![]() |
Wanneer is een allochtoon aangepast?
Wanneer is een allochtoon voor jullie geïntegreerd?
Sommige mensen eisen dat allochtonen zich aanpassen(integreren, assimileren, of hoe je het beest ook wil noemen), anders moeten ze opkrassen. Maar wat versta je precies onder aanpassen? En hebben "aangepaste" allochtonen dezelfde rechten als autochtonen(in de politiek stappen, godsdienstvrijheid,...)? |
Wanneer ze zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun daden, zoals autochtonen doen en stoppen met het slachtoffertje te spelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wanneer de stigmatisatie,vooroordelen van ons tegen hun en omgekeerd van hun tegen onze leefwereld verdwijnen,en men met mekaar spreekt en leeft ipv naast mekaar.
Wanneer wantrouwen omslaat in vertrouwen,en beiden(zowel vreemdeling als Belg) eindelijk gaan inzien dat het leven meer is dan standpunten van taal en godsdiensten. Wanneer Achmed en Albert eindelijk gaan inzien dat ze goeie buren zijn. Wanneer de uiting verdwijnt dat wij niet goed zijn in hun ogen en zij niet passen in onze leefwereld,tot zolang zal het misgaan. Het gevolg is criminaliteit,extremisme,rascime. |
Punt 1 tot en met 4 moeten allemaal vervult zijn wil men volledig geïntegreerd zijn.
|
Punten 3 tot en met 5, alhoewel legaal hier verblijven ook wel mee kan werken.
|
Citaat:
|
Ik ben tegen imigratie, elk volk in z'n eigen land.
Maar dit terzake. Als ze dan toch ons land inwillen zouden ze beter doen zoals in Amerika (Maar dit is dan wel het enigste.) Wie de Nationaliteit "Belg" wil krijgen zou tenminste een test moeten afleggen die bewijst dat ze taal, geschiedenis, gewoontes, rechten, plichten,... kennen. Ik ben er zeker van dat een groot deel "vreemden" die de Belgische Nationaliteit toegekend is weinig tot niks weet over dit land, over de geschiedenis van dit land,... Maar langs de andere kant ben ik er ook zeker van dat vele "echte" Belgen weinig tot niks afweten van hun Vaderlandse geschiedenis. Maar dit is dan weer te verwijten aan het leerplan, dat de jeugd meer laat leren over Amerika en Frankrijk dan over hun eigen land. Maar ik vind toch dat dit een basis is die je nodig hebt voor je, jezelf Belg zou mogen noemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je hier geboren word word je Belg. Met alle rechten en plichten, enz.. Als migrant in Belgie moet je de nationaliteit bekomen, na een lange strijd, niet om op "fier te worden" maar om bepaalde rechten te bekomen! En gelijk dat de "echte" Belgen zelf hun eigen geschiedenis kennen. Niets is waar, maar ja als het over Belgen gaat dan is het niet hun schuld maar die van het leerplan, he. Belachelijk! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
" Als je hier geboren word word je Belg" correctie als je hier legaal gezboren word. Dus jij vind het normaal dat je meer over buitenlandse geschiedenis (Fr., US,...) leert in school dan over je eigen geschiedenis. Wie van de jeugd heeft een goede basiskennis van politiek en dergelijken? Niet vele, geloof me. |
Citaat:
|
zelfde taal spreken.
maar ik ben wel van mening dat grote groepen vreemdelingen niet kunnen integreren. Een integratie is opgaan in een groter geheel. Molenbeek is geen voorbeeld van integratie, bijvoorbeeld. |
Punt 2 - het bezitten van de belgische nationaliteit - is niet ter zake doende om perfect geintegreerd te kunnen zijn.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be