Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   En ik gok dat de olieprijs dit jaar... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50485)

oliepiek 3 mei 2006 21:02

En ik gok dat de olieprijs dit jaar...

...

cookie@vws 3 mei 2006 21:05

...gaat pieken!

oliepiek 3 mei 2006 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1689320)
...gaat pieken!

da's een beetje passé want hij piekt al elken dag - zoals lang geleden door mij briljant voorspeld.

Apocalyps 3 mei 2006 21:11

En ik gok dat de olieprijs dit jaar...

Geen bezwaar... dat mag gerust € 100 per barrel worden.

Karma 3 mei 2006 21:16

vind in je peiling de tekst tussen haakjes zeer manipulerend.

Brandaan 3 mei 2006 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 1689347)

Maar wel terecht.

Karma 3 mei 2006 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1689348)
Maar wel terecht.

afwachten.

Chipie 3 mei 2006 21:25

Deze poll is alleszins oliedom.. :wink:

Brandaan 3 mei 2006 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 1689353)
afwachten.

Dat is waar, maar alle teken wijzen er momenteel op dat de olieprijs blijft doorstijgen. Nu kan er natuurlijk iets onverwachts gebeuren aan de vraagkant (economische instorting van één van de grootverbruikers (VS, China, Europa)), maar verder zie ik het voorspelde scenario van een doorgroeiende olieprijs wel gebeuren.

Karma 3 mei 2006 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1689358)
Dat is waar, maar alle teken wijzen er momenteel op dat de olieprijs blijft doorstijgen. Nu kan er natuurlijk iets onverwachts gebeuren aan de vraagkant (economische instorting van één van de grootverbruikers (VS, China, Europa)), maar verder zie ik het voorspelde scenario van een doorgroeiende olieprijs wel gebeuren.

We weten maar al te goed dat "alle tekenen" in de speculatiegedachte vaak hebben gezorgd voor .......... soms wat winst maar vaak veel verlies.

razaclaa 3 mei 2006 21:46

Eens de affaire Iran aangepakt, demand destruction tgv de huidige hoge prijs zijn ingang doet en institutionele beleggers winst nemen, zakt het prijsje snel naar 60 us dollar per vat ( nog steeds mijlenver verwijderd van 100 us dollar per vat, inflation adjusted tov de prijs tijdens de iran crisis in '80 ).

Enkele leuke technologische doorbraken http://www.technologyreview.com/read...&id=16767&pg=1 brengen verlichting.

Buiten het feit dat een 20 tal arme landen zullen kreunen onder de prijs, zal het Rijke Westen nog lang profiteren van haar opgebouwde welvaart:
Energy rationalisation, de ingenieursbureau's zullen gouden zaken doen.

razaclaa 3 mei 2006 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1689358)

Goeie opmerking.

De huidige economische disbalansen in de wereldeconomie zouden wel eens kunnen leiden tot een gigantische demand destruction voor olie, voor we het weten smijten ze het goedje gratis naar ons hoofd. :lol:

Karma 3 mei 2006 22:26

Vraagje: wie heeft trouwens winst bij verlies van aandelen?

razaclaa 3 mei 2006 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 1689443)

Diegene die aan de top verkopen en als iedereen verkocht heeft, terug koopt.

Vandaar dat het heel lucratief is een verkoopgolf te induceren.

'30 -> accumulatie enorme kapitalen ( bill gates is er een broekie bij, in vergelijking ).

'Heren' staan wel niet in 'fortune 500 '

TomB 4 mei 2006 02:06

De oorzaak van de huidige piek heeft zeer weinig met het aanbod aan olie te maken.

Havana 4 mei 2006 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 1689443)

Zij die een putoptie hebben genomen op hun aandeel zeker?

Wat is een putoptie? Ik ben geen expert, maar dacht het volgende:

stel het aandeel staat € 50. Je koopt er een putoptie op. Je betaald daarvoor bv € 2 per aandeel. Als de aandelen zakken naar bijv. € 42, kan je ze toch nog voor € 50 verkopen.

Experts in de zaal?

lombas 4 mei 2006 09:37

De prijs?

Dat de overheid wéér meer gaat verdienen door de torenhoge heffingen erop, ligt wél vast.

oliepiek 4 mei 2006 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1689665)
De prijs?

Dat de overheid wéér meer gaat verdienen door de torenhoge heffingen erop, ligt wél vast.

Prijs u gelukkig. De overheid dat zijn wij allemaal.
Had u liever gehad dat enkel de CEO's van Shell, BP en ChevronTexaco met nóg meer geld gaan lopen dan ze nu al doen?

lombas 4 mei 2006 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek (Bericht 1689975)
Prijs u gelukkig. De overheid dat zijn wij allemaal.
Had u liever gehad dat enkel de CEO's van Shell, BP en ChevronTexaco met nóg meer geld gaan lopen dan ze nu al doen?

Neen, de overheid dat zijn wij allemaal gedeeld door het aantal mensen dat profiteert van die overheid.

Mephisto 4 mei 2006 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 1689347)

Vond ik ook, daarom heb ik maar gelijk voor de <50$ gekozen.. :lol: (ben een beetje dom)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be