![]() |
Een vraag aan de tegenstanders van Groot-Nederland onder de Vlaamsnationalisten
Ik ben vaker op dit forum uitspraken van sommige forumleden tegengekomen in die zin dat de mensen die aan de weerszijden van de Nederlands-Belgische grens wonen inmiddels zo verschillend zijn dat welke dan ook vorm van een staatsverband tussen de Nederlanders en de Vlamingen uitgesloten moet worden. Zelf woon ik al ruim 13 jaar in het Nederlandse taalgebied (Schilde, Amsterdam, Maastricht en weer Amsterdam) en vind dat de spreekwoordelijke verschillen wel meevallen, vooral als ik naar de jongeren kijk, en dat ze zeker niet groter zijn dan tussen de Nederlanders onderling. Volgens mij zou zo'n staatsverband meer voor- dan nadelen bieden, voor zover er überhaupt sprake kan zijn van enige grote nadelen. Ben ik nou blind en kan iemand me mijn ogen helpen openen? Graag jullie mening over het onderwerp.
|
15 miljoen Nederlanders en 6 miljoen Vlamingen in een staatsverband is gewoon vragen om weeral de mond gesnoerd te worden. Ik heb persoonlijk geen behoefte om als volk opnieuw gedomineerd en gekleineerd te worden door een andere bevolkingsgroep. De Nederlander kijkt neer op de Vlaming met een bijna aangeboren haat. Ik kan u niet vertellen hoe vaak ik op het internet te maken heb gehad met puur racisme van Nederlanders uit. U hoeft enkel een Nederlands forum te bekijken waar het woordje "België" ter sprake komt en wees klaar om versteld te staan van de pure haatdragende opmerkingen. Ik ben ervan overtuigd dat Groot-Nederland enkel leeft onder een erg kleine groep Nederlanders en Vlamingen. De sympathie die enkele Nederlanders op dit forum hebben voor de "Vlaamse Zaak" is ZELDZAAM.
Kort samengevat: Groot-Nederland is België in het kwadraat. |
Citaat:
|
Ik ben zelf geboren en getogen in Zeeuws-Vlaanderen en studeer al een paar jaar 'boven de rivieren'. Wat de openingsposter zegt, herken ik wel. Ik voel me in Antwerpen echt niet meer of minder buitenlander dan in Amsterdam en in belgenhaat herken ik me totaal niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
(niet dat we zo talrijk zijn, maar soit) |
Citaat:
|
Citaat:
|
mwah, zo dominant ben ik nou ook weer niet. Maar over ''belgenhaat'': ik heb niet de indruk dat er tussen Nederland en Vlaanderen meer animositeit heerst dat tussen, pakweg, Oost- en West-Duitsland, wie weet daar meer over?
|
Waarom is België indertijd onafhankelijk geworden?
Om onder het juk van de Nederlanders af te zijn. Ik ben niet tegen Groot-Nederland, maar ik pleit eerder voor meer samenwerking, een unie zou ik onder voorbehoud laten. Ik denk dat we dan eerst een eerlijke verdeling van de macht moeten bekomen om het VKN of België niet te herhalen. |
Citaat:
|
Citaat:
D'r is bij jongeren een pikvolgorde zodra er buitenlandse inmenging plaatsheeft, Nederlanders komen altijd eerst en daarna pas Vlamingen, Engelsen, Duitsers, Fransen, Walen, etc.. . Het is nou eenmaal zo dat je als Vlaming op Nederlandse fora, nieuwssites en servers op je tellen moet passen. Maar dat geldt ook voor Duitsers, Fransen enzovoorts. |
Volgens de meeste Nederlanders is Belgie ook gewoon nog niet gesplitst omdat Vlaanderen dan toe moet geven dat de Nederlanders altijd al gelijk hadden met hun 'domme Belgen'.
Ook als Belgie morgen zou splitsen, en overmorgen bij Nederland zou komen, zouden de Vlamingen dat nog 175 jaar horen. Zo werken volkeren nou eenmaal. |
Citaat:
|
Citaat:
Wel is het zo dat 'België' ons steeds verteld heeft dat Nederland de aartsvijand van België was. En als je iets lang genoeg herhaald, ga je je er mee associëren en ga je die leugens geloven. (Het bekende 'stockholm-syndroom). Gelukkig is deze Belgische leugen langzaam terrein aan het verliezen, en zijn vele Vlamingen zich er terug terdege van bewust dat de Vlamingen ook Nederlanders zijn ! Steeds geweest ! Maar of we nu onmiddelijk met onze 6 miljoen Vlamingen (en die 1 miljoen Brusselaars) deel moeten uitmaken van het koninkrijk NL is een ander vraag. Volgens mij niet onmiddelijk. Eerst apart, en stilaan meer banden kweken met NL. (Trouwens je ziet nu al dat er kruisbestuiving is op politiek gebied (Stevaert op bezoek bij de PvdA, Quickie ruilt job voor één dag met NLse minister, etc...) en culture gebieden, enz.... Dit leidt op termijn naar een nauwere samenwerking. Wellicht naar een conferaal verband. En wie weet komt er dan wel degelijk die lang verwachte Hereniging die de Historische Vergissing der Nederlanden (de scheidng der NL) rechtzet. |
Citaat:
|
Citaat:
Volwassenen kunnen zich heus wel prima over die trots heenzetten, maar sommigen mensen, en met name jongeren kunnen dat waarschijnlijk gewoon niet goed. Nederland wil heus wel graag Vlaanderen terug ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
en verder vraag ik me af in hoeverre het de Vlamingen waren die niet meer bij 'ons' wilden horen. Ik heb toch meer het idee dat het(in willekeurige volgorde) de katholieke kerk en de franstaligen waren die de scheiding in gang hebben gezet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be