Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   MP3-moord (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=126)
-   -   Goed volk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50241)

Hertog van Gelre 27 april 2006 00:02

Goed volk

Beste zuiderburen,

Natuurlijk is er van alles misgegaan. Deze verschrikkelijke moord kan niet ongedaan worden gemaakt.
Maar als noorderbuur heb ik het volgende kunnen constateren:

1. De vermoedelijke daders zijn snel gepakt;
2. Politie en justitie hebben hun werk uitstekend gedaan. Waar er fouten zijn gemaakt is gisteren oprecht excuses voor aangeboden;
3. Er hebben 80.000 mensen op vreedzame wijze gedemonstreerd;
4. In deze mars werden geen vlaggen gevoerd. Politici hadden het fatsoen om weg te blijven of slechts als burger mee te doen.;
5. De belgische pers heeft op juiste terughoudende wijze bericht gedaan van de gehele kwestie;
6. Zowel de allochtone als de autochtone bevolking heeft actief meegezocht naar de dader(s);

Zo is Belgie de afgelopen twee weken in het nieuws geweest.

Er moet natuurlijk nog veel gebeuren. Bestuurders moeten lering trekken uit het gebeurde en herhaling voorkomen. Maar ik wil wel even kwijt:
U BENT GOED VOLK!

Mitgard 27 april 2006 01:22

dank je wel hertog ;-)
maar voor bruinrechts zal 'den belziek' zich toch weer belachelijk gemaakt hebben in het buitenland.
de boer schijt nu eenmaal zoals hij geaarst is.

willem1940NLD 27 april 2006 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1679673)
dank je wel hertog ;-)
maar voor bruinrechts zal 'den belziek' zich toch weer belachelijk gemaakt hebben in het buitenland.

Ik denk dat je dit keer te pessimistisch bent; kan mij niet voorstellen dat iemand iets zou kunnen afdingen op betoond fatsoen en voortvarendheid.

Hertog van Gelre 27 april 2006 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1679673)
dank je wel hertog ;-)

Wat mensen nog gaan doen weet ik niet. Tot nog toe hebben degenen die jij bruinrechts noemt zich ook redelijk terughoudend opgesteld.

Ke Nan 27 april 2006 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 1679811)
Wat mensen nog gaan doen weet ik niet. Tot nog toe hebben degenen die jij bruinrechts noemt zich ook redelijk terughoudend opgesteld.

De bruinrechtse politiekers wel. Het bruinrechts gepeupel daarentegen heeft hier op het forum weeral eens alle remmen losgelaten.

Acid 27 april 2006 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 1679839)
De bruinrechtse politiekers wel. Het bruinrechts gepeupel daarentegen heeft hier op het forum weeral eens alle remmen losgelaten.

Niet veel van gemerkt. Wel veel gezwets uit bruinlinkse hoek maar dat waren we al gewoon.

PAJOT 27 april 2006 09:14

inderdaad, niets van gemerkt. De linkse paranoia slaat weer toe.

Knuppel 27 april 2006 09:26

Blijf hier weg inplaats van ze het voer geven waar ze om vragen.

Ke Nan 27 april 2006 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1679877)
inderdaad, niets van gemerkt. De linkse paranoia slaat weer toe.

Een mooi staaltje van paranoia hebben we inderdaad gezien. De Marokkaanse gemeenschap die in dit geval ten onrechte geviseerd werd. Hier kan je onmogelijk onderuit.

Ke Nan 27 april 2006 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1679897)
Blijf hier weg inplaats van ze het voer geven waar ze om vragen.

Waarom?

Morduk 27 april 2006 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 1679633)
Beste zuiderburen,

Natuurlijk is er van alles misgegaan. Deze verschrikkelijke moord kan niet ongedaan worden gemaakt.

1. De vermoedelijke daders zijn snel gepakt;
2. Politie en justitie hebben hun werk uitstekend gedaan. Waar er fouten zijn gemaakt is gisteren oprecht excuses voor aangeboden;
3. Er hebben 80.000 mensen op vreedzame wijze gedemonstreerd;
4. In deze mars werden geen vlaggen gevoerd. Politici hadden het fatsoen om weg te blijven of slechts als burger mee te doen.;
5. De belgische pers heeft op juiste terughoudende wijze bericht gedaan van de gehele kwestie;
6. Zowel de allochtone als de autochtone bevolking heeft actief meegezocht naar de dader(s);

Er moet natuurlijk nog veel gebeuren. Bestuurders moeten lering trekken uit het gebeurde en herhaling voorkomen. Maar ik wil wel even kwijt:
U BENT GOED VOLK!

Mijn welgemeende dank voor dit hart onder de riem.

Als ik de (Belgische) kranten van de laatste dagen bekeek, begon ik er aan te twijfelen ;-)

Hertog van Gelre 27 april 2006 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 1680239)
Een mooi staaltje van paranoia hebben we inderdaad gezien. De Marokkaanse gemeenschap die in dit geval ten onrechte geviseerd werd. Hier kan je onmogelijk onderuit.

Ook dit valt moeilijk te verwijten. Als ooggetuigen 'noord-afrikanen' zien gaat men op zoek naar 'noord-afrikanen'. Dat is het logische vervolg ervan.

Supe®Staaf 27 april 2006 16:36

Citaat:

De Marokkaanse gemeenschap die in dit geval ten onrechte geviseerd werd.

Niet de gemeenschap: één mogelijke dader van die gemeenschap. Hou er ook rekening mee dat uitgerekend een politicus van diezelfde gemeenschap (Ahidar) incriminerende taal sprak..........

Duvel 27 april 2006 16:43

Citaat:

Een mooi staaltje van paranoia hebben we inderdaad gezien. De Marokkaanse gemeenschap die [SIZE=7]in dit geval[/SIZE] ten onrechte geviseerd werd. Hier kan je onmogelijk onderuit.

just , in heeeel veeeel andere gevallen .....:twisted:

fallen_angel 27 april 2006 16:45

wel, het is officieel, ze hebben de moordenaar. Ik moet toegeven dat k blij verrast door de werking van de Poolse politie, na 2 dagen hebben ze hem.
Kunnen we mss iets van leren?

fallen_angel 27 april 2006 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1680755)
Niet de gemeenschap: één mogelijke dader van die gemeenschap. Hou er ook rekening mee dat uitgerekend een politicus van diezelfde gemeenschap (Ahidar) incriminerende taal sprak..........

Ik moet eerlijk toegeven: op die bewakingsvideo's zijn ze er echt zuiver Pools uit hoor :lol:

_Yahya_ 27 april 2006 16:51

Citaat:

Beste zuiderburen,

1. De vermoedelijke daders zijn snel gepakt; goed nieuws
2. Politie en justitie hebben hun werk uitstekend gedaan. Waar er fouten zijn gemaakt is gisteren oprecht excuses voor aangeboden; heb niks gehoord !!
3. Er hebben 80.000 mensen op vreedzame wijze gedemonstreerd;ik was er ook !, maar en de moord op Mohammed Achrak dan ??
4. In deze mars werden geen vlaggen gevoerd. Politici hadden het fatsoen om weg te blijven of slechts als burger mee te doen.; ze hebben gelijk, anders zullen we volgende week in dat racistische boekje weer een artikel over moslims staan .!!
5. De belgische pers heeft op juiste terughoudende wijze bericht gedaan van de gehele kwestie; nee dit klopt helemaal niet
6. Zowel de allochtone als de autochtone bevolking heeft actief meegezocht naar de dader(s); inderdaad

maar waar is die vrouw en die man die neergeschoten worden vorige week in Hemeksem ?? waarom is dat niet zo massaal in het nieuws gekomen?? omdat de dader niet van noord-afrika is of wat ?

U BENT GOED VOLK! jij ook, Ja de straffen moeten nog agressiever worden, tien jaar cel is niet voor een mordenaar maar voor een dief , een moordenaar moet levenslang de bak in ofwel vermoord worden, maar soory je hebt een paar zaken verkeerd geinterpreteerd. :roll:

C uit W 27 april 2006 16:56

Vooral de reactie van Polen vind ik getuigen van goedheid en stijl.

Daar kunnen bepaalde landen een voorbeeld aan nemen, met het ordentelijk omgaan met criminelen van andere landen... *kuch* Erdal* *Kuch*

Jonas Elossov 27 april 2006 16:58

Citaat:

Zijt ge zot geworden... Ik werd er gek van... Volgens mij heeft men twee weken lang op elke voorpagina het hoofdartikel aan die moord geweid; en ook op vrtnieuws.net moest je twee bladzijden scrollen tegen dat ge degelijk nieuws kon vinden...

Moorden gebeuren nu eenmaal; zo'n drie keer per dag. Maak er dan toch geen zo'n media-hysterie van!

C uit W 27 april 2006 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 1680794)
Zijt ge zot geworden... Ik werd er gek van... Volgens mij heeft men twee weken lang op elke voorpagina het hoofdartikel aan die moord geweid; en ook op vrtnieuws.net moest je twee bladzijden scrollen tegen dat ge degelijk nieuws kon vinden...

Moorden gebeuren nu eenmaal; zo'n drie keer per dag. Maak er dan toch geen zo'n media-hysterie van!

Inderdaad, het was ook naar mijn mening meer massa-hysterie dan terughoudende journalistiek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be