Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   vindt u de vlaamse leeuw, een extreem-rechts symbool (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50057)

FISHERMAN 22 april 2006 15:47

vindt u de vlaamse leeuw, een extreem-rechts symbool

Is de Vlaamse leeuw door het Vals Behang(en aanverwanten) een aangebrand en controverieel symbool geworden waarmee u zich liever niet associeert?

Black Cat 22 april 2006 15:49

De peiling zal wel hetzelfde aantonen als die andere zeker. De stemgerechtigden zijn dezelfde.

Kim 22 april 2006 15:59

Ik maak een onderscheid tussen de Vlaamse leeuw met rode klauwen en de Vlaamse leeuw met zwarte klauwen.

FISHERMAN 22 april 2006 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1671153)
Ik maak een onderscheid tussen de Vlaamse leeuw met rode klauwen en de Vlaamse leeuw met zwarte klauwen.

ik nie, beiden doen mij teveel aan het VB denken. Dus met geen van beiden wil ik iets te maken hebben

Kim 22 april 2006 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 1671156)
ik nie, beiden doen mij teveel aan het VB denken. Dus met geen van beiden wil ik iets te maken hebben

De leeuw met rode klauwen heeft niets met het VB te maken maar is de officiële vlag van de Vlaamse gemeenschap. Daar is dus helemaal niets mis mee. :)

Tantist 22 april 2006 16:04

Citaat:

Dat is uw probleem. Er schijnen weinig anderen last mee te hebben.

job 22 april 2006 16:05

Het is gewoon de nationale vlag van Vlaanderen...
Of ie nu een louter gele vlag zou geweest zijn of een regenboogvlag, maakt niet uit. Het heeft evenveel waarde als de nationale vlag van België of Duitsland, of Friesland, of Schotland, of.....

Er iets anders achter zoeken getuigt wellicht van vooroordelen....

Jongens, blijf gewoon objectief.

Zwartengeel 22 april 2006 16:53

Citaat:

Ik heb hier thuis nog een T-shirt van Levi's liggen met de letters 'USA' op. Als ik uw redenering doortrek, mag ik dat dus niet meer dragen, want dat maakt mij een aanhanger van de Bush-doctrine?

amydal 22 april 2006 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1671153)

:thumbsup:

Patriot! 22 april 2006 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 1671131)
Is de Vlaamse leeuw door het Vals Behang(en aanverwanten) een aangebrand en controverieel symbool geworden waarmee u zich liever niet associeert?

Ik associeer me niet met de zwarte leeuw omdat ik Belgicist ben, niet omdat dat een extreem-rechts symbool zou zijn. Quod non.

Jozef Ostyn 22 april 2006 17:06

Citaat:

Ongetwijfeld doet de Franse vlag u dus ook spontaan aan het Franse FN denken en de Belgische vlag spontaan aan de Belgische FN.

Jozef Ostyn 22 april 2006 17:08

De stelling dat men zich van de Vlaamse Leeuw zou moeten distanciëren omwille van het Vlaams Belang is al even dwaas als de stelling dat men zich van de Islam moet distanciëren omwille van de moslimterroristen.

1handclapping 22 april 2006 17:10

De heraldische leeuw is in ieder geval een Middeleeuws symbool, hij komt terug in de wapenschilden van bijna alle belgische provincies en bevendien ook in diverse nederlandse wapenschilden, duitse, zelfs de franse gendarmerie van het dept. Nord draagt een geel schildje met een zart leeuwtje...

Wales en Schotland kennen ook heraldische symbolen (de schotse leeuw lijkt overigens nogal erg op at we in de lage landen kennen)

Dat een politieke partij "nationale symbolen" usurpeert is misschien wat ongebruikelijk.. maar het stemt wel met de ideologie overeen
(één volk, één staat, één leider) Hun ideaal is dat iedere Vlaming een Vlaams Belanger is of anders is het een volksverrader...

amydal 22 april 2006 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1671250)
Ongetwijfeld doet de Franse vlag u dus ook spontaan aan het Franse FN denken en de Belgische vlag spontaan aan de Belgische FN.

Ik denk niet dat het FN organisaties opzet die het zicht tijdens wielerwedstrijden "verkloot"....

Jozef Ostyn 22 april 2006 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amydal (Bericht 1671276)
Ik denk niet dat het FN organisaties opzet die het zicht tijdens wielerwedstrijden "verkloot"....

U verwart Vlaanderen Vlagt met het VB.

Overigens laat ik uw appreciatie van dat vlaggenvertoon bij sportmanifestaties volledig voor uw rekening. Mij stoort het niet dat mensen met een Vlaamse vlag zwaaien. Zo bekrompen en onverdraagzaam ben ik niet.

job 22 april 2006 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amydal (Bericht 1671276)

Bij mijn weten doet géén enkele poltieke partij, of organisaties door hen opgezet, dit met een Vlaamse Leeuw-vlag tijdens wielerwedstrijden.

Mitgard 22 april 2006 17:29

wat wil je, het veebee heeft het tot haar partijsymbool gemaakt.

Jozef Ostyn 22 april 2006 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1671308)
wat wil je, het veebee heeft het tot haar partijsymbool gemaakt.

U kletst uit uw nek. Het VB heeft een ander partijsymbool.

Mitgard 22 april 2006 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1671311)
U kletst uit uw nek. Het VB heeft een ander partijsymbool.

tis geen leeuwekop die er uit die doos steekt zeker. :roll:

job 22 april 2006 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1671315)
tis geen leeuwekop die er uit die doos steekt zeker. :roll:

So what.
BUB en Bplus gebruiken ook duidelijk belgische symbolen in hun embleem. So what...

Je wil alleen zien wat je bevalt, niet wat er is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be