Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De nieuwe aanpak van de heer Coveliers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50543)

duveltje382 6 mei 2006 08:28

De nieuwe aanpak van de heer Coveliers

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=1728
Ja,de vervolgstaktieken van VB zijn duidelijk overgeslagen op VLOTT;-)
Toch ne goeie hé ,die coveliers

lombas 6 mei 2006 08:57

Ik begrijp echt niet waar een honend knipoogje aan de orde is.

In het parlement stelt men vragen en interpelleert men bestuursleden -en organen.

duveltje382 6 mei 2006 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1692374)
Ik begrijp echt niet waar een honend knipoogje aan de orde is.

In het parlement stelt men vragen en interpelleert men bestuursleden -en organen.

Maar over wat stet men vragen hé Lombas
Vervolgen van mensen!

lombas 6 mei 2006 09:03

Allez Tony, doe me een lol, zeg er eens iets van. Me dunkt dat hier een ambtenarij wordt geviseerd voor nalatigheid/incorrectheid.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voorlopig verslag van de plenaire vergadering van 4 mei (Bericht 0000000)
Mondelinge vraag van de heer Hugo Coveliers aan de vice-eerste minister en minister van Binnenlandse Zaken over «het verblijf van illegalen in kerkgebouwen» (nr. 3-1113)

Mme la présidente. – M. Rudy Demotte, ministre des Affaires sociales et de la Santé publique, répondra.
De voorzitter. – De heer Rudy Demotte, minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, antwoordt.

M. Hugo Coveliers (Indépendant). –
De heer Hugo Coveliers (Onafhankelijke). – In verschillende steden verblijven illegalen en uitgeprocedeerden in kerkgebouwen en dit vaak op uitnodiging van de eigenaars van deze monumenten.

De meeste van de illegalen die een regularisatie vragen, hebben vrij snel (vaak zelfs minder dan een jaar) na hun aankomst in België een bevel tot verlaten van het grondgebied gekregen aangezien hun aanvraag manifest onontvankelijk of ongegrond is. Ze putten alle procedures uit en leggen dan de schuld voor het uitblijven van een eindbeslissing bij de overheid. Dat gaat niet op. Er is een bevel gegeven en dat bevel kan niet worden genegeerd.

Sommige van de illegalen die in Antwerpse kerken onderdak hebben gekregen, onderhouden goede contacten met stedelijke ambtenaren. Alleen als de dienst Vreemdelingenzaken een bevel om het grondgebied te verlaten wil opsturen, blijken de betrokken ambtenaren plots het adres van de betrokkenen niet meer te kennen wanneer het erop aankomt het bevel uit te voeren.

Mocht er per ongeluk toch een van die illegalen worden opgepakt en voor een ambtenaar verschijnen, dan zou die hem op het bestaan van artikel 9 van de Vreemdelingenwet wijzen dat bepaalt dat de minister van Binnenlandse Zaken een verblijf om humanitaire redenen kan toestaan.

Ik ken een advokatenkantoor dat hiervoor verzoekschriften opstelt. Illegalen worden geregeld doorverwezen naar dit kantoor. Er zouden zelfs ambtenaren zijn die vrij goede contacten hebben met gelijkaardige advocatenkantoren. En kwatongen beweren dan dat dezelfde ambtenaren dat verzoekschrift, gegrond op artikel 9 van de Vreemdelingenwet, opstellen tegen betaling.

Dergelijke praktijken zouden uiteindelijk ook voor de dienst Vreemdelingenzaken te gortig zijn geworden. Deze dienst zou dan een brief hebben geschreven naar de Antwerpse burgemeester waarin deze praktijken worden aangeklaagd. Eens te meer slaat dan echter de ziekte van Alzheimer toe en de brief is nergens meer terug te vinden.

Heeft de dienst Vreemdelingenzaken die brief ooit geschreven? Indien ja, heeft de burgemeester hierop ooit geantwoord?

M. Rudy Demotte, ministre des Affaires sociales et de la Santé publique. –
De heer Rudy Demotte, minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid. – Ik lees het antwoord van de minister Dewael.

Over de aangehaalde praktijken werd door de dienst Vreemdelingenzaken in augustus 2005 een onderzoek gedaan. Bij de resultaten daarvan werden onregelmatigheden vastgesteld. Het rapport hierover werd op 2 september 2005 aan de stadssecretaris van Antwerpen overgemaakt en op 8 september aan het College van burgemeester en schepenen. Tegenover een bepaald personeelslid zouden de nodige maatregelen zijn getroffen.

M. Hugo Coveliers (Indépendant). –
De heer Hugo Coveliers (Onafhankelijke). – De gemeenteraad van Antwerpen lijkt me wellicht het meest geëigende forum te zijn om de desbetreffende documenten op te vragen.

luc broes 6 mei 2006 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1692351)
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=1728
Ja,de vervolgstaktieken van VB zijn duidelijk overgeslagen op VLOTT;-)
Toch ne goeie hé ,die coveliers

duveltje lijkt een beetje op hol geslagen.
Coveliers vraagt info ivm corruptie, zoiets noemt duveltje 'vervolgstaktieken van VB !!??

duveltje382 6 mei 2006 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 1692624)
duveltje lijkt een beetje op hol geslagen.
Coveliers vraagt info ivm corruptie, zoiets noemt duveltje 'vervolgstaktieken van VB !!??

Dat weet ik ook wel ,maar de soort vragen die hij stelt(INFO VRAGEN:?)
Heel raar dat nu juist hij deze vragen stelt in de senaat wat zijn volste recht als senator is natuurlijk.
Is dit het soort politiek dat we van coveliers mogen verwachten?

lombas 6 mei 2006 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1692795)
Heel raar dat nu juist hij deze vragen stelt in de senaat wat zijn volste recht als senator is natuurlijk.

Je geeft zelf het antwoord: als senator dient hij controle uit te voeren. Dissidentie in ambtenarenrangen lijkt mij een primaire reden waarom vertegenwoordigers mensen interpelleren en bevragen.

duveltje382 6 mei 2006 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1692799)
Je geeft zelf het antwoord: als senator dient hij controle uit te voeren. Dissidentie in ambtenarenrangen lijkt mij een primaire reden waarom vertegenwoordigers mensen interpelleren en bevragen.

Je kan hier wel honderd andere thema's aansnijden waar hij eens vragen rond kan stellen maar die zijn niet zo interessant om mee uit te pakken zo juist voor een kiezing hé

lombas 6 mei 2006 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1692815)
Je kan hier wel honderd andere thema's aansnijden waar hij eens vragen rond kan stellen maar die zijn niet zo interessant om mee uit te pakken zo juist voor een kiezing hé

Tiens, zijn het in oktober verkiezingen voor de senaat?

Kom, grijp even alle ernst vast: je stelt vragen waarover je vragen dient over te stellen - deze vraag is ten eerste niet onbelangrijker dan andere, indien hij andere vragen heeft zullen die ook gesteld worden; ten tweede mag je niet vergeten dat Hugo Coveliers als senator toegespitst is (als advocaat) op justitie en ordehandhaving.

duveltje382 6 mei 2006 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1692819)
Tiens, zijn het in oktober verkiezingen voor de senaat?

Kom, grijp even alle ernst vast: je stelt vragen waarover je vragen dient over te stellen - deze vraag is ten eerste niet onbelangrijker dan andere, indien hij andere vragen heeft zullen die ook gesteld worden; ten tweede mag je niet vergeten dat Hugo Coveliers als senator toegespitst is (als advocaat) op justitie en ordehandhaving.

Tiens,hij komt toevallig niet op bij de gemeenteraadsverkiezing?
En natuurlijk ogen zijn vragen mooi in het Antwerpse waar 25% van de mensen racist zijn

lombas 6 mei 2006 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1692827)
Tiens,hij komt toevallig niet op bij de gemeenteraadsverkiezing?
En natuurlijk ogen zijn vragen mooi in het Antwerpse waar 25% van de mensen racist zijn

*kuch*

Soit, je was/bent zelf geaffilieerd met het VB - en Coveliers is het VB niet. Wat racisme met dit te maken heeft, weet ik niet; het gaat hier om mogelijk dissidente ambtenaren.

duveltje382 6 mei 2006 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1692830)
*kuch*

Soit, je was/bent zelf geaffilieerd met het VB - en Coveliers is het VB niet. Wat racisme met dit te maken heeft, weet ik niet; het gaat hier om mogelijk dissidente ambtenaren.

Het soort vragen dat hij stelt,en ja ik geef een foertstem op VB omdat ik geen alternatieven heb.
Stelt hij BV vragen rond mensenhandelaars die de meeste ongelukkige illegalen naar hier halen?
Gewoon een vraagje?
P.S die ambtenaar was gewoon begaan met de illegalen in Antwerpen, van mij krijgt hij zelfs gelijk

luc broes 6 mei 2006 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1692795)

Ik las juist een forum over immigratie bij La Libre. Zoals bij de Vlamingen is ook daar is een overgrote meerderheid van mening dat de immigratie naar ons land moet gestopt worden.
In heel het westen is immigratie een groot probleem. Een politieker en ook Coveliers heeft niet alleen het recht maar zelfs de plicht corruptie te bestrijden waardoor illegale immigranten ons land binnenkomen

luc broes 6 mei 2006 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1692848)
Het soort vragen dat hij stelt,en ja ik geef een foertstem op VB omdat ik geen alternatieven heb.
Stelt hij BV vragen rond mensenhandelaars die de meeste ongelukkige illegalen naar hier halen?
Gewoon een vraagje?
P.S die ambtenaar was gewoon begaan met de illegalen in Antwerpen, van mij krijgt hij zelfs gelijk

Ik ben ook begaan met mensen in de ontwikkelingslanden en help ze volgens mijn mogelijkheden. Maar ik haal ze niet naar hier.

duveltje382 6 mei 2006 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 1692944)
Ik ben ook begaan met mensen in de ontwikkelingslanden en help ze volgens mijn mogelijkheden. Maar ik haal ze niet naar hier.

Maar die ambtenaar heeft ze ook niet naar hier gehaald hoor,enkel heeft hij een aantal documenten laten verdwijnen, das al.

lombas 6 mei 2006 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1692958)
Maar die ambtenaar heeft ze ook niet naar hier gehaald hoor,enkel heeft hij een aantal documenten laten verdwijnen, das al.

Vermits die ambtenaar betaald wordt met gemeenschapswerk doet-ie z'n werk of stapt-ie op.

duveltje382 6 mei 2006 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1692959)
Vermits die ambtenaar betaald wordt met gemeenschapswerk doet-ie z'n werk of stapt-ie op.

Ze hebben hem al vakkundig opzij gezet hé.
Dus hij heeft zijn straf al gekregen,waarom moet de heer Coveliers dan nog in de stront blijven roeren

luc broes 6 mei 2006 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1692965)
Ze hebben hem al vakkundig opzij gezet hé.
Dus hij heeft zijn straf al gekregen,waarom moet de heer Coveliers dan nog in de stront blijven roeren

Of heel de zaak vakkundig in de doofpot gestopt?

Duveltje zet de wereld op zijn kop. Covliers gaat na wat verkeerd loopt dat is zijn taak.

duveltje382 6 mei 2006 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 1692989)
Of heel de zaak vakkundig in de doofpot gestopt?

Duveltje zet de wereld op zijn kop. Covliers gaat na wat verkeerd loopt dat is zijn taak.

Hij kan misschien vragen wat er 5 jaar geleden fout is gelopen in boerkes kontich.
Ik vind dat er echt wel veel belangrijkere zaken zijn waar hij vragen kan rond stellen

lombas 6 mei 2006 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1692998)
Ik vind dat er echt wel veel belangrijkere zaken zijn waar hij vragen kan rond stellen

*zucht*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be