Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   MP3-moord (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=126)
-   -   De Poolse Ambassade gaat een geste doen naar de familie van Joe toe (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50226)

PollyCorrect 26 april 2006 15:36

De Poolse Ambassade gaat een geste doen naar de familie van Joe toe

Misschien een goed voorbeeld van beschaving voor de "niet te stigmatizeren Ambassade" van de daders van de moord op de Nigeriaanse jongen in Molenbeek eerder dit jaar?

Daar hebben we namelijk nog steeds niks van excuses over gehoord.

Niet vanwege de gemeenschap, niet van een "niet te stigmatizeren Executieve", niet van één enkele politicus en niet van de Ambassade van het land van herkomst (en dubbele nationaliteit) van de "niet te stigmatizeren daders" van die gruwelijke moord om een GSM.

Een idee- in plaats van dat zitten te mokken bij Lauretteketet over 'valse beschuldiging'. Dan zou die "niet te stigmatizeren allochtoonse gemeenschap" stukken geloofwaardiger overkomen.

Bad Attila 26 april 2006 15:52

Waarom zou Polen zich moeten verontschuldigen voor iets waar ze eigenlijk niks mee te maken heeft?
Alsof er een collectieve verantwoordelijkheid terzake zou bestaan ... :roll:

PollyCorrect 26 april 2006 16:15

Je hebt wel gelijk.

En toch is in mijn ogen 'een geste' niet hetzelfde als 'excuses', doch een teken van beschaving.

Flippend Rund 26 april 2006 16:25

De vraag blijft waarom de Poolse gemeenschap de dader niet heeft uitgeleverd.

Supe®Staaf 26 april 2006 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1678727)

Omdat het alleen aan de Islamitische gemeenschap gevraagd was.

sodoirt 26 april 2006 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 1678654)
Waarom zou Polen zich moeten verontschuldigen voor iets waar ze eigenlijk niks mee te maken heeft?

Natuurlijk hebben ze er zelf niets mee te maken, maar ze zijn ook geschokt dat zoiets door een Poolse jongen kon gedaan worden dat ze het gewoon er niet willen bij laten. Indien het anderen geweest waren met de verplichte dubbele nationaliteit zoudt ge ze nog eens horen roepen moest hen dat gesuggereerd worden.

Jazeker 26 april 2006 17:04

Citaat:

Was er niet dat argument om migrantjes op te vangen omdat het rijke westen daar ooit kolonies had en nu maar wat moest terugdoen voor zijn 'schuld' ?

drosophila 26 april 2006 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 1678614)
Misschien een goed voorbeeld van beschaving voor de "niet te stigmatizeren Ambassade" van de daders van de moord op de Nigeriaanse jongen in Molenbeek eerder dit jaar?

Daar hebben we namelijk nog steeds niks van excuses over gehoord.

Niet vanwege de gemeenschap, niet van een "niet te stigmatizeren Executieve", niet van één enkele politicus en niet van de Ambassade van het land van herkomst (en dubbele nationaliteit) van de "niet te stigmatizeren daders" van die gruwelijke moord om een GSM.

Een idee- in plaats van dat zitten te mokken bij Lauretteketet over 'valse beschuldiging'. Dan zou die "niet te stigmatizeren allochtoonse gemeenschap" stukken geloofwaardiger overkomen.

Opvallend ook dat er geen kat op straat is gekomen na de moord op die Nigeriaanse jongen. En jij, al bloemekes gelegd voor hem?

PollyCorrect 26 april 2006 17:14

Voor wat betreft de onschuld van de gestigmatiseerde gemeenschap:

Men zou kunnen beginnen met in plaats van excuses vragen voor onterechte beschuldigingen, indien men beschaving aan de dag zou willen proberen te leggen (no stigma!):

- excuses aanbieden voor wat men wél heeft gedaan. Collectief, individueel, diplomatisch.

Dat heb ik echter nog niet zien gebeuren terwijl veel geboefte echter vaak welig tiert in de collectiviteit en beroep doet op de status van "gemeenschap". Er zijn doden gevallen, auto's in de fik gestoken en huizen en winkels vernield en beklad door groepen die lid zijn van gemeenschappen, waarvan ik nog nooit een uiting van collectieve verantwoordelijkheid heb gehoord, laat staan van verontwaardiging. (Schaamte hoeft niet, erkenning is al héél wat.)

Als dat wél zou gebeuren, d�*n pas zou de niet te stigmatizeren gemeenschap een iétsje geloofwaardiger overkomen.

Daarvoor is echter verantwoordelijkheidszin nodig. En die is ook collectief als "gemeenschap", aangezien een gemeenschap vertegenwoordigd wordt en steunt op verschillende pilaren: opvoedkundig (in de eerste plaatas de ouders), religieus (indien van toepassing), en diplomatisch (indien bv. dubbele nationaliteit: Ambassades, vertegenwoordigingen, nationale culturele centra).

Als men dan toch allerlei Executieven, Ambassades, Unies, Centres Culturels en Liga's heeft... dan zouden die toch ook een rol kunnen vervullen op sociaal vlak, en niet allen nombrilistisch op zichzelf gericht.

daiwa 26 april 2006 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 1678816)
Opvallend ook dat er geen kat op straat is gekomen na de moord op die Nigeriaanse jongen. En jij, al bloemekes gelegd voor hem?

Na de moord op Patrick Mombaerts ook niet.
Dat heeft men zo rap mogelijk uit de actualiteit proberen halen.

drosophila 26 april 2006 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 1678995)
Na de moord op Patrick Mombaerts ook niet.
Dat heeft men zo rap mogelijk uit de actualiteit proberen halen.

Wie is "men"? En hoe gaat dat precies in zijn werk, iets "uit de actualiteit halen"?

born2bewild 27 april 2006 00:01

Citaat:

verhofstadt is zich wel in mijn naam gaan verontschuldigen voor de slachting in Rwanda.

Jazeker 27 april 2006 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1679632)
verhofstadt is zich wel in mijn naam gaan verontschuldigen voor de slachting in Rwanda.

In naam van born2bewild ? Ik snap 'm even niet :|

Boadicea 27 april 2006 12:04

Citaat:

Simpel, omdat ze net als wij, eerst dachten dat het Noord Afrikanen waren. Nu zoeken ze er wel naar, tot zelfs in Polen.

Wanneer verontschuldigent de Marokkaanse overheid zich eigenlijk eens over het feit dat ze naar het schijnt, al hun criminelen naar hier doen vluchten?
Of alle andere overheden van wie er landgenoten in de Belgische gevangenissen zitten, op kosten van de Belgische gemeenschap en niet op die van hen? Daar zouden ze ons een voor mogen danken, of moeten we hun crapuul terugsturen?

daiwa 27 april 2006 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 1679625)
Wie is "men"? En hoe gaat dat precies in zijn werk, iets "uit de actualiteit halen"?

De media die op vraag van de overheid er zo weinig mogelijk aandacht aan besteed.

kaatd 27 april 2006 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pollycorrect
Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat

kaatd 27 april 2006 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 1678826)
Men zou kunnen beginnen met in plaats van excuses vragen voor onterechte beschuldigingen, indien men beschaving aan de dag zou willen proberen te leggen.

In verband met 'beschaving' en 'excuses', kan ik alleen maar uzelve citeren:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat

Citaat:

Als dat wél zou gebeuren, d�*n pas zou de niet te stigmatizeren gemeenschap een iétsje geloofwaardiger overkomen.
In verband met geloofwaardigheid, kan ik alleen maar uzelve citeren:

Citaat:

Citaat:

Daarvoor is echter verantwoordelijkheidszin nodig.
In verband met verantwoordelijkheidszin kan ik alleen maar uzelve citeren:

Citaat:

kaatd 27 april 2006 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 1678708)
En toch is in mijn ogen 'een geste' niet hetzelfde als 'excuses', doch een teken van beschaving.

Over 'excuses' en 'tekens van beschaving' kan ik alleen maar uzelve citeren:

Citaat:

Tavek 27 april 2006 22:30

Ik vind het zeker lovenswaardig om te zien hoe de Polen reageren op deze zaak. Ze zoeken geen excuses en gaan meteen meewerken met het Belgische gerecht om de zaak op te lossen. En ze pakken het ook deftig aan.

Tavek 27 april 2006 22:32

Citaat:

Indien het zigneurs of roma waren vermoed ik dat de Poolse gemeenschap er niet veel te maken mee had hoor.....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be