carlgustaaf |
26 april 2006 23:46 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat
(Bericht 1666808)
Vraag is: wanneer heb je reden om te vluchten? Als je in een "democratie" leeft waar gedwongen huwelijken en cliteridectomie gebruikelijk zijn, en je ontvlucht dus die cultuur, dan ben je voor de wet geen "politiek vluchteling". Ook niet als je bijna sterft van honger.
Voor mij mogen ze het adjectief "politiek" eraf laten, en van "vluchtelingen" spreken, en zien of er gegronde reden is tot vluchten. Anderzijds zijn er 6 miljard mensen op de wereld waarvan een derde reden heeft tot vluchten, en die kunnen niet allen naar België komen.
Om het dan toch maar simplistisch duidelijk te stellen: ik het niet eens met Van Rossem.
|
ik vind wel dat mensen op de vlucht mogen geholpen worden.Het probleem is dat er in de Europese Unie geen plaats meer is.Daarom kunnen ze beter nog wat verdervluchten, naar andere democratische landen.In Siberië bvb, een zeer mooi land trouwens, heb ik op tv gezien, zijn er énorme ruimtes waar geen kat woont.Voorzeker stemt de Russische regering wel toe, dat deze mensen daar een huisje bouwen in de bossen, of aan de rand van één der vele pittoreske kleine stadjes in dat uitgestrekte land.Net zoals onze familieleden (elke Belg heeft er wel éné in z'n familie) die zich in Amerika gaan vestigen zijn, omdat het hier zo slecht ging.Die pionniers kregen ook niet alles in de schoot geworpen, verre van daar.Dat de vluchtelingen, politieke, ekonomische , of beide, zich aan deze mensen spiegelen.Veel geluk, en goede reis.
|