Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voor de werkgelegenheid moet gelden: eigen volk eerst! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50414)

Webcrusader 1 mei 2006 19:42

Voor de werkgelegenheid moet gelden: eigen volk eerst!

Onze eigen autochtone werklozen moeten eerst allemaal over een gepaste job beschikken (desnoods door gesubsidieerde omscholing+stages) voor er ook maar één job aan een allochtoon wordt gegeven!

Brandaan 1 mei 2006 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader (Bericht 1686318)
Onze eigen autochtone werklozen moeten eerst allemaal over een gepaste job beschikken (desnoods door gesubsidieerde omscholing+stages) voor er ook maar één job aan een allochtoon wordt gegeven!

Waarom?

Percalion 1 mei 2006 19:45

Citaat:

Cruciale vraag hier is: als ik pita wil, maar geen enkele autochtoon wil bij de pita-boer gaan werken, hoe moet de pita-boer dan mijn gigantische vraag naar pita's beantwoorden?

cookie@vws 1 mei 2006 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1686327)
Cruciale vraag hier is: als ik pita wil, maar geen enkele autochtoon wil bij de pita-boer gaan werken, hoe moet de pita-boer dan mijn gigantische vraag naar pita's beantwoorden?

Was het een strikvraag ? ;-) :lol:

Boadicea 1 mei 2006 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1686327)

Vroeger, toen er nog geen pita's waren, konden de Vlamingen zich ook nog voeden. De fast food generatie :?

Verder vind ik het juist: eerst eigen volk aan het werk en dan de anderen.

Nynorsk 1 mei 2006 19:58

Linkse werklozen moeten eerst allemaal over een gepaste job beschikken (desnoods door gesubsidieerde omscholing+stages) voor er ook maar één job aan een rechtse wordt gegeven!

Nynorsk 1 mei 2006 19:58

Mannelijke werklozen moeten eerst allemaal over een gepaste job beschikken (desnoods door gesubsidieerde omscholing+stages) voor er ook maar één job aan een vrouw wordt gegeven!

Nynorsk 1 mei 2006 19:59

Blonde werklozen moeten eerst allemaal over een gepaste job beschikken (desnoods door gesubsidieerde omscholing+stages) voor er ook maar één job aan een rosse wordt gegeven!

UFSIA 1 mei 2006 19:59

de ene keer : ze profiteren van de RSZ
de andere keer : ze pikken ons werk

Wat is het nu ?
Je kan niet van beide walletjes eten he

Boadicea 1 mei 2006 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1686362)
Linkse werklozen moeten eerst allemaal over een gepaste job beschikken (desnoods door gesubsidieerde omscholing+stages) voor er ook maar één job aan een rechtse wordt gegeven!

Het ultieme bewijs van linkse discriminatie. Maak rechtse wetten en ze willen ze nog dicteren.

Als we nu eens eerst alle rechtse werklozen aan een job helpen en de linkse wereldverbeteraars met de allochtonen meesturen om hun landen ginder meer welwaart te geven?

Boadicea 1 mei 2006 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 1686369)
de ene keer : ze profiteren van de RSZ
de andere keer : ze pikken ons werk

Wat is het nu ?
Je kan niet van beide walletjes eten he

Sommigen slagen er in om alles klaar te krijgen. bv. gaan stempelen en er nog eens onder de prijs zwart bijklussen. Snap je het nu?

Brave Belgen doen dit in mindere mate, omdat die juist sneller gepakt worden en minder legale verdediging hebben.:evil:

Nynorsk 1 mei 2006 20:01

Ik vind dat ze iedereen moeten terugsturen die hier geen voorouder had lopen in 589.

Nynorsk 1 mei 2006 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1686376)
Sommigen slagen er in om alles klaar te krijgen. bv. geen stempelen en er nog eens onder de prijs zwart bijklussen. Snap je het nu?

Dat is de perfecte beschrijving van een groot aantal autochtonen die ik ken.
Wat doen we daarmee? Guantanamo?

FISHERMAN 1 mei 2006 20:02

Citaat:

Sommigen slagen er in om alles klaar te krijgen. bv. geen stempelen en er nog eens onder de prijs zwart bijklussen. Snap je het nu?

Neen, een duidelijk racistische maatregel(geen werk voor allochtonen) heeft an sich niks te maken met fraude.

Nynorsk 1 mei 2006 20:03

Citaat:

Brave Belgen doen dit in mindere mate, omdat die juist sneller gepakt worden en minder legale verdediging hebben.:evil:

:lol:

Leef jij eigenlijk in 't zelfde land als ik? :lol:

Boadicea 1 mei 2006 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1686381)
Dat is de perfecte beschrijving van een groot aantal autochtonen die ik ken.
Wat doen we daarmee? Guantanamo?

Dat stel jij voor. Ik vind de huidige maatregelen tegen zwart werk al streng genoeg, ze moeten alleen iets algemener toegepast worden, dus ook frequenter op allochtonen die zich er aan schuldig maken. Deze mogen ze wat mij betreft meteen terugsturen naar land van herkomst.

UFSIA 1 mei 2006 20:06

Citaat:

Sommigen slagen er in om alles klaar te krijgen. bv. gaan stempelen en er nog eens onder de prijs zwart bijklussen. Snap je het nu?

Maar dan zeg je zelf "sommigen" he ... bedoel je alle allochtonen of een deel van de allochtonen en zo je slechts een deel bedoelt kan je er een percentage op plakken ?

En wat betreft die belgen die het minder zouden doen ... waar baseer je dat op ? hoe kan je weten hoeveel mensen van welke origine er in de zwarte economie werken ? ik wist niet dat daar cijfers over bestonden ?

Boadicea 1 mei 2006 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1686384)
:lol:

Leef jij eigenlijk in 't zelfde land als ik? :lol:

Ja, maar er zijn geografische verschillen, waar ik me niet over uitspreek.

Chipie 1 mei 2006 20:08

Citaat:

En wat als onze eigen autochtone werklozen geen werk willen (of toch niet het werk dat beschikbaar is)...

Of denkt U dat vrijwillige werklozen niet bestaan?

Boadicea 1 mei 2006 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 1686391)
Maar dan zeg je zelf "sommigen" he ... bedoel je alle allochtonen of een deel van de allochtonen en zo je slechts een deel bedoelt kan je er een percentage op plakken ?

En wat betreft die belgen die het minder zouden doen ... waar baseer je dat op ? hoe kan je weten hoeveel mensen van welke origine er in de zwarte economie werken ? ik wist niet dat daar cijfers over bestonden ?

Over zwarte economische gegevens, zijn moeilijk officiële cijfers te krijgen. Ik zeg dus niet dat alle allochtonen zwartwerkers zijn.

Belgen doen het volgens mij minder, omdat die gezien de wet meer te verliezen hebben. Onze wetten bevoordelen altijd de allochtonen.

Hier een voorbeeld:

Tja, die hippie mentaliteit van de jaren 60 heeft ervoor gezorgd dat onder het motto "het zijn zotten die werken" we hier een groep zotten hebben binnengehaald, omdat ze zelf bevangen waren door de LSD.
Nu zitten de volgende generaties wel met de gevolgen. De Marokkaanse gastarbeiders zijn zo versleten gewerkt, dat hun kinderen en kleinkinderen het er nog van aan hun rug hebben, als de VDAB hen oproept om te solliciteren.

De Belgen vinden ook geen werk meer, omdat deze volgens de wet, gedicteerd door de vroegere hippies, "tweerangssollicitanten" zijn. Dankzij moet een baas bij gelijk gekwalificeerden wel de migrant aannemen, of hij riskeert een proces.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be