![]() |
mag een mens de aarde bezitten?
stel dat een mens zo hard werkt dat hij alle grond op de aarde kan kopen.
eerlijk verdiend dus. mag hij dan de rest van de mensheid, die zijn eigendom betreedt, in zee jagen? :-P |
Citaat:
|
Ik denk eerder dat de Aarde ons bezit.
|
Citaat:
Maar als voorstander van privé-bezit zeg ik u: niemand kan/mag de aarde volledig bezitten. Want dan is er geen privé-bezit meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vrouwen gaan heel snel door de knieën voor veel geld.
Dus ja, het gespuis de zee injagen. |
Citaat:
is dat jouw type? |
Citaat:
zeer zwak karakter. rond het vingertje te draaien. niet mijn type evenwel, ik ben platonicus. |
De oppervlakte van de aarde is ongeveer 510 000 000 vierkante kilometer.
Er zijn ruwweg 6 500 000 000 mensen. (of er wordt aan gewerkt) Dat geeft per persoon 0,078 vierkante kilometer. Ons gezin van 4 personen heeft dus recht op 4*0,078= 0,313 vierkante kilometer. Dat is 313000 vierkante meter of 31 ha. 31 ha? Ik bezit maar 0,1800 ha. Wie is er met de overige 30.82 ha weg? Wie heeft zo hard gewerkt dat-ie mijn 30 ha gekocht heeft? En waarom heb ik daar nooit iets van getrokken? En lag mijn 30 ha niet aan de Cote d'Azur? Waarom zit ik dan op mijn 1800 meter in de Kempen? Ik voel me redelijk bekocht moet ik zeggen... |
Citaat:
(land gewonnen op de zee, moerassen drooggelegd enz…) Citaat:
Of laat ge dat toch maar liever over aan de gemeenschap die voor uw voedsel instaat als uw stukje grond overstroomt en uw eigen opbrengst verloren gaat ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ge moogt hem hebben. :roll: |
Citaat:
Veruit het grootste deel ervan bestaat ook uit oceanen, een stukje noord- en zuidpool, wat toendra en taiga enz.. Ik wens hem veel geluk met zijn nieuwe aanwinsten. :lol: |
Citaat:
tot ze genoeg poen voor hun neus zien. |
Citaat:
Maar ook een deel regenwoud, wit strand, dennebos,... Mijn 1800 meter nu bestaat enkel uit gazon, bebouwing en wat beplanting. Ook niet echt je dat... |
Citaat:
Trouwens, niemand belet u toch om naar uw bezittingen op reis te gaan. |
Zag gisteren dat Tom Cruise ondertussen al 48 hectare op de maan heeft gekocht..
Vraag ik mij toch af: van wie heeft hij dat kunnen kopen? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be