Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Racisme, wat is dat? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49871)

DemoCrates 18 april 2006 22:03

Racisme, wat is dat?

Wie weet eigenlijk wat de term racisme écht betekent?

Is het "racisme" als ik, als brave huisvader, weiger om iedereen zomaar permanent in MIJN huis toe te laten?

Jewel 18 april 2006 22:05

Racisme is als je een kleurling zijn zin niet geeft.

loode 19 april 2006 12:19

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat

dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling

Mensen dus ongelijk behandelen op grond van een ras. (Wat oneerlijk is.)

Boppa47 19 april 2006 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door loode (Bericht 1664807)
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat

1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling

Moordenaars haten en naar de hel wensen, is dat racisme, blijkbaar wel als het om een Allochtoon gaat ??????????????

DemoCrates 19 april 2006 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door loode (Bericht 1664807)
ra·cis·me (het ~)

Aha! En dat betekent dus dat we zomaar iedere buitenlander in onze landjes moeten toelaten zoals dat de afgelopen 40 of zo jaren is gebeurd? En dat we geen enkele kritiek op deze buitenlanders mogen hebben?
Dat wordt ons immers bijna dagelijks door de strot geduwd door bepaalde politici en andere clubjes.

Webcrusader 22 april 2006 12:45

In België wordt door de politici racisme met opzet verkeerd gedefinieerd:
zo is het hekelen van een bepaalde godsdienst omwille van haar onhebbelijke eigenschappen een racistische daad. Dit is in strijd met de definitie van wat racisme is! Je hoeft namelijk geen arabier te zijn om moslim te zijn, een bleke autochtone Belg kan evengoed moslim geworden zijn.

carlgustaaf 22 april 2006 22:31

racisme is-dacht ik -geloven dat een ras biologisch min-of meerderwaardig is als een ander.Bvb.als ge denkt dat arabieren niet helemaal menselijk zijn, maar Belgen , of andere blanken,op de hoogste trap van de menselijke evolutie staan, dan ben je eigenlijk racist.
Maar als je de vreemdelingen het land uit wil omdat ze alles stelen wat niet te heet of te zwaar is, en ons sociaal stelsel onder hun aantal zal bezwijken als je ze hier nog langer laat zitten, DAT heeft niets met racisme te maken...dat is enkel overlevingsinstinct....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be