Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Hoe Vlaams is het Vlaams Belang? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49915)

De Garde 19 april 2006 14:19

Hoe Vlaams is het Vlaams Belang?

Ter info voor de liefhebbers: de Vlaamse Volksbeweging Meetjesland Zuid organiseert op dinsdag 25 april om 20.00 een debat met Gerolf Annemans in het ontmoetingscentrum, Rerum Novarumstraat 24 in Aalter in het kader van 'Hoe Vlaams is....'

De inkom is gratis.

Voor zij die Aalter niet kennen: het makkelijkst te bereiken via het ronde punt aan de afslag van de autostrade en de afslag nemen naar Aalter Centrum (Lostraat), de eerste links (Kerkem) en dan de eerstvolgende links.

Jewel 19 april 2006 15:56

Het antwoord is een wedervraag:

Hoe Vlaams zijn de andere partijen?

De Garde 19 april 2006 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jewel (Bericht 1665248)

Er zijn ondertussen al andere partijen geweest.

Jewel 19 april 2006 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 1665277)
Er zijn ondertussen al andere partijen geweest.

En hoe luidde de conclusie?

De Garde 19 april 2006 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jewel (Bericht 1665310)
En hoe luidde de conclusie?

Dat viel, voor wat mij betreft, nogal tegen. 8)

vlijmscherp 19 april 2006 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jewel (Bericht 1665248)

een andere vraag is, vanaf wanneer is een partij "Vlaams" genoeg? Voor welke Vlamingen dan?

AVV 19 april 2006 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 1665071)
Ter info voor de liefhebbers: de Vlaamse Volksbeweging Meetjesland Zuid organiseert op dinsdag 25 april om 20.00 een debat met Gerolf Annemans in het ontmoetingscentrum, Rerum Novarumstraat 24 in Aalter in het kader van 'Hoe Vlaams is....'

De inkom is gratis.

Voor zij die Aalter niet kennen: het makkelijkst te bereiken via het ronde punt aan de afslag van de autostrade en de afslag nemen naar Aalter Centrum (Lostraat), de eerste links (Kerkem) en dan de eerstvolgende links.

De Garde,

Laat je het ons weten na het debat ?
Kwestie dat het forum weet wie er nu echt Vlaams is, niet?:-)

de limburgse leeuw 19 april 2006 19:34

Wat is dat, Vlaams zijn ?

Is er geen grote verscheidenheid tussen al onze provincies ? Tussen dorpen onderling ?
Is er wel sprake van zoiets als een 'Vlaamse cultuur' ?

en last but not least...waarom is het VB zo pro-Amerikaans en hoe rijmen zij dat met hun Vlaams-zijn ?

Pelgrim 19 april 2006 23:02

Het VB Vlaams? Bijzonder ja...:roll: vlaams patronaat misschien, maar voor vlaams werkvolk heeft het veebee wel leuke cadeautjes in petto: het generatiepact was niet vergaand genoeg, vakbonden moeten gemuilkorfd worden...

Jewel 20 april 2006 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1666263)
vakbonden moeten gemuilkorfd worden...

Nee, ze moeten rechtspersoonlijkheid krijgen, zoals in de rest van Europa.

de limburgse leeuw 20 april 2006 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jewel (Bericht 1666364)
Nee, ze moeten rechtspersoonlijkheid krijgen, zoals in de rest van Europa.

Zo, wat is de situatie dan in de rest van Europa ?

Ik vind overigens dat Pelgrim wel gelijk heeft dat het VB voornamelijk de partij van de rijke Vlamingen is en niet zozeer van de arbeidende Vlamingen.

duveltje382 20 april 2006 04:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1666383)

Ik vind overigens dat Pelgrim wel gelijk heeft dat het VB voornamelijk de partij van de rijke Vlamingen is en niet zozeer van de arbeidende Vlamingen.

Sorry Leeuw maar hier maak je wel een heel grote denkfout volgens mij Ik kan als voorbeeld verwijzen naar de dokwerker in Anwerpen! Ik kan mijn antwoord niet afwerken want ik moet nu gaan werken,later meer uitleg!

Pelgrim 20 april 2006 09:03

tussen haakjes, wat is het nut van een dubbelnick als je er zo mee te koop loopt? ;)

Federator 20 april 2006 09:11

Moet de vraag niet zijn: Hoe Vlaams-nationalistisch is het Vlaams Belang? Vlaams zijn alle Belgen buiten de Walen en Franstalige Brusselaars.

FISHERMAN 20 april 2006 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1666520)
Moet de vraag niet zijn: Hoe Vlaams-nationalistisch is het Vlaams Belang? Vlaams zijn alle Belgen buiten de Walen en Franstalige Brusselaars.

Je vergeet onze moffen in het oosten.

Jazeker 20 april 2006 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1666520)
Moet de vraag niet zijn: Hoe Vlaams-nationalistisch is het Vlaams Belang?

Pelgrim 20 april 2006 11:45

4,8 niet separatistische Vlaams belangers? De verraders!

Pietje 20 april 2006 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1666383)

Idd, in Schilde, Brasschaat, Ekeren.........zitten hun grootste supporters.

de limburgse leeuw 20 april 2006 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1666409)
Sorry Leeuw maar hier maak je wel een heel grote denkfout volgens mij Ik kan als voorbeeld verwijzen naar de dokwerker in Anwerpen! Ik kan mijn antwoord niet afwerken want ik moet nu gaan werken,later meer uitleg!

Zo'n grote denkfout zal het niet zijn. Ik weet wel dat het VB nogal wat moeite gedaan heeft voor de dokwerkers, maar dat is dan ook zowat het ENIGE bedrijf in heel België waar ze zich die moeite gedaan hebben bij mijn weten. Waarschijnlijk omdat het de 'thuishaven' in Antwerpen is, ze kunnen dus ook moeilijk anders.

Verder verneem ik alleen maar dat het VB gewoonlijk probeert de vakbonden te ondermijnen. Zo is er hier in Limburg ook nog een relletje ontstaan rond de uitspraken van Rob Urbain van de Algemene Centrale van de ABVV. Hij vindt immers dat VB'ers niks te zoeken hebben in een vakbond. Als je lid wordt van een tangoclub, moet je ook niet de salsa willen dansen, uiteraard. Het VB staat erom bekend dat zij niet akkoord gaan met de sociale strijd van de werkende klasse. Dat uit zich ook in slogans als 'staken schaadt, werken baat'. Een slogan die ze hernomen hebben uit de jaren '30 of zo.

de limburgse leeuw 20 april 2006 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 1666526)
Je vergeet onze moffen in het oosten.

Juist, en de Limburgers zijn de Limburgers, ze zien zichzelf ook niet allemaal als 'Vlamingen'.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be