Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Brazilianen wijzen katholieke geloof af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=5055)

Raf 7 augustus 2003 17:00

De grootste holebi-koepel van Brazilië, ABGLT, gaat een campagne voeren om mensen ertoe aan te sporen hun katholieke geloof af te zweren. De campagne is een reactie op de erg negatieve verklaringen van "Rome" over huwelijken van homo- en lesboparen. ABGLT gaat in heel Brazilië modelbrieven verspreiden die mensen kunnen gebruiken om uit de katholieke kerk te stappen.

De organisatie verenigt meer dan 100 holebi-verenigingen. Voorzitter Marcelo Nascimento betreurt de houding van het Vaticaan. Nascimento studeerde zelf ooit aan het seminarie. Heel wat prominenten uit de Braziliaanse holebi-beweging hebben katholieke "roots". Bovendien zijn er ook heel wat homoseksuelen onder de katholieke priesters in Brazilië. De houding van Rome is dan ook schijnheilig, zegt Nascimento. In de Braziliaanse deelstaat Bahia werd overigens een demonstratie aan de kathedraal van Salvador aangekondigd. Dat is een van de plekken waar traditioneel veel katholieken naartoe trekken. De Braziliaanse holebi's zijn ook van plan brieven te schrijven naar tal van politici, onder wie president Luiz Inacio Lula da Silva. Volgens hen is het Vaticaan in de woestijn aan het prediken, wat ook blijkt uit de praktijken van de Brazilianen inzake voorbehoedsmiddelen en echtscheiding.

In Brazilië zou er een stijgende belangstelling zijn voor godsdiensten die meer tolerantie ten aanzien van holebi's tonen.

Bron: Het Roze Huis

Er is nog hoop!

Pat 7 augustus 2003 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
In Brazilië zou er een stijgende belangstelling zijn voor godsdiensten die meer tolerantie ten aanzien van holebi's tonen.
Er is nog hoop!

Over welke religies gaat het hier dan?

Raf 7 augustus 2003 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:

Er is nog hoop!

De Episcopaalse kerk misschien?

Jorge 8 augustus 2003 08:54

'T zou mij wel ten zeerste verbazen moest deze oproep veel gevolg zou krijgen in een wel zeer katholiek land als Brazilië. :?

Vlaamse Leeuw 8 augustus 2003 09:24

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Er is nog hoop!

?????????

Raf 8 augustus 2003 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:

Citaat:

Citaat:

Er is nog hoop!

?????????

Begrijp je iets niet? Je mag het gerust vragen hoor...

Luddo 8 augustus 2003 10:30

Zo een campagne is in België al jaren bezig op de vRT!

Raf 8 augustus 2003 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Zo een campagne is in België al jaren bezig op de vRT!

Ehm... Wat voor een campagne?

Calle 8 augustus 2003 11:02

Eigenlijk wordt jouw politieke overtuiging volledig gestuurd door je geslachtsorganen he Raf :wink:

Raf 8 augustus 2003 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Eigenlijk wordt jouw politieke overtuiging volledig gestuurd door je geslachtsorganen he Raf :wink:

Hoe bedoel je?

Calle 8 augustus 2003 11:18

Citaat:

Citaat:

Hoe bedoel je?

Het hangt toch voor een groot deel af van hoe ze staan tov homo/lesbiennes niet ?

nevermind :wink:

Raf 8 augustus 2003 11:31

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Hoe bedoel je?

Het hangt toch voor een groot deel af van hoe ze staan tov homo/lesbiennes niet ?

Dat is voor mij inderdaad een heel belangrijk thema, zoals separatisme voor jou een belangrijk thema is.

Ik zie nog steeds niet wat dat met mijn geslachtsorganen te maken heeft...

muuske 8 augustus 2003 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
'T zou mij wel ten zeerste verbazen moest deze oproep veel gevolg zou krijgen in een wel zeer katholiek land als Brazilië. :?

Zou er niet zo zeker van zijn. Indien je frans begrijpt, kijk even naar deze link:

http://www.courrierinternational.com...i_etranger.asp

Mvg

Jan van den Berghe 8 augustus 2003 12:10

Citaat:

Neen, 't heeft eerder te maken met uw verziekte gevoelswereld en ontregelde seksualiteit.

TomB 8 augustus 2003 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Neen, 't heeft eerder te maken met uw verziekte gevoelswereld en ontregelde seksualiteit.

Ik wist dat je uiteindelijk een raakpunt zou vinden met Raf Jan! Van u is het overduidelijk, maar ... in welke zin is Raf ontregeld?

muuske 8 augustus 2003 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muuske
Citaat:

Zou er niet zo zeker van zijn. Indien je frans begrijpt, kijk even naar deze link:

Mvg

Sorry voor de link, maar de God van Rome schijnt een lange arm te hebben. Het artikel in de Courrier International van deze morgen over het verlies van de katholieke kerk t.o.v. de Evangelisten in Brazilie is in rook opgegaan.

Jorge 8 augustus 2003 14:29

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Mvg

Sorry voor de link, maar de God van Rome schijnt een lange arm te hebben. Het artikel in de Courrier International van deze morgen over het verlies van de katholieke kerk t.o.v. de Evangelisten in Brazilie is in rook opgegaan.

Geen nood, ik vergeef u tot 7 x 70 maal. :wink:

Raf 8 augustus 2003 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Ik wist dat je uiteindelijk een raakpunt zou vinden met Raf Jan! Van u is het overduidelijk, maar ... in welke zin is Raf ontregeld?

Touché!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be