Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Stap mee nu zondag in de mars ter ere van Joe. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49960)

Dekoster 20 april 2006 11:52

Stap mee nu zondag in de mars ter ere van Joe.

Via deze weg wens ik iedereen op te roepen zondag mee te stappen in de mars ter ere en nagedachtenis van Joe. Wat ook vooral een mars zal worden tegen zinloos geweld. Welke afkomst, religie, geaardheid ook. Eenieder is gelijk aan elkaar en telt mee.

Wij zijn een maatschappij van diversiteit en moeten daarmee leren omgaan en niet haterig tegenover elkaar gaan staan. Eendracht maakt sterk en niet versplintering.

Laat eenieder voor wat men is en accepteer elkaar en je zal zien, het zal snel beter gaan.

Elke dader van om het even welk misdrijf en van om het even welke afkomst mag zijn straf niet ontlopen.

Hierbij richt ik mij ook tot Holebi vernigingen om Zondag mee op te stappen in deze mars.

labyrinth 20 april 2006 12:00

Onder deze oproep wil ik graag mijn handtekening zetten.

:BIG:

/\|cazar 20 april 2006 12:03

Gaan we ook een mars organiseren voor de 100.000 burgerslachtoffers in Irak, gevallen tijdens en na de VS invasie ?

Of is deze bleekscheet meer waard ?

Bhairav 20 april 2006 12:08

Geen denken aan...
Misschien dat ik wel eens kom kijken ofzo.

duveltje382 20 april 2006 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar (Bericht 1666853)
Gaan we ook een mars organiseren voor de 100.000 burgerslachtoffers in Irak, gevallen tijdens en na de VS invasie ?

Of is deze bleekscheet meer waard ?

Juist van U, maar opkomen tegen zinloos geweld houdt ook in dat men tegen elk soort van geweld is ook het geweld in Irak.

Ik vind het althans een goed idee

baarle 20 april 2006 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 1666817)
Elke dader van om het even welk misdrijf en van om het even welke afkomst mag zijn straf niet ontlopen.

Als je je hiertoe beperkte, dan zou ik je visie delen en meestappen. Dit is immers de oorzaak van de moord en van de permanente onveiligheid in onze steden.

Maar dan kom je op de proppen met:

Citaat:

Wij zijn een maatschappij van diversiteit en moeten daarmee leren omgaan en niet haterig tegenover elkaar gaan staan. Eendracht maakt sterk en niet versplintering.

Laat eenieder voor wat men is en accepteer elkaar en je zal zien, het zal snel beter gaan.
Zie je: je profiteert van de commotie rond deze moord om je eigen politieke agenda door te duwen. Diversiteit, versplintering, etc: allemaal leuk, maar dat is niet de reden waarom deze moord is kunnen gebeuren. Wel de decennialange weigering van de overheid om misdadigers aan te pakken. Je doet hier dus, samen met het establishment, aan lijkenpikkerij.

De mars is al gekaapt nog voor hij begonnen is.

Citaat:

Via deze weg wens ik iedereen op te roepen zondag mee te stappen in de mars ter ere en nagedachtenis van Joe.
Neen dus, ik ga niet meehelpen om Joe's offer te laten misbruiken door de verantwoordelijken voor deze moord. Ik reserveer mijn energie om iets te doen waar onze bedreigde jeugd echt iets aan heeft.

Dekoster 20 april 2006 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1666870)
Juist van U, maar opkomen tegen zinloos geweld houdt ook in dat men tegen elk soort van geweld is ook het geweld in Irak.

Ik vind het althans een goed idee

Heel juist, met deze mars komen wij op tegen elke vorm van zinloos geweld.

baarle 20 april 2006 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 1666876)
Heel juist, met deze mars komen wij op tegen elke vorm van zinloos geweld.

Hoe gaat dat de moordenaars overtuigen dat hun misdaad zinloos was?

Enne, wat is zinvol geweld?

Dekoster 20 april 2006 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1666871)
Als je je hiertoe beperkte, dan zou ik je visie delen en meestappen. Dit is immers de oorzaak van de moord en van de permanente onveiligheid in onze steden.

Maar dan kom je op de proppen met:

Zie je: je profiteert van de commotie rond deze moord om je eigen politieke agenda door te duwen. Diversiteit, versplintering, etc: allemaal leuk, maar dat is niet de reden waarom deze moord is kunnen gebeuren. Wel de decennialange weigering van de overheid om misdadigers aan te pakken. Je doet hier dus, samen met het establishment, aan lijkenpikkerij.

De mars is al gekaapt nog voor hij begonnen is.

Neen dus, ik ga niet meehelpen om Joe's offer te laten misbruiken door de verantwoordelijken voor deze moord. Ik reserveer mijn energie om iets te doen waar onze bedreigde jeugd echt iets aan heeft.

Ik wil hier absoluut geen politiek voordeel uit halen, ben zelfs niet meer actief met politiek bezig. Begin dit jaar heb ik de keuze gemaakt mijn levern een andere wending te geven en dus niet mer aan actiev politiek te doen, dus kanik hier zelfs geen voordeel uithalen.

De reden warom ik ben gestopt met politiek is eerder van private aard en tevens ook omdat ik het beu ben de partij waarvoor ik stond meer een meer te zien afwijken naar centrum. Waar NeoLiberalen nu blijkbaar aan de macht van staan en deze macht willen doordrukken naar de leden.

Ik heb ook mijn persoonlijke mening rond dit alles en deze heb ik geformuleerd, niet vanuit politiek standpunt. Ik ben ook maar een mens van vlees en bloed en met gevoelens.

duveltje382 20 april 2006 12:48

Waar juist gaat de mars tegen zinloos geweld door?(Brussel?)
Om welk uur want ik kom zeker!

Mitgard 20 april 2006 13:00

tis dan wel luik-bastenaken-luik op tv.

de limburgse leeuw 20 april 2006 13:05

Iedereen is vrij om te gaan, moest ik in de buurt zijn zou ik ook nog wel passeren.
Maar het is storend dat alle politieke partijen alweer daar zijn of al geweest zijn om hun hypocriete spelletje te spelen op de kap van die mensen, die een toch wel zwaar verlies te verwerken hebben.

Eigenlijk is het allemaal om te kotsen, zowel wat die jongeren gedaan hebben als de reacties die er nu overal op komen vanuit politieke hoek.

Wanneer zal gezond verstand eens zegevieren ?

Deze daders moeten uiteraard ten spoedigste gepakt worden, want ook al is diefstal geen schone zaak, zo'n brute moord mag niet ongestraft voorbij gaan.

Chipie 20 april 2006 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1666962)
Iedereen is vrij om te gaan, moest ik in de buurt zijn zou ik ook nog wel passeren.
Maar het is storend dat alle politieke partijen alweer daar zijn of al geweest zijn om hun hypocriete spelletje te spelen op de kap van die mensen, die een toch wel zwaar verlies te verwerken hebben.

Eigenlijk is het allemaal om te kotsen, zowel wat die jongeren gedaan hebben als de reacties die er nu overal op komen vanuit politieke hoek.

Deze daders moeten uiteraard ten spoedigste gepakt worden, want ook al is diefstal geen schone zaak, zo'n brute moord mag niet ongestraft voorbij gaan.

Wat bedoelt U met?:
  • wanneer zal gezond verstand eens zegevieren?
  • reacties vanuit politieke hoek om van de kotsen

baarle 20 april 2006 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 1666883)
Ik heb ook mijn persoonlijke mening rond dit alles en deze heb ik geformuleerd, niet vanuit politiek standpunt. Ik ben ook maar een mens van vlees en bloed en met gevoelens.

Mijn reactie sloeg niet op jou en je persoonlijke situatie. Wel op de recuperatie van de commotie rond de moord (zoals jij die verwoordde) ten bate van de doelstellingen van het establishment. Volledig parallel aan wat gebeurd is met de Witte Mars, maar daar is de recuperatie pas de dag zelf begonnen.

baarle 20 april 2006 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1666934)
Waar juist gaat de mars tegen zinloos geweld door?(Brussel?)

Op de parvis van het paleis van Laken, vanavond om 18u. :-)

Thanatos 20 april 2006 13:18

Mars tegen zinloos geweld... Is geweld dan ooit zinvol?

edit: Baarle was me voor:|

duveltje382 20 april 2006 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1666962)

Leeuw ik denk dat je het wat fout bekijkt, hier gaat het duidelijk over zinloos geweld en wat wij als samenleving kunnen ondernemen om te verhinderen dat dit nog eens gebeurd.
(Witte mars heeft heel veel bereikt http://www.childfocus.org/)
Als nu eens alle politieke partijen mee opstapten!
Leeuw ik denk dat je het te veel links-rechts-beziet
Ik vraag enkel een mentaliteitswijziging van de bevolking

baarle 20 april 2006 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1666997)
(Witte mars heeft heel veel bereikt

Ah ja? Wat?

Citaat:

Ik vraag enkel een mentaliteitswijziging van de bevolking
Van de bevolking nog wel? Wat is er fout aan onze mentaliteit dat de moord op Joe veroorzaakt heeft?

duveltje382 20 april 2006 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1666984)
Op de parvis van het paleis van Laken, vanavond om 18u. :-)

:lol:,ik zal het wel vernemen in de pers hoor;-)

baarle 20 april 2006 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1667006)
:lol:,ik zal het wel vernemen in de pers hoor;-)

Zondag om 15u aan de Pachecolaan. Ik zou je de weg wijzen, maar ik zal op dat moment in mijn tuin van het zonneke aan het genieten zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be