Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hongerstaking moet bij wet verboden worden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50682)

voicelesscharlie 11 mei 2006 12:10

Hongerstaking moet bij wet verboden worden.

Hongerstaking is in België niet verboden.
Toch zou het een vorm van chantage tov de overheid zijn.
Chantage daartegen is bij wet wel verboden.
Een juridische kluif.

Pieke 11 mei 2006 12:17

nope, maar er zou niet ingegrepen moeten worden (zoals verplicht aan het voedingsinfuus en zo)

genehunter 11 mei 2006 12:22

Citaat:

nope, maar er zou niet ingegrepen moeten worden (zoals verplicht aan het voedingsinfuus en zo)
Da's één van mijn persoonlijke motto's:

Bepaalde problemen lossen zichzelf op.

:twisted:

Verantwoordelijk nemen voor uw eigen daden heet dat.

Desiderius 11 mei 2006 12:24

"Komt er gisterochtend zo'n onguur Pools zigeunerfiguur op me afgestapt en eist mijn MP3-speler. Ik wimpel hem af, hoewel redelijk geïntimideerd door z'n vastberaden bloeddorstige blik. Trekt die daar toch wel een joekel van een mes zeker... Mijn hart gaat prompt in overdrive, ik voel de adrenaline door m'n aders pompen.

Zet hij dat mes tegen zijn keel en dreigt ermee zichzelf de keel over te snijden als ik niet "immédiatement" mijne iPod afgeef!!!

Tja, aan zo'n zinloos geweld kon ik natuurlijk niet weerstaan en met trillende handjes heb ik toegegeven. Ben nog altijd aan het bekomen van de schok.

En die flikken bij wie ik achteraf aangifte ben gaan doen, die stonden daar maar wat te lachen. Na zélf (nota bene) eerst een alcoholcontrole te hebben ondergaan, stond ik weer op straat.

Schande is het... Dat zinloos geweld
."

Uit: Verhalen uit Absurdistan. Door B. Eunhaas.

Rene Artois 11 mei 2006 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 1699436)
Een juridische kluif.

De overheid is niet verplicht aan chantage toe te geven. Hongerstakingen zijn problemen die op termijn zichzelf oplossen. Margaret Thatcher wist dit zeer goed en handelde ernaar. Vraag maar aan Bobby Sands. Sorry, is niet meer mogelijk.

@BuRnS 11 mei 2006 12:38

Citaat:

Een juridische kluif.

en welke straf zou je geven ? de doodstraf ofzo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

voicelesscharlie 11 mei 2006 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 1699440)

Had ik nog niet aan gedacht.;-)

voicelesscharlie 11 mei 2006 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS (Bericht 1699472)
en welke straf zou je geven ? de doodstraf ofzo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Een verbod op medische hulp.;-)

jan hyoens 11 mei 2006 12:46

In tegendeel! de staat moet er op letten dat deze honderstaking wel effectief wordt uitgevoerd tot het bittere einde! Aan die zgn "hongerstakers" te zien denk ik eerder dat ze een staking tegen de honger bedoelen.

MaXiMuS 11 mei 2006 12:56

Citaat:

Een juridische kluif.

maar da is toch geen chantage??

laat die mensen keer rustig hongerstaken, wasdanu!

Jaani_Dushman 11 mei 2006 17:08

Ik denk dat in België medici nog altijd de verplichting hebben om in te grijpen, ook al is dat tegen de wil van de hongerstaker (mag dus vastgebonden worden en een voedingsinfuus ingestoken worden). In de meeste andere landen mag een patiënt medische hulp weigeren.

bk232214 11 mei 2006 17:27

Laat die hongerstakers nu eens doen als zij willen sterven laat zij doen , en daarna in een massagraf amen en uit

garfield 11 mei 2006 17:28

Moet niet verboden worden, de chantage moet gewoon genegeerd worden.

FISHERMAN 11 mei 2006 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1699943)
Ik denk dat in België medici nog altijd de verplichting hebben om in te grijpen, ook al is dat tegen de wil van de hongerstaker (mag dus vastgebonden worden en een voedingsinfuus ingestoken worden). In de meeste andere landen mag een patiënt medische hulp weigeren.

Nope, zelfs in België mag een patient medische hulp weigeren(op voorwaarde dat hij meerderjarig is).
Het is zelfs een internationale afspraak onder artsen om dit niet te doen:
Citaat:

Article 5 of the 1975 World Medical Association Tokyo Declaration states that doctors must not undertake force-feeding under any circumstances: "Where a prisoner refuses nourishment and is considered by the physician as capable of forming an unimpaired and rational judgment concerning the consequences of such a voluntary refusal of nourishment, he or she shall not be fed artificially. The decision as to the capacity of the prisoner to form such a judgment should be confirmed by at least one other independent physician. The consequences of the refusal of nourishment shall be explained by the physician to the prisoner."

Tegendradigaard 11 mei 2006 17:40

als we nu eens allemaal in hongerstaking gaan ('k heb toch net gegeten...)
tegen de hongerstaking...

voicelesscharlie 11 mei 2006 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 1700033)
als we nu eens allemaal in hongerstaking gaan ('k heb toch net gegeten...)
tegen de hongerstaking...

Dan zal ik hongerstaken tegen de hongerstaking van tegen de hongerstaking.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be