![]() |
In juli 2000 schiet Rezkar Atroshi zijn 19-jarig nichtje Pela een kogel door het hoofd. Het meisje heeft de naam van de Irakese familie bezoedeld door een relatie te beginnen met een Koerd. Rezkars broer Shivan en Agid, de vader van Pela die begin jaren '90 de repressie van het Saddam-regime na de eerste Golfoorlog ontvluchtte en asiel kreeg in zweden, gaan akkoord met de moord. Pela sterft onmiddelijk. Het trio wordt veroordeeld in Koerdistan, maar omdat er familie-eer in het spel is, mogen ze als vrije mannen de rechtbank verlaten. Breen, Pela's jongere zus, vindt dit onaanvaardbaar. Ze was immers samen met haar moeder getuige van de afslachting. Ze wil stappen ondernemen bij het Zweeds gerecht, ook haar nieuwe thuisbasis sinds dertien jaar, om haar ooms en vader de straf te geven die ze volgens haar verdienen. Of dit ergens toe leidt ziet u vananvond in 'De prijs van de eer' een in Zweden aangekochte reportage voor Zomerkoppen. TV1, 21.30 uur
Een ander facet van de multiculturele "verrijking"! |
Ik begrijp niet hoe die idioten eer en het moorden van een weerloze vrouw in 1 begrip kunnen gieten.
|
Daarom: idioten.
eer, roem, raszuiverheid, vaderland... holle begrippen die alleen maar leed veroorzaken. |
Citaat:
|
Ja, het is maar de interpretatie die je er aan geeft. Maar mij kunnen ze gestolen worden, toch in de nauwe betekenis waarin ze zich zo dikwijls opdringen
|
Citaat:
|
en ik die dacht dat er in Zweden géén vreemdelingen zaten.... 8O
't is daar dus ook al naar de kl**ten.......... verdoemme toch...... :evil: |
en maar blijven beweren dat de islam zaligmakend is voor Europa en een echte verrijking voor onze eigen cultuur.
|
Citaat:
|
Stel je voor dat we dat facet van de multiculture samenleving met z'n allen eens in de praktijk zouden brengen. :roll: :roll: :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uw standpunt: iedereen in zijn eigen land. :roll: :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vraagje: Wat doe je met mensen van Turkse, Marokkaanse en andere origine die zich wel integreren en op een eerlijke manier in de maatschappij leven? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Die mogen ze naar mij sturen en dan zal ik eens zien of ik die mensen aan een job kan helpen.
En als ze er al een hebben des te beter. En als ze zich echt willen integreren. Dan kraken we een fles water. (Sorry ik drink geen alcohol.) En dan heb ik er geen problemen mee. Maar IK kan natuurlijk alleen voor mezelf praten. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be