom ben ik ook een peiling begonnen om politics.be om de resultaten met elkaar te kunnen vergelijken. Klik op de link hieronder voor de resultaten van de peiling op Turksnl.net met de antwoorden van de verschillende forumleden: http://forum.turksnl.net/viewtopic.php?t=13471 Aantal stemmen VOOR invoering: 4 (20%) Aantal stemmen TEGEN invoering: 16 (80%) Klik op de link hieronder voor de resultaten van de peiling op politics.be met de antwoorden van de verschillende forumleden: http://forum.politics.be/showthread.php?t=49822 Aantal stemmen VOOR invoering: 7 (20,59%) Aantal stemmen TEGEN invoering: 27 (79,41%) Zoals we kunnen zien is er nauwelijks verschil in resultaten. Verhoudingsgewijs zijn er zelfs iets meer voorstanders van de sharia op politics.be dan op turksnl. Naar mijn mening is de heer Maxime Verhagen een beetje paranoide bezig wanneer hij de invoering van sharia vreest. Ten eerste maakt de islamitische bevolking maar 6% van de Nederlandse bevolking uit. Ten tweede is de overgrote meerderheid van de moslims tegen de invoering van de sharia. Ten derde is bevolkingstoename onder moslims de afgelope jaren drastische afgenomen. De gemiddelde islamitische vrouw maakt nu nog maar iets meer kinderen dan de gemiddelde Nederlandse vrouw. Deze peilingen zijn natuurlijk niet representatief te noemen. Ten eerste is de steekproef te klein. Ten tweede kun je aannemen dat de forum deelnemers bovengemiddeld intelligent zijn. Niet alle lagen van de bevolkingsgroepen zijn evenredig vertegenwoordigd. |
Citaat:
|
Ik denk ook niet dat het precies de Turkse gemeenschap is die islamdol is hoor. Als er 1 "Islamitische" gemeenschap is die wel degelijk wat werk heeft gemaakt van integratie, dan zijn het de Turken wel. Het debacle met de moslimexecutieve waarbij de Marrokaanse gemeenschap zich onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt (eerst oproepen om niet te gaan stemmen en dan van hun neus maken dat er bijna enkel Turken verkozen waren) sprak ook boekdelen.
|
Tussen 16.06u en 16.25u kwamen de drie laatste stemmen erbij en uitgerekend 9 minuten later postte jij deze draad.
Rest de vraag wat je er precies mee wilde bewijzen. Toch niet dat de Turken minder Sharia-minded zijn dan wij? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb op beide sites deze peiling geplaatst om te laten zien dat er sprake is van dwarsliggers. Sommigen die op politics.be VOOR hebben gestemd zijn in realiteit niet echt voor de invoering. Zo zijn er ook op turksnl VOOR stemmers die niet echt VOOR zijn. Daarom heb ik op beide sites deze peiling geplaatst. |
Citaat:
|
Toch raad ik de moderatie aan om na te gaan waar die laatste drie stemmen vandaan kwamen. Er stond namelijk iemand wat al te nadrukkelijk de stand bij te houden uitgerekend tijdens de korte periode dat de drie laatste stemmen erbij kwamen. En dat waren toch wel precies die stemmen waarmee de stemming op het Turkse forum overtroefd werd?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vanaf nu zal ik de veranderingen in de resultaten niet meer serieus nemen. Ik heb ook op turksnl de resultaten van de peiling op politics.be geplaatst en ik heb daar ook geplaatst dat ik deze topic begonnen ben. Personen met een bepaalde agenda weten nu wat mijn intentie was en kunnen moedwillig proberen de resultaten van de peiling te veranderen.
Een aantal politics.be leden zouden zich mischien aan kunnen melden bij turksnl en dan voor stemmen om de resultaten te beinvloeden. |
Citaat:
Het is natuurlijk wel een anonieme poll, dus elke "vertrouwde" grapjas kan hier VOOR stemmen. Volgende keer toch liever een publieke poll. Ik denk dat het VOOR kamp dan kleiner gaat zijn 8) |
Citaat:
|
Die turken toch, ze kunnen me nog wat....:lol:
|
De sharia... er zijn 1,7 miljard moslims oa; in een heel pak "moslimstaten"
Vraag : in hoeveel van die staten spreekt men recht volgens de sharia ? Onze turkse vrienden hun grote held is Kemal Pasja Atatürk zijn exploten zijn oa. : het verbieden van het islamietische hoofddoek voor dames, het verbieden van de fez voor mannen en de secularizering van de staat (indien er dus al volgens de sharia recht werd gesproken in turkije voor KP Atatûrk - zeker daarna niet meer). Recent vertelde zijne Heiligheid de Paus ook dat de wetgeving in europa wat meer inspiratie zou mogen zoeken in de Katholieke waarden en normen... er is dus wel degelijk een zekere spanning tussen kerk en staat .. ook in zgn. Islamietische landen.. Iran, Saoedi Arabië en Israël zijn bij mijn eten de landen waar de godsdienst en/of plaatselijke variant van de godsdienst het meest in de legislatieve en juridische pap te brokken heeft.. letterlijk een olievlek die beter niet zou uitbreiden. |
Citaat:
|
Citaat:
Jouw geruststelling is er dus geen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be