Citaat:
Ontreddering omdat deze trieste zaak door minder serene mensen dan de ouders van de jongen zelf, gebruikt zal worden om te polariseren.
|
Pech dat het nu net een allochtone nestbevuiler uit een zusterpartij is geweest die daarmee begon.
Citaat:
Ontreddering omdat deze zaak misschien wordt gereduceerd tot racisme, van allochtonen naar autochtonen. Het is zovéél meer.
|
In het geval van autochtone daders en allochtone slachtoffers hebben we Groen
nog niet 1 keer die ontreddering horen uiten.
Hoe noemt men dat : hypocrisie ?
Citaat:
Blijkbaar leven in onze samenleving groepjes mensen die geen band meer lijken te hebben met de maatschappij en die samenleven tot een absoluut recht van de sterkste reduceren. Mensen zonder enig besef van de waarde van een ander leven. Mensen zonder empathie, zonder perspectief misschien ...
|
Wat is Groen weer glansrijk laat om dat nu pas vast te stellen.
Citaat:
Het zijn jongeren die op de prille leeftijd van 16 de maatschappij hebben opgegeven.
|
Want zich uitleven in de slachtofferrol kost zo veel minder energie en inspanning.
Poging tot het stigmatiseren van de autochtone bevolking. Het afschuiven van de schuld getuigt van een duidelijk gebrek aan verantwoordelijkszin.
Citaat:
De analyse komt onherroepelijk na de daad.
|
De analyse komt onherroepelijk
laat na de daad.
Mussen registreren is blijkbaar een meer prioritair programmapunt.
Citaat:
Ik heb het gevoel dat er de laatste jaren steeds meer uitingen van zinloos geweld de kop opsteken. De vechtpartij in Elverdinge, de brutale aanslag op een holebikoppel in Antwerpen, 'steamende' jongeren ... En deze steekpartij. Soms denk ik dat de wereld z'n verstand verloren is.
|
Nee, bepaalde leden uit een bepaalde (steeds dezelde) allochtone bevolkingsgroep moet de Verlichting (en al wat dat impliceert, zoals oa. een verantwoordelijkheidsbesef van de ouders) nog ontdekken.
Citaat:
Of dat het mijne te klein is om deze onrechtvaardigheden te bevatten. Laten we samen, met al diegenen die dezelfde weerzin delen, deze jongen, zijn familie en alle andere slachtoffers van zinloos geweld eren.
|
Daar zijn ze vet mee.
Citaat:
Door ze te steunen, met woorden, maar zeker ook met daden: door waar mogelijk en achtzaam zelf in te grijpen.
|
Opgelet voor de heksenjagers van het CGKR !
Door aan te geven dat voor dit soort daden in onze samenleving geen plaats is.
Citaat:
Hoe gaan ze dat concreet doen, die jongens van Groen?
|
Citaat:
Dit is niet iets waarmee ik wil leren leven. Ik wil dat aan deze jongeren en aan alle andere daders rekenschap wordt gevraagd en dat hen duidelijk wordt gemaakt dat zij wél deel uitmaken van een geheel.
|
Gelovigen mogen volgens de koran niet omgaan met ongelovigen. Daar stuiten die jongens van Groen al op een onbespreekbaar probleem.
Groen zal dus eerst wat taboetjes moeten doorbreken.
Zouden ze het aandurven?
Citaat:
Een geheel dat werkt volgens menselijke regels.
|
Ik reken liever op een systeem dat werkt volgens duidelijke regels.
Wie dat negeert, is voor zichzelf verloren. In dat opzicht is geweld altijd zinloos, voor dader en voor slachtoffer. En voor de achterblijvers nog het meest ...
Meyrem Almaci
Woordvoerster Jong Groen!