![]() |
vindt u de vlaamse leeuw, een extreem-rechts symbool
Is de Vlaamse leeuw door het Vals Behang(en aanverwanten) een aangebrand en controverieel symbool geworden waarmee u zich liever niet associeert?
|
De peiling zal wel hetzelfde aantonen als die andere zeker. De stemgerechtigden zijn dezelfde.
|
Ik maak een onderscheid tussen de Vlaamse leeuw met rode klauwen en de Vlaamse leeuw met zwarte klauwen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is gewoon de nationale vlag van Vlaanderen...
Of ie nu een louter gele vlag zou geweest zijn of een regenboogvlag, maakt niet uit. Het heeft evenveel waarde als de nationale vlag van België of Duitsland, of Friesland, of Schotland, of..... Er iets anders achter zoeken getuigt wellicht van vooroordelen.... Jongens, blijf gewoon objectief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik associeer me niet met de zwarte leeuw omdat ik Belgicist ben, niet omdat dat een extreem-rechts symbool zou zijn. Quod non. |
Citaat:
|
De stelling dat men zich van de Vlaamse Leeuw zou moeten distanciëren omwille van het Vlaams Belang is al even dwaas als de stelling dat men zich van de Islam moet distanciëren omwille van de moslimterroristen.
|
De heraldische leeuw is in ieder geval een Middeleeuws symbool, hij komt terug in de wapenschilden van bijna alle belgische provincies en bevendien ook in diverse nederlandse wapenschilden, duitse, zelfs de franse gendarmerie van het dept. Nord draagt een geel schildje met een zart leeuwtje...
Wales en Schotland kennen ook heraldische symbolen (de schotse leeuw lijkt overigens nogal erg op at we in de lage landen kennen) Dat een politieke partij "nationale symbolen" usurpeert is misschien wat ongebruikelijk.. maar het stemt wel met de ideologie overeen (één volk, één staat, één leider) Hun ideaal is dat iedere Vlaming een Vlaams Belanger is of anders is het een volksverrader... |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens laat ik uw appreciatie van dat vlaggenvertoon bij sportmanifestaties volledig voor uw rekening. Mij stoort het niet dat mensen met een Vlaamse vlag zwaaien. Zo bekrompen en onverdraagzaam ben ik niet. |
Citaat:
|
wat wil je, het veebee heeft het tot haar partijsymbool gemaakt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
BUB en Bplus gebruiken ook duidelijk belgische symbolen in hun embleem. So what... Je wil alleen zien wat je bevalt, niet wat er is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be