Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   MP3-moord (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=126)
-   -   Allochtonen in Polen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50224)

slobodan 26 april 2006 15:32

Allochtonen in Polen

Misschien kan het verhelderend zijn om eens na te gaan wat de situatie is van allochtonen in Polen(en het grootste gedeelte van Oost Europa).
Polen is ethnisch vrijwel homogeen Europees, Joden zijn zo goed als afwezig sinds 1940-45, Moslims van Arabische origine totaal afwezig in het straatbeeld. Door de rudimentaire sociale voorzieningen is er geen migratie vanuit ontwikkelingslanden naar Polen. Verder is het Katholicisme daar strijdbaar, en de modale Pool zal geen hoofddoeken, boerka's en moskeeën dulden zoals wij dat doen.
Alleen zigeuners leiden daar nog een marginaal bestaan als allochtoon, en ook die kunnen rekenen op een enorme aversie vanwege de ethnische Slaven.
In de ogen van mijn Poolse correspondenten is een zigeuner dan ook helemaal geen "Pool" zoals zij dat begrijpen.
Net zomin als een Marokkaanse Belg volgens mij een Belg is...

Bhairav 26 april 2006 15:35

Pff. Dat etnisch gezaag altijd.

slobodan 26 april 2006 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1678612)
Pff. Dat etnisch gezaag altijd.

De ethnologie nochtans een erkende sociale wetenschap die de "gemeenschappelijke fysieke en culturele eigenschappen van groepen personen bestudeert".
Als statistieken uitwijzen dat laten we zeggen zigeuners doorgaans bepaalde fysieke eigenschappen hebben, bepaalde gewoonten, meer in de criminaliteit werken is dat wel degelijk significant.

Bhairav 26 april 2006 15:48

Dus moeten we die ook gaan haten? Want daar zal het wel op neerkomen uiteindelijk: reden zoeken om ze te haten.

ericferemans 26 april 2006 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 1678605)
Misschien kan het verhelderend zijn om eens na te gaan wat de situatie is van allochtonen in Polen(en het grootste gedeelte van Oost Europa).
Polen is ethnisch vrijwel homogeen Europees, Joden zijn zo goed als afwezig sinds 1940-45, Moslims van Arabische origine totaal afwezig in het straatbeeld. Door de rudimentaire sociale voorzieningen is er geen migratie vanuit ontwikkelingslanden naar Polen. Verder is het Katholicisme daar strijdbaar, en de modale Pool zal geen hoofddoeken, boerka's en moskeeën dulden zoals wij dat doen.
Alleen zigeuners leiden daar nog een marginaal bestaan als allochtoon, en ook die kunnen rekenen op een enorme aversie vanwege de ethnische Slaven.
In de ogen van mijn Poolse correspondenten is een zigeuner dan ook helemaal geen "Pool" zoals zij dat begrijpen.

Ah neen: dat zijn dan weer Polen, zo blijkt!

vlijmscherp 26 april 2006 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 1678640)
De ethnologie nochtans een erkende sociale wetenschap die de "gemeenschappelijke fysieke en culturele eigenschappen van groepen personen bestudeert".
Als statistieken uitwijzen dat laten we zeggen zigeuners doorgaans bepaalde fysieke eigenschappen hebben, bepaalde gewoonten, meer in de criminaliteit werken is dat wel degelijk significant.

allé, we hebben nog een zondebok gevonden.

ericferemans 26 april 2006 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 1678640)

Dat is een drogredenering.
1)Arme Vlamingen stelen meer dan oliesjeiks uit Koweit.
dus: Vlamingen zijn grotere dieven dan Koweities...
2) Vlamingen zijn katholiek, Koweitisch zijn Islamitisch.

Dus: katholieken stelen meer dan islamieten.

Je mag geen appelen met citroenen vergelijken.
Je met zien welke factor relevant is en welke correlaties niet relevant zijn.

Ander voorbeeld: Hoe meer radio's er zijn in een gezin hoe groter de kans op krankzinnigheid binnen dat gezin.
Dus: radio's maken zot.
MIS: hoe meer leden het gezin telt, hoe meer radio's er zijn. Er is dus geen verband tussen het aantal radio's en krankzinnigheid.

Criminaliteit is een heel moeilijk te verklaren fenomeen: er komt enorm veel bij kijken. De theorie van Lombroso, dat je mensen door hun uiterlijk kon determineren als misdadigers (Hitler had daar heel veel geloof in) is onbewijsbaar gebleken.
Eén ding is zeker: als je mensen in een hoek drijft, vernedert, isoleert, sociaal discrimineert, verafschuwt en aanvalt worden ze boos, worden ze aggressief, worden ze ziek. De grootste schuldige van etnisch gelocaliseerd geweld zijn degenen die de mensen in een uitzichtloze situatie duwen, willen houden of niet ingrijpen wanneer ze vaststellen dat het fout is gelopen door dat racistische partijen de jacht verder zetten.
trek uw conclusies.

slobodan 26 april 2006 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1678643)
Dus moeten we die ook gaan haten? Want daar zal het wel op neerkomen uiteindelijk: reden zoeken om ze te haten.

Haten niet, (ver)mijden wel.
Als jij een super-gevaarlijk kruispunt weet, en er is er een ander dat veiliger is ga jij dan expres rondtoeren op het 1ste?
Als ik weet uit objectieve gegevens dat een zigeuner meer steelt dan om het even wie anders ga ik die niet de sleutel van mijn huis geven.

Flippend Rund 26 april 2006 16:01

Zolang het geen Serviërs zijn, ben ik blij. Dat is pas crapuul

vlijmscherp 26 april 2006 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1678676)

allemaal? waarom?

Lincoln 26 april 2006 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 1678605)

Ik weet dat het een afgang is mijn beste en ook moeilijk te verslikken dat je "full-filling-profetie" niet uitgekomen is.....

ericferemans 26 april 2006 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 1678675)
Haten niet, (ver)mijden wel.
Als jij een super-gevaarlijk kruispunt weet, en er is er een ander dat veiliger is ga jij dan expres rondtoeren op het 1ste?
Als ik weet uit objectieve gegevens dat een zigeuner meer steelt dan om het even wie anders ga ik die niet de sleutel van mijn huis geven.

Welke objectieve gegevens? Je hebt die niet.
Je bent doodgewoon bevooroordeeld en wenst dat als "wetenschappelijk", of "statistisch bewezen" goed te praten. Men noemt dit oplichterij.

slobodan 26 april 2006 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans (Bericht 1678662)
Eén ding is zeker: als je mensen in een hoek drijft, vernedert, isoleert, sociaal discrimineert, verafschuwt en aanvalt worden ze boos, worden ze aggressief, worden ze ziek.

Daarmee zeker dat ze in zulke grote getale naar onze racistische hel willen verkassen? Neen natuurlijk, ze zijn hier omdat wij beter voor hen zorgen dan hun eigen volksgenoten.
Eén van die MP3 dieven was hier illegaal, zat wel op school, vele keren opgepakt door de politie maar altijd ongemoeid gelaten...een luxeleventje is dat!(allez, toch in hun eigen perceptie).

Knuppel 26 april 2006 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1678676)

Juist ja...

Zoals alle VB-ers crapuul zijn en alle Marokkanen....

Lincoln 26 april 2006 16:05

....dit keer toch.

slobodan 26 april 2006 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans (Bericht 1678681)
Welke objectieve gegevens? Je hebt die niet.
Je bent doodgewoon bevooroordeeld en wenst dat als "wetenschappelijk", of "statistisch bewezen" goed te praten. Men noemt dit oplichterij.

Niks van. Meer dan 50% van de gevangenen zijn van allochtoonse origine, hoewel ze een veel kleiner deel van de bevolking uitmaken, veel meer allochtonen zijn werkloos...ik zal de juiste cijfers s opzoeken als ik tijd heb. Of ontken je dat ook?

slobodan 26 april 2006 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1678680)
Ik weet dat het een afgang is mijn beste en ook moeilijk te verslikken dat je "full-filling-profetie" niet uitgekomen is.....

Het is "self-fullfilling prophecy" dommerik. Wat leren jullie in die Islam-scholen zeg?

Lincoln 26 april 2006 16:16

Het verschil tussen allo-crapuul (die handtasjes stelen en de straat terroriseren) en frauduleus-crapuul uit de hoge rangen is dat de ééne met grote maten steelt en de andere met kleine maatjes, zoals bij dieren; je hebt muizen die kaas stelen in kleine maten, en je hebt leeuwen die het vlees stelen in grote maten, de andere terroriseert een straat met zijn sluwheid, de andere gebruikt hiervoor de wet,. Wat is het verschil tussen crapuul en een crapuul?? niets, Je hebt crapulen in alle maten,gewichten en kleuren, maar sommigen willen dit niet toegeven ze beschouwen zichzelf als "onfeilbaar", en raad eens wie dit idee aanhangt, ja ja, ik zie het al in je hoofd circuleren...onfeilbaar, zeg ik,.

Lincoln 26 april 2006 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 1678695)
Het is "self-fullfilling prophecy" dommerik. Wat leren jullie in die Islam-scholen zeg?

In dit geval is dat niet "self", want een hele kudde is daarin getrapt daarom heb ik opzettelijk "self" laten vallen, sukkel,.;-)

ericferemans 26 april 2006 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 1678690)
Niks van. Meer dan 50% van de gevangenen zijn van allochtoonse origine, hoewel ze een veel kleiner deel van de bevolking uitmaken, veel meer allochtonen zijn werkloos...ik zal de juiste cijfers s opzoeken als ik tijd heb. Of ontken je dat ook?

Laten zien.
Ik geloof je voor geen haar. Liggen je cijfers ook zo verstopt als het 70 punten plan in de film over Dewinter ? :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be