Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Verstrepen moet € 12500 boete betalen voor het maken van radio! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50203)

oz457 26 april 2006 08:03

Verstrepen moet € 12500 boete betalen voor het maken van radio!

[SIZE=2]Verstrepen krijgt boete van [/SIZE][SIZE=2]12.500 euro[/SIZE]

[SIZE=2]di 25/04/06 - Jürgen Verstrepen van Vlaams Belang moet 12.500 euro boete betalen. Dat heeft de VRM, de Vlaamse Regulator voor de Media, beslist.[/SIZE]

Verstrepen heeft met zijn internetradio het Vlaamse mediadecreet niet nageleefd.
Zijn internetradio was politiek verbonden met Vlaams Belang. Het Vlaams mediadecreet bepaalt dat radio-omroepen onafhankelijk moeten zijn van een politieke partij.
De VRM is het nieuwe toezichtsorgaan voor de Vlaamse media.
Verstrepen legt zich niet neer bij zijn veroordeling en stapt naar de Raad van State.
bron: vrtnieuws website:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...en/index.shtml

-----
pikant feit, zelfs VRT zet het in de rubriek politiek... met andere woorden: een politieke aanslag op de vrije meningsuiting.Dit zou wel eens catastrofale gevolgen kunnen hebben voor de linkse meute. Het feit dat een talk show (= een show waar er over alles en nog wat wordt gepraat) wordt veroordeeld druist regelrecht in tegen de vrije meningsuiting.
Ik hoop dat dit nieuwsfeit de nodige aandacht zal krijgen door iedereen, inclusief internationale pers. In België wordt u en ik vanaf nu officieel gecontroleerd door een gedachtenpolitie die je zal bestraffen als je gedachte niet overeenstemt met het politiek correcte gedachtengoed.

Even een kanttekening nog:

Dit staat echt in schril contrast met wat je hier kan vinden:
http://www.bangkokpost.com/News/26Apr2006_news01.php
Even een kleine vergelijking van België met een ontwikkelingsland waar democratie, Democratie is met een grote D.

Nick_ 26 april 2006 08:07

Als je wat beter zou lezen en niet direct zou beginnen schreeuwen van vrij meningsuiting hier en daar, dan zou je dit zinnetje gezien hebben:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wet
Het Vlaams mediadecreet bepaalt dat radio-omroepen onafhankelijk moeten zijn van een politieke partij.

Niks te maken met vrije meningsuiting dus. De radiozender druist gewoon in tegen de bestaande wetten. En dat zal Verstrepen wel geweten hebben.

Bhairav 26 april 2006 08:08

Goed zo. Nazi's verdienen niet beter.

vlijmscherp 26 april 2006 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1677673)

nie overdrijven hé, nu doe je hetzelfde wat je het VB verwijt: veralgemenen en stigmatiseren. Verstrepen is geen nazi, dat kan je hem niet verwijten.

Nick_ 26 april 2006 08:19

De wet wordt gewoonweg toegepast.
Heeft een SP.A'er, groene, B.U.B.'er of gelijk welke politicus een radiozender, dan moet die zender uit de ether. Punt.

En als een politicus daar niet mee akkoord is, zoals Verstrepen, dan moet hij een wetsvoorstel indienen, en niét eerst een zender starten en dan verontwaardigd doen.

C uit W 26 april 2006 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 1677684)
De wet wordt gewoonweg toegepast.
Heeft een SP.A'er, groene of gelijk welke politicus een radiozender, dan moet die zender uit de ether. Punt.

Maar die hebben de VRT

vjeeke 26 april 2006 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 1677725)
Maar die hebben de VRT

sluiten die boel 8)

Manuel* 26 april 2006 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1677673)

Precies! Hij komt er nog goedkoop vanaf. Wat mij betreft had die boete nog véél hoger mogen zijn. Hopelijk heeft hij nu eindelijk zijn lesje geleerd.

daiwa 26 april 2006 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 1677725)
Maar die hebben de VRT

Toevallig heeft Tony Mary daarstraks daarover nog zijn beklag gedaan in het nieuws.
Hij dreigt met opstappen als het nieuw onderwerp van decreet erdoor komt.
Volgens Mary dreigt de politiek samengestelde Raad van Bestuur een zeg te krijgen in het dagelijkse bestuur van de VRT.

Den Duisteren Duikboot 26 april 2006 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457 (Bericht 1677665)
pikant feit, zelfs VRT zet het in de rubriek politiek... met andere woorden: een politieke aanslag op de vrije meningsuiting. Dit zou wel eens catastrofale gevolgen kunnen hebben voor de linkse meute. Het feit dat een talk show (= een show waar er over alles en nog wat wordt gepraat) wordt veroordeeld druist regelrecht in tegen de vrije meningsuiting.

Gewoon een toepassing van een decreet. 't Is gek dat de partij van 'law and order' er geen graten inziet om wetten en decreten te overtreden als ze haar niet aanstaan. Zie ook de terechte veroordeling van 2004.

Citaat:

Ik hoop dat dit nieuwsfeit de nodige aandacht zal krijgen door iedereen, inclusief internationale pers. In België wordt u en ik vanaf nu officieel gecontroleerd door een gedachtenpolitie die je zal bestraffen als je gedachte niet overeenstemt met het politiek correcte gedachtengoed.
Vanaf nu wordt op iedereen die de naleving eist van een decreet dat het Vlaams Belang niet aanstaat de woorden 'politiek correct' getatoeëerd. :roll:

Het is een nogal gemakzuchtige tactiek aan het worden: alles wat ingaat tegen het VB-denken is 'politiek correct'. Op deze wijze zet men zelf een soort gedachtepolitie in en op den duur durft niemand nog in te gaan tegen het VB uit vrees voor dat stigma.

Ook even een kanttekening: wat mij betreft mogen politieke strekkingen gerust een eigen zender hebben. Maar een decreet is een decreet, en ik zal er mijn slaap niet voor laten als het blijft bestaan.

Den Duisteren Duikboot 26 april 2006 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1677680)
nie overdrijven hé, nu doe je hetzelfde wat je het VB verwijt: veralgemenen en stigmatiseren. Verstrepen is geen nazi, dat kan je hem niet verwijten.

Ik zou hem nooit een nazi noemen, want ik ken hem niet persoonlijk. 8)

Die jongen is psychisch niet helemaal in orde. Wie hem hoort brullen in zijn microfoon zou zweren dat hij met een krankzinnige te maken heeft.

Steben 26 april 2006 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 1678294)
Ik zou hem nooit een nazi noemen, want ik ken hem niet persoonlijk. 8)

Die jongen is psychisch niet helemaal in orde. Wie hem hoort brullen in zijn microfoon zou zweren dat hij met een krankzinnige te maken heeft.

Bwa, dat nu weer niet, iemand die een echt hekel heeft aan gelijk wat, mag je niet beoordelen op zijn stem, maar op de boodschap.

Citaat:

-Gewoon een toepassing van een decreet. 't Is gek dat de partij van 'law and order' er geen graten inziet om wetten en decreten te overtreden als ze haar niet aanstaan. Zie ook de terechte veroordeling van 2004.-
-Vanaf nu wordt op iedereen die de naleving eist van een decreet dat het Vlaams Belang niet aanstaat de woorden 'politiek correct' getatoeëerd. :roll: -
Dat daarentegen is weer beresterk, Duikboot.:thumbsup:

Duvel 26 april 2006 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1677680)

zitte gij hier ook al :lol:

vlijmscherp 26 april 2006 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvel (Bericht 1678456)
zitte gij hier ook al :lol:

gij precies ook hé ;-)

Duvel 26 april 2006 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1678460)
gij precies ook hé ;-)

ja maar nie veel , er hangen hier teveel linkse marouffenknuffeleirs uit die denken dat de nulmeridaan door hun flikkergat loopt :roll:

Jampie 26 april 2006 14:15

Vb-ers en wetten. Een moeilijke combinatie.

Den Duisteren Duikboot 26 april 2006 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvel (Bericht 1678463)
ja maar nie veel , er hangen hier teveel linkse marouffenknuffeleirs uit die denken dat de nulmeridaan door hun flikkergat loopt :roll:

Je wordt liever niet te veel geconfronteerd met andersdenkenden? :-P

Duvel 26 april 2006 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 1678469)
Je wordt liever niet te veel geconfronteerd met andersdenkenden? :-P

dat is het probleem niet maar ik krijg altijd kotsneigingen van die linkse kwebbel , trop is teveel ....

Nick_ 26 april 2006 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvel (Bericht 1678483)
dat is het probleem niet maar ik krijg altijd kotsneigingen van die linkse kwebbel , trop is teveel ....

Tot zover de argumentatie. :?

longhorn 26 april 2006 15:11

Belgie=apenland, Belg=aap? Ikke gelukkig niet meer aap zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be