Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   MP3-moord (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=126)
-   -   "Joe" in Berlijn (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50023)

Cyrano 21 april 2006 16:43

"Joe" in Berlijn

Vorige nacht werd een Duitser van Ethiopische afkomst zwaar aangevallen door enkele blanke criminelen. De man kon nog bellen met zijn echtgenote en zij kon de racistische scheldpartij en klappen horen.
De Duitse politie zette onmiddellijk de gesprekken op het Internet en vroeg de medewerking van het publiek. De daders werden enkele uren later gevat en op gesloten. Vandaag kwam Merkel op TV met een boodschap van afkeuring.

België : De robotfotos en videobeelden komen 7 dagen na de feiten. De overheid vindt het publiek onbetrouwbaar of overschat weeral haar eigen politiediensten.
België: Verhofstadt heeft 4 dagen nodig om op TV te komen en iets zinnig te zeggen.
België: De daders lopen nog altijd (21-4-06, 17h45) los.

Van België verlos ons Heer !

Bhairav 21 april 2006 16:56

Zo erg is het hier niet om te leven. De doet alsof dat 't hier ondragelijk is... :roll:

Cyrano 21 april 2006 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1669459)
Zo erg is het hier niet om te leven. De doet alsof dat 't hier ondragelijk is... :roll:

Nuance: Verlos ons van de Belgische Staat Heer !

Waar ik woon is het dragelijker. ;-)

Bhairav 21 april 2006 17:20

Vlaend'ren? Nederland?

Cyrano 21 april 2006 17:21

Kijk naar mijn Locatie.

Bhairav 21 april 2006 17:28

Ah... Oké. Is het daar beter?

Cyrano 21 april 2006 17:59

Ja, het scheelt een stuk. Bedank voor de babbel, maar wat vind jij van de Duitse aanpak bij een Joe-incident ? De Belgische aanpak werkt niet of is dit ook slechts 'perceptie' ?

Bhairav 21 april 2006 18:01

Ik geloof zowiezo niet in straffen, dus...

Gorefest 21 april 2006 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 1669438)
België : De robotfotos en videobeelden komen 7 dagen na de feiten. De overheid vindt het publiek onbetrouwbaar of overschat weeral haar eigen politiediensten.
België: Verhofstadt heeft 4 dagen nodig om op TV te komen en iets zinnig te zeggen.
België: De daders lopen nog altijd (21-4-06, 17h45) los.

Van België verlos ons Heer !

Da's nog niks, vandaag verscheen er in HBVL een artikeltje over een crimineel feit wat gisteren pas werd bekendgemaakt: In januari was er ergens in Brussel (? ja de gazet ben ik al kwijt) een 51-jarige man meegenomen en voorgoed blind geslagen door 3 allochtonen voor 50 Euro om hem daarna ergens op een of andere verlaten plaats te dumpen. 4 MAANDEN na de feiten geven ze zulke berichten dus pas vrij :twisted:

Jewel 22 april 2006 14:12

Ja, als het gaat om kleurlingen die door blanken worden aangevallen zijn er snel bij om de daders te vinden.

Cyrano 22 april 2006 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jewel (Bericht 1670989)
Ja, als het gaat om kleurlingen die door blanken worden aangevallen zijn er snel bij om de daders te vinden.

Ik denk niet dat het veel uit maakt of het vreemden of landgenoten zijn.

Of de politie is onbekwaam of zij krijgen geen aangepaste middelen en opdrachten ?
In beide gevallen is de overheid verantwoordelijk. Of zij heeft onbekwamen in dienst genomen of zij hindert het werk van de politie.
Wie is het hoofd van de politie ? Dewael. Hij moet eruit. Afschuiven op zijn voorgangers helpt niet. Na enkele weken moest hij tot de conclusie gekomen zijn : de boel opruimen of middelen geven . Hij deed het een noch het andere. Het zelfde geldt voor de staatsveiligheid. Persoonlijk denk ik niet dat de politiediensten onbekwaam zijn maar dat zij niet de juiste directieven krijgen. Dus zeker een politiek probleem.

Dewael ga a.u.b. skiën en blijft daar.

Van

Citaat:

Of de politie is onbekwaam of zij krijgen geen aangepaste middelen en opdrachten ?
In beide gevallen is de overheid verantwoordelijk. Of zij heeft onbekwamen in dienst genomen of zij hindert het werk van de politie.
Wie is het hoofd van de politie ? Dewael. Hij moet eruit. Afschuiven op zijn voorgangers helpt niet. Na enkele weken moest hij tot de conclusie gekomen zijn : de boel opruimen of middelen geven . Hij deed het een noch het andere. Het zelfde geldt voor de staatsveiligheid. Persoonlijk denk ik niet dat de politiediensten onbekwaam zijn maar dat zij niet de juiste directieven krijgen. Dus zeker een politiek probleem.

Van België

Citaat:

Van België verlos

Citaat:

Van België verlos ons, Heer !

Bobke 23 april 2006 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 1671332)

Van

Zou kunnen.
Ik hou het er echter op dat ze bij hun onderzoek meer medewerking van de gemeenschap krijgen als het om landgenoten gaat.
Het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat ze plots wel bekwaam zouden worden als ze als ze landgenoten moeten opsporen.

Everytime 23 april 2006 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 1669510)
Kijk naar mijn Locatie.

Frankrijk dus en meer precies, het departement van Lot-et-Garonne!!!! Zeer goeie keuze, Cyrano!!!!;-)

Everytime 23 april 2006 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 1669584)
Ja, het scheelt een stuk. Bedank voor de babbel, maar wat vind jij van de Duitse aanpak bij een Joe-incident ? De Belgische aanpak werkt niet of is dit ook slechts 'perceptie' ?

Niets werkt in België. Het probleem is dat sommigen in Vlaanderen denken dat een splitsing van het land de dingen zal veranderen. Zachte dromers, volgens mij.

Boadicea 23 april 2006 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 1669510)
Kijk naar mijn Locatie.

En? Is jouw auto brandvrij gebleven, eind vorig jaar?

De banlieu's lijken me ook niet bepaald the place to be.

De Belgische staat blundert, dat is waar, maar het voorbeeld dat u aanhaalt gaat over geweld autochtoon tegen allochtoon. Moest dat hier in België zijn, hadden ze de daders al even snel.
Dan kregen de familie en vrienden audiëntie op het paleis en waren de daders VBers.

baarle 23 april 2006 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1672701)
En? Is jouw auto brandvrij gebleven, eind vorig jaar?

De banlieu's lijken me ook niet bepaald the place to be.

Frankrijk is heel wat politiek-correcter dan België. Het is de hoofdstad van de politieke correctheid. De rotte Belgische mentaliteit is niet meer dan een afspiegeling van de Franse.

Ik zou dezer dagen voor geen goud in Frankrijk willen wonen. Hun banlieu-miserie hebben de Fransen meer dan verdiend. Elk ietwat groter dorp heeft er zo'n smerige hoogbouwwijk aan de rand waar niemand normaal kan in leven. Dan hebben wij het hier toch nog wat beter gedaan.

Boadicea 23 april 2006 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1672708)
Frankrijk is heel wat politiek-correcter dan België. Het is de hoofdstad van de politieke correctheid. De rotte Belgische mentaliteit is niet meer dan een afspiegeling van de Franse.

Ik zou dezer dagen voor geen goud in Frankrijk willen wonen. Hun banlieu-miserie hebben de Fransen meer dan verdiend. Elk ietwat groter dorp heeft er zo'n smerige hoogbouwwijk aan de rand waar niemand normaal kan in leven. Dan hebben wij het hier toch nog wat beter gedaan.

Zwijg, je zou ze in Brussel nog op ideeën kunnen brengen. :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be