![]() |
En ik gok dat de olieprijs dit jaar...
...
|
...gaat pieken!
|
Citaat:
|
En ik gok dat de olieprijs dit jaar...
Geen bezwaar... dat mag gerust € 100 per barrel worden.
|
vind in je peiling de tekst tussen haakjes zeer manipulerend.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Deze poll is alleszins oliedom.. :wink:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eens de affaire Iran aangepakt, demand destruction tgv de huidige hoge prijs zijn ingang doet en institutionele beleggers winst nemen, zakt het prijsje snel naar 60 us dollar per vat ( nog steeds mijlenver verwijderd van 100 us dollar per vat, inflation adjusted tov de prijs tijdens de iran crisis in '80 ).
Enkele leuke technologische doorbraken http://www.technologyreview.com/read...&id=16767&pg=1 brengen verlichting. Buiten het feit dat een 20 tal arme landen zullen kreunen onder de prijs, zal het Rijke Westen nog lang profiteren van haar opgebouwde welvaart: Energy rationalisation, de ingenieursbureau's zullen gouden zaken doen. |
Citaat:
De huidige economische disbalansen in de wereldeconomie zouden wel eens kunnen leiden tot een gigantische demand destruction voor olie, voor we het weten smijten ze het goedje gratis naar ons hoofd. :lol: |
Vraagje: wie heeft trouwens winst bij verlies van aandelen?
|
Citaat:
Vandaar dat het heel lucratief is een verkoopgolf te induceren. '30 -> accumulatie enorme kapitalen ( bill gates is er een broekie bij, in vergelijking ). 'Heren' staan wel niet in 'fortune 500 ' |
De oorzaak van de huidige piek heeft zeer weinig met het aanbod aan olie te maken.
|
Citaat:
Wat is een putoptie? Ik ben geen expert, maar dacht het volgende: stel het aandeel staat € 50. Je koopt er een putoptie op. Je betaald daarvoor bv € 2 per aandeel. Als de aandelen zakken naar bijv. € 42, kan je ze toch nog voor € 50 verkopen. Experts in de zaal? |
De prijs?
Dat de overheid wéér meer gaat verdienen door de torenhoge heffingen erop, ligt wél vast. |
Citaat:
Had u liever gehad dat enkel de CEO's van Shell, BP en ChevronTexaco met nóg meer geld gaan lopen dan ze nu al doen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be