![]() |
Troll
Bij deze zou ik graag de heren moderators hun vocabularium verrijken. Vandaag: het woordje trol:
In een internetomgeving is een troll (of gewoon trol) een persoon die slechts als doel heeft: het zaaien van onrust en het krijgen van reacties en aandacht. Het begrip troll komt mogelijk van het bijbehorende Engelse werkwoord trolling, wat oorspronkelijk het vangen van vissen met behulp van een door het water gesleept lokvisje betekent. De term troll wordt ook voor het provocerende bericht zelf gebruikt. Daarnaast is de betekenis verder verwaterd, omdat de term ook wordt gebruikt om iemand aan te duiden die zich als iemand anders voordoet. Met name in usenet, maar ook in chat kom je ze tegen, en natuurlijk is ook Wikipedia niet geheel vrij van Trolls. http://nl.wikipedia.org/wiki/Troll_%28internet%29 Ik hoop dat dit in de toekomst hun inzichten mag verruimen... |
Beste Tantist,
De betekenis van het woord troll is ons allen welbekend. U gebruikte echter het woord trol, let op de ontbrekende l op het einde. Volgens de Van Dale betekent trol het volgende: Citaat:
Conclusie: een persoonlijke aanval waarvoor je terecht werd berispt. Terzijde is het ook zo dat je best zelf weet dat je infantiel bezig was met die betreffende persoon, iets dat voor beide opgaat overigens. De gekregen waarschuwing is dus terecht en wordt niet weggehaald. Mvg, Pieter Vandoorne. |
Internet troll
From Wikipedia, the free encyclopedia (Redirected from Internet trolls) Jump to: navigation, search In Internet terminology, a troll is someone who comes into an established community such as an online discussion forum, and posts inflammatory, rude or offensive messages designed to annoy and antagonize the existing members or disrupt the flow of discussion (see Anonymous Internet posting). |
Citaat:
Citaat:
|
Wie zijn dan de trollen op het forum?
|
Citaat:
Ik hecht meer belang aan iets als Van Dale dan aan een vrij eenvoudig bijwerkbaar en manipuleerbaar iets als Wikipedia... Wat er ook van zij, het is en blijft een terechte waarschuwing. U was op een infantiele manier aan het 'rellen' en u bent daarvoor 'gestraft', samen met uw mederellende kompaan. Mvg, Pieter Vandoorne. |
Citaat:
Oei, nu gaat het stil worden. |
Beste,
Dat stond niet in uw bericht waarvoor u werd berispt, ik denk dus niet ik daardoor stil ga worden. Mvg, Pieter Vandoorne. |
Citaat:
|
Citaat:
|
jezus zeg, zo ne zever over één letterke?
|
Citaat:
|
Citaat:
http://groups.google.be/groups?clien...-8&sa=N&tab=wg 63.000 berichten... Vreemd dat ik daarover informatie moet geven... |
Citaat:
|
dus Tantist, jij bent berispt en je kan het niet af?
|
Citaat:
U weet net zo goed als ik dat u niet enkel daarom een waarschuwing gekregen heeft. We hebben twee topics moeten sluiten omdat u en black cat van een serieuze discussie een scheldpartij tussen u beiden heeft gemaakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Och, het kan mij al niet meer schelen. Er scheelt gewoon iets met het forum en hoe het evolueert... Ik kan ook FOERT zeggen, zoals Diatonos en de hele moderatieploeg...
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be