![]() |
Iedereen is volgens mij bi-seksueel. Elke hetero is volgens mij in staat tot homoseksualiteit, niet elke homo is in staat tot heteroseksualiteit, geloof ik.
EN Hoe meer gelijkenissen er zijn tussen mensen, hoe meer ze elkaar aantrekkelijk vinden, is het resultaat van een onderzoek in de vs. Net zoals leeftijdsgenoten of generatiegenoten elkaar ook veel beter begrijpen. Zo begrijpen vrouwen elkaar beter, en mannen onderling voelen elkaar ook beter aan. Vriendschappen of affectieve banden lukken dus ook veel beter tussen mannen onderling en tussen vrouwen onderling. Enkel uit biologische noodzaak moeten de verschillende geslachten elkaar nog ontmoeten. Ik geloof dus dat de affectieve band tussen mannen onderling en vrouwen onderling dus groter is dan tussen man en vrouw. Tot hiertoe heeft men deze mannen en vrouwenliefde steeds 'vriendschap' genoemd. Waardoor een kunstmatig onderscheid met liefde diende gemaakt te worden. Vriendschap is terughoudendheid in de liefde. Een mildere vorm. Een gradatie. Volgens mij kan men ook uit vriendschap seks hebben, zoals men ook uit vriendschap goederen deelt, en uit vriendschap elkaars woning kan delen... Volgens mij werkt de cultuur hier tegennatuurlijk... Van kleinsaf dwingen films, programma's, reclame, school enz... ons om seksualiteit te beperken tot voortplanting. Een untermenschelijke vorm, een dierlijk vorm van seksualiteit. (Trouwens nu we met genoeg zijn op deze wereld zou er wel eens een biologisch overlevingsmechanisme de kop op kunnen steken bij ons allen om onze soort te redden.) Onze homoseksuele natuur wordt tot vriendschap beperkt , en na de homo-erotische kindertijd wordt een hetero-natuur opgelegd. Zij die niet in staat zijn (via een trauma bv.) tot heteroseksualiteit worden homo. Anders zouden homo's best kiezen voor een hetero-leven, dunkt mij, aangezien er ontzettend veel culturele mechanismen zijn die ons dwingen in een heteroleefstijl. Hoeveel propaganda via televisie is er elke dag niet nodig is om de liefde tussen de geslachten aan te praten, en daarmee het tegenovergestelde tegelijkertijd te ontkennen... Ga maar es na hoe moeilijk mannen en vrouwen het hebben om op pensioen te gaan en het met elkaar uit te houden. Allerlei hobby's in vrouweclubkes of manneclubkes moeten verhullen dat het eigen geslacht weer voorrang krijgt. Mannen zoeken mannen op en vrouwen zoeken vrouwen op. Een natuurlijk gegeven. De mannen en vrouwenliefde is ons dus aangeboren. Of men dat nu lichamelijk uit of niet, speelt geen rol. Mechanische sex om voor te planten kan vandaag evenzeer in een proefbuis gebeuren. Misschien is het een zegen van de tijd dat door het wegvallen van het juk van de kerk eindelijk onze biseksuele natuur vrij naar boven mag komen. Samen met paus johannes II, kwijnt ook de kerk en het alleenrecht van het gezin als enige samenlevingsvorm weg. Dat daardoor tegelijkertijd een nieuwe hoekstenen van de samenleving moet uitgevonden en ontdekt worden, voelt bedreigend en risicovol. De pioniers voor de nieuwe gezinsvorm en natuurlijkere samenlevingsvorm hebben het dezer dagen dus niet makkelijk. Samengevat stel ik dat het klassieke gezin in wezen tegennatuurlijk is en er andere samenlevingsverbanden mogelijk moeten zijn tussen mensen, (het toenemend aantal echtscheidingen bij de van de kerk bevrijde mensheid bewijst dit elke dag) waarbinnen kinderen kunnen opgroeien. :wink: |
Citaat:
Maar homo-zijn zie ik voor mezelf totaal niet zitten.. Ik ben gewoon hetero.. Maar net zoals ik als hetero geen problemen heb met het feit dat anderen homo zijn moeten de homo's ook geen problemen hebben met het feit dat anderen hetero zijn... Laat ieder zijn eigen-ik zijn en tracht zeker niet te bewijzen dat de anders-voelers misschien toch wel, al is het dan onbewust, dezelfde gevoelens hebben als jezelf.. |
Citaat:
U stelt: 1) Iedereen is bi-seksueel 2) Niet elke homo is in staat tot heteroseksualiteit |
Citaat:
|
Citaat:
Enkel via negatieve ervaringen is men niet in staat tot heteroseksualiteit.. en wat schiet er dan over? :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In deze cultuur is homoseksualiteit toch nog altijd minder aanvaard (spijtig genoeg) dan heteroseksualiteit. :!: Gelukkig heeft de mens ook een denken en gevoel. Ieder kiest dus voor zichzelf waar hij zich beter bij voelt, of hij of zij valt op mannen of vrouwen. Dierlijke seksualiteit zal misschien wel met beiden kunnen, maar de mens is meer... |
@Thomas:
ah, je bedoelt dat homo's weerstandig genoeg zijn tegen de cultuur, die eerder heterogericht is?! Wel ja, maar dat heeft niets te maken met het feit of ze in staat zijn tot heteroseksualiteit. Het heeft met de sterkte van hun persoonlijkheid te maken en met hun wil en gevoelens. Wat ons mens maakt met andere woorden... |
Citaat:
Cultureel en sociaal geaccepteerde homosexualiteit is moeilijk te vinden. Men haalt graag de Oude Grieken aan, edoch daarvoor moeten we ons baseren op teksten geschreven door... juist... De Oude Romeinen kenden het fenomeen ook, maar het was verboden voor de Romeinse jongeling om zich te laten berijden. Een Romein overheerst immers en mag geen "onderligger" zijn. Bovendien werd van hen verwacht dat ze, eenmaal officieel volwassen, zich sexueel volledig aan het gezinnetje gingen wijden. (Voor deze "Griekse" en "Romeinse" feiten baseer ik me op vertalingen van antieke teksten die ik in een boekje over dat onderwerp heb gelezen, ik weet zo direct de titel niet meer maar je zou het in elke bibliotheek moeten kunnen vinden met als trefwoorden: homosexualiteit en oudheid.) En ga zo maar verder... ik zou wel eens weten in welke culturen (historisch of hedendaags) de homosexualiteit maatschappelijk volledig aanvaard is. Met bronvermelding graag. |
Als hetero zal ik eens proberen uit te leggen Thomas.
Ik ben al bijna 19 jaar gelukkig gehuwd met mijn vrouw en heb 4 kinderen. Ik heb vroeger met mijn vrouw voortplantingsseks bedreven. Telkens gevolgd door een zwangerschap en blijde geboorte. Nu heb ik geen seks meer met mijn vrouw. Ik bedrijf de liefde. Jij hebt precies problemen met hetero's ? Ik heb niet echt problemen met homo's of lesbiennes. Mijn neef is een nicht (hebt U 'm :wink: ) en mijn nicht is een ....nee.... een lesbienne dus. :wink: Mijn schoonzus is ook lesbienne. En ik moet zeggen dat zij van de goede soort zijn in mijn ogen. Zij hebben al jaren een vaste relatie en buiten wat tussen hun benen hangt (of juist niet) leven zij in een trouwe relatie met elkaar. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Waar ik wel problemen mee heb is het rondfladder gedrag dat aan de dag wordt gelegd door zowel hetero's als holebi's. Daar heb ik problemen mee. Het gedrag van hier is een reet of een muis en steek uw fluit er maar in..... Want die homo's ken ik ook en daar ben ik niet zo dol van. Ik heb wel problemen met homo's die het nodig vinden in de omgeving van het naaktstrand van Bredene daar hun praktijken uit te oefenen. Dat ze mekaar willen 'nemen' tot daar toe, maar doe het dan binnenskamers. Ik ga toch ook niet naast het naaktstrand liggen vrijen met mijn vrouw. Zo brengen ze alleen maar schade toe aan de 'echte' naturisten en ook en vooral aan de homo beweging zelf. Ik hoop dat de rechter die dan ook eens streng aan hun lul trekt. :roll: :wink: |
Citaat:
Ergo.. de rest van uw tekst slaat er ne serieuze slag naast. |
Citaat:
|
Dit is onderdeel van een integratie test Piano. :wink:
|
De biologische norm is nog altijd hetero, vanwege de filosofie "the purpose of life is to have sex and die". Bijgevolg vullen man en vrouw elkaar aan. Een holebiliefde is iets anders, dat is eerder een verregaande vriendschap.
Bovendien bestaan er geen tradiotionele "mannen en vrouwen". Tijdens de zwangerschap wordt er een variërende hoveelheid testosteron in het babylichaam gepompt. Hoe meer testosteron, hoe mannelijker het lichaam en de hersenen zich ontwikkelen, en omgekeerd hoe vrouwelijker. Zo krijg je gedeeltelijk al van bij de geboorte bepaalde gedragspatronen (met als uitersten de manwijven en janetten). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jeeeezus, is dat hier nu bijna gedaan met het altijd maar opnieuw starten van topics die moeten bewijzen dat homoseksualiteit al dan niet 'normaal' of 'tegennatuurlijk' is?
Ik begin als nicht stillaan genoeg van te krijgen al dat oeverloze gezeik en het daar steevast opvolgende welles-niettes-threadje... Guderian, Hyoens, Eichmann, Percloride en co zijn zelf nichten in een heftige ontkenningsfase :lol: en de Vlaams Blokkers hebben niets tegen ons nichten, zolang we ons niet alsdusdanig gedragen. Er zullen altijd mensen zijn die volharden in hun stupiditeit, laat hen nou maar :roll: |
Citaat:
Je moet toegeven dat het wél grappig is dat je vroeger, terwijl je zelf nog hetero was, in je studententijd de bijnaam 'sissy' had he. Kwam weliswaar vanwege je muzikale voorkeur, maar toch. Het was bijna recht uit de kristallen bol geplukt, he? :P Stijn, denk jij dat iedere hetero in sé een latente homo is? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be