Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   VOKA: sterk onvoldoende! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50639)

Black Cat 10 mei 2006 08:05

VOKA: sterk onvoldoende!

VOKA geeft de Vlaamse regering voldoende met waarschuwing.

Het VBO zeurt over Europa

UNIZO moeit zich met werkloosheidsuitkeringen

Wat is er toch mis met onze werkgeversorganisaties? Zouden ze niet beter een politieke partij oprichten, "Werkgevers Verenigt U!"

De commentaren van de werkgeversorganisaties weerspiegelen perfect de mentaliteit van een klein groepje mensen die zich boven de maatschappij verheven wanen, (dat komt ervan, van die hoge lonen) en die vinden dat de maatschappij voor hen op maat geordend moet worden.

Het zou beter zijn dat VOKA, VBO en UNIZO zich met haar kerntaken zou bezig houden in dienst van de samenleving ipv in dienst van een kleine "elite".

Gezocht: bescheiden werkgeversorganisaties met goede bedoelingen. De huidige zijn "gebuisd" wegens politiek aanmatigend.

Steben 10 mei 2006 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1697726)
VOKA geeft de Vlaamse regering voldoende met waarschuwing.

Het VBO zeurt over Europa

UNIZO moeit zich met werkloosheidsuitkeringen

Wat is er toch mis met onze werkgeversorganisaties? Zouden ze niet beter een politieke partij oprichten, "Werkgevers Verenigt U!"

De commentaren van de werkgeversorganisaties weerspiegelen perfect de mentaliteit van een klein groepje mensen die zich boven de maatschappij verheven wanen, (dat komt ervan, van die hoge lonen) en die vinden dat de maatschappij voor hen op maat geordend moet worden.

Het zou beter zijn dat VOKA, VBO en UNIZO zich met haar kerntaken zou bezig houden in dienst van de samenleving ipv in dienst van een kleine "elite".

Gezocht: bescheiden werkgeversorganisaties met goede bedoelingen. De huidige zijn "gebuisd" wegens politiek aanmatigend.

Je vergeet dat ze elk idd een eigen doelgroep hebben. In uw voorstel zou er binnen die "wergeverspartij" dezelfde opsplitsing komen in belangengroepen. Denk aan de CVP.

Denk aan komst IKEA Gent <-> Kleine winkels.
Lees: VBO <-> Unizo.
Zondagswinkelen zelfde scenario.

Volgens mij stoor jij je aan iets (waarin je vrij bent en soms heel terecht) dat nooit echt weg kan gaan. ;-)
In die utopische zin ben ik zelfs voorstander van wergevers en werknemers ook samen te brengen (corporatisme).

Bhairav 10 mei 2006 08:59

Wa is VOKA?

Chipie 10 mei 2006 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1697761)
Wa is VOKA?

Een kapitalistische godendrank,.. Voor tutteraars zoals U een duivelsdrank... :wink:

Bhairav 10 mei 2006 09:17

:roll:

Mitgard 10 mei 2006 09:25

VOKA is een werkgeversorganisatie.
naast unizo, VBO, etc...
de belangenbehartigers, de vakbonden van de rijken zeg maar.

Steben 10 mei 2006 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1697798)
naast unizo, VBO, etc...

Excuseer, in uw redenering is Unizo dan voor de half-rijken. :rofl:

sony 10 mei 2006 10:13

De vakbonden van ondernemers haha lol.
Ja dat heb ik al gehoord van bepaalde mensen. De werkgevers die een vakbond nodig hebben, hahah

Bhairav 10 mei 2006 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1697798)
naast unizo, VBO, etc...

Ik had al zo'n vermoeden dat het zoiets ging zijn, iets dat ik zou haten.

Black Cat 10 mei 2006 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1697761)
Wa is VOKA?

Hier is VOKA

Bhairav 10 mei 2006 13:04

Ik ga dat allemaal niet lezen hoor.

Black Cat 10 mei 2006 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1698000)
Ik ga dat allemaal niet lezen hoor.

Hoeft niet. Je kan er van onthouden dat VOKA vindt dat de regering(en) aan haar verantwoording verschuldigd is (zijn). Anders zouden ze geen "punten" geven.

Pieke 10 mei 2006 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1698196)
Hoeft niet. Je kan er van onthouden dat VOKA vindt dat de regering(en) aan haar verantwoording verschuldigd is (zijn). Anders zouden ze geen "punten" geven.

zelfs de fietsersbond geeft punten aan de regering. Is de regering nu verantwoording verschuldigd aan hen?

Percalion 10 mei 2006 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 1698210)
zelfs de fietsersbond geeft punten aan de regering. Is de regering nu verantwoording verschuldigd aan hen?

Dat is ongeveer het verstandigste wat de afgelopen 24 uur al op dit forum geschreven werd.

Bhairav 10 mei 2006 16:16

De regering is het hen verschuldigd omdat ze de baas spelen over alles.
De regering moet niet klagen.

job 10 mei 2006 18:45

Bij mijn weten is UNIZO géén werkgeversorganisatie maar wel een Verenging voor Zelfstandige Ondernemers : http://www.unizo.be/
En het lijkt me niet méér dan normaal dat deze vereniging de belangen van haar leden, die ook deel uitmaken van 'de samenleving', verdedigt.

Mitgard 10 mei 2006 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 1698593)
Bij mijn weten is UNIZO géén werkgeversorganisatie maar wel een Verenging voor Zelfstandige Ondernemers : http://www.unizo.be/
En het lijkt me niet méér dan normaal dat deze vereniging de belangen van haar leden, die ook deel uitmaken van 'de samenleving', verdedigt.

ja, en het VBO is ook geen werkgeversorganisatie maar een 'verbond voor belgische ondernemingen'. :roll:

job 10 mei 2006 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1698783)
ja, en het VBO is ook geen werkgeversorganisatie maar een 'verbond voor belgische ondernemingen'. :roll:

Bij Unizo is het wel zo dat zeer vele leden géén personeel in dienst hebben, en dus geen werkgever kunnen zijn.
Je kan Unizo dus niet zomaar een werkgeversorganisatie noemen.
:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be