![]() |
absint
heyla
wie heeft er al eens absint gedronken? waar kun je dat kopen in België? (en niet dat flauw afkooksel: pastis) |
Ik heb al Absint gedronken. Maar ik vind het gevaarlijk spul, te lekker.
En ik heb het nog nooit in een drankenhandel gezien. Maar bestellen via internet is perfect mogelijk. |
Citaat:
weet je een betrouwbaar adres? |
wordt ge daar niet blind van of zoiets?
|
how
da zal dan met mondjesmaat proberen zijn. maja kwil et toch is doen. |
En ge wordt er zot van.
( Dronk Vincent Van Gogh dat niet ? ) |
Citaat:
als ze zeggen dat LSD slecht is denk ik aan de Beatles als ze dan zeggen dat absint slecht is denk ik aan Van Gogh;-) |
Er zit een psychoactieve stof in die op de lijst staat van verboden middelen in Belgie. Je moet echter wel veel drinken om daar iets van de merken.
|
ik dacht dat die gelegaliseerd was sinds vorig jaar..
|
in frankrijk verkopen ze het blijkbaar nog.
straf spul ze, 72% vol. drinkt dat niet puur neem ik aan. ![]() |
idd: aanlengen dus, die "Groene Fee":-D
|
ik vraag me af of ge daar ook meer inspiratie van krijgt bij het uitoefenen van de liederen- of de dichtkunst.
want het is vaak zo dat het grijze bestaan van alledag maar weinig inspirerend is. |
misschien moeten we wel terug naar de negentiende eeuw, waar de absint geschonken werd bij flakkerend kaarslicht.
waar de avonden dampiger waren, en de nachten donkerder. |
Niets kan natuurlijk op tegen een stevige whisky (bv op een koude winterochtend alvorens de lessen te aanhoren) van 50°
dat is nog drinkbaar en lekker rokerig van smaak heerlijk |
Echte absint bevat methanol.
Daar wordt je stekeblind van maar doordat je er ook knettergek van wordt trek je je daar niet veel van aan. De nieuwe legale versie van absint bevat geen methanol en daar word je dus gewoon zat van. En aangezien we daar al Duvel voor hebben is dat niet de moeite. |
Echte Absint bevat, nieuw of oud, bevat normaal gezien nooit methanol.
Hetgeen wat Absint bevat als psychoactive stof is Thujone/ En dat is nu Europees geregeld hoeveel er in mag zitten. http://en.wikipedia.org/wiki/Absinth |
Citaat:
|
Citaat:
Men heeft lang GEDACHT dat Thujone de boosdoener was, maar het probleem lijkt eerder te liggen bij de mogelijkheid dat er methanol ontstaat bij het brouwen en bij de metaalverbindingen die gebruikt werden om het spul te kleuren. Citaat:
|
Van Gogh dronk dat ja, maar het is niet dat mensen er zot van worden, indien het in mate geconsumeerd wordt. Overmatig gebruik kan misschien wel tot krankzinnigheid leiden, maar dat is gewoonlijk tijdelijk. Vincent van Gogh had hoogstwaarschijnlijk zelf al psychotische neigingen met of zonder absinth.
Ik blijf toch van dat spul af. ;) |
Citaat:
Idd wel een fantastisch drankje! Maar het is nu veel zuiverder dan dat goedje dat ze 100 jaar geleden dronken (zal er niet blind of zot van worden). Tenzij je natuurlijk eerst wat laudanum op een suikerklontje doet, dat in brand steekt, en die mengeling laudanum/caramel dan door je absit roert. That's the way to do it! ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be