Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Schietpartij Antwerpen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Tot wat wanhoop kan leiden ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50745)

Boadicea 12 mei 2006 18:10

Tot wat wanhoop kan leiden ...

Momenteel kijk in naar het nieuws en trek volgende conclusies:

De dader van de dubbele moord in Antwerpen was een depressieve puber, die van plan was om zelfmoord te plegen. In zijn jeugd had hij problemen met allochtonen en deze hebben hem blijkbaar getekend.
Hij had psychische problemen en kreeg nog eens een sanctie op school. Blijkbaar was hij hierdoor door het lint gegaan.

Moesten onze wetten minder neerkijkend geweest zijn op zijn gedachtengoed, zou deze jongen dan misschien niet eerder zijn probleem aangegeven hebben en was deze moord hierdoor niet te mijden?

Voor mij is deze dader ook een slachtoffer.

Casca 12 mei 2006 18:24

Zijn gedachtengoed dat het ok vindt om mensen met een ander kleurke met minachting te behandelen?...

Hans1 12 mei 2006 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1702026)

De dader van de dubbele moord in Antwerpen was een depressieve puber, die van plan was om zelfmoord te plegen. In zijn jeugd had hij problemen met allochtonen en deze hebben hem blijkbaar getekend.
Hij had psychische problemen en kreeg nog eens een sanctie op school. Blijkbaar was hij hierdoor door het lint gegaan.

Moesten onze wetten minder neerkijkend geweest zijn op zijn gedachtengoed, zou deze jongen dan misschien niet eerder zijn probleem aangegeven hebben en was deze moord hierdoor niet te mijden?

Je gaat ons nog medelijden doen krijgen met de dader...

Jongens, toch, dit is gewoon een Vlaams-nationalist !

Fille van de Foor 12 mei 2006 18:27

Citaat:

Verdienstelijke poging... mocht het allemaal zo schrijnend niet zijn, ik zou er eens hartelijk om lachen.

Gentenaar 12 mei 2006 18:27

Citaat:

Misschien wel: slachtoffer van het foutieve wereldbeeld dat hij heeft meegekregen van zijn familie, en dat langs geen kanten blijkt overeen te komen met de werkelijkheid.

Hans1 12 mei 2006 18:27

DS: "Schutter zocht doelbewust vreemdelingen"

Firestone 12 mei 2006 18:29

Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig

Een oud verhaal ... :-(

Boadicea 12 mei 2006 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar (Bericht 1702046)
Misschien wel: slachtoffer van het foutieve wereldbeeld dat hij heeft meegekregen van zijn familie, en dat langs geen kanten blijkt overeen te komen met de werkelijkheid.

Soms weet ik niet of de werkelijkheid waar jij het over hebt, geen utopie is in je hoofd.
Als we echt vrij konden praten, gebeurde er minder van deze toestanden. Nu moeten we de hypocriet spelen, totdat we de brainwash gaan geloven, of totdat we er van gaan flippen, zoals hier gebeurd is.

Casca 12 mei 2006 18:37

Ze hadden maar niet zo... aanwezig moeten zijn :?

Boadicea 12 mei 2006 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 1702053)
Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig

Een oud verhaal ... :-(

De slachtoffer treft geen schuld. Alleen verdeel in de schuld van de moordenaar over enkele factoren.

Casca 12 mei 2006 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1702071)
Soms weet ik niet of de werkelijkheid waar jij het over hebt, geen utopie is in je hoofd.
Als we echt vrij konden praten, gebeurde er minder van deze toestanden. Nu moeten we de hypocriet spelen, totdat we de brainwash gaan geloven, of totdat we er van gaan flippen, zoals hier gebeurd is.

Uw centrale punt is dus dat wanneer we racisme unchecked zouden laten begaan er minder racistische misdaden zouden zijn?

Boadicea 12 mei 2006 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1702043)

Ik ben en Vlaams-nationalist.

Sorry dat ik niet in je plaatje pas. Sorry dat ik mijn hoofd niet kaal scheer en geen mensen ineen klop.
Het spijt me dat ik alleen woorden als kogels gebruik en geen scherp munitie.

En je hoeft me niet te bedanken omdat ik de fouten in jullie systeem probeer recht te zetten om zulke dingen in de toekomst te voorkomen. Deze misdaad kon beter voorkomen worden dan de moord op Joe van Holsbeeck.

Pietje 12 mei 2006 18:42

Onwaarschijnlijk hoe EXTREEM RECHTS deze moorden probeert te vergoelijken.:roll:

NapalmBenny. 12 mei 2006 18:42

Wat nen zever, bv als je constant in zo'n m******wijk woont, elke dag problemen, en thuis ook nog eens problemen, kan ik best begrijpen dat er daar vroeg of laat eens ene doorflipt. Wees gerust, die kerel was deels slachtoffer van de problemen die jullie hebben gecreëerd.

Kijk naar al de familiedrama's die constant gebeuren en los van dit alles staan, mensen die uiteindelijk ontploffen vanwege de dingen die constant in hun omgeving gebeuren.

Pietje 12 mei 2006 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NapalmBenny. (Bericht 1702088)
Wat nen zever, bv als je constant in zo'n m******wijk woont, elke dag problemen, en thuis ook nog eens problemen, kan ik best begrijpen dat er daar vroeg of laat eens ene doorflipt. Wees gerust, die kerel was deels slachtoffer van de problemen die jullie hebben gecreëerd.

8O Tuurlijk een bloementuil aan het einde vd rit :roll:

smiley 12 mei 2006 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1702043)

Wat is er mis aan een Vlaams Nationalist? :?

Flippend Rund 12 mei 2006 18:45

VB'ers zeggen altijd dat links misdaad vergoeilijkt, en nu beginnen ze precies dezelfde vergoeilijkingen te produceren. Wel grappig om zien eigenlijk.

Boadicea 12 mei 2006 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casca (Bericht 1702078)
Uw centrale punt is dus dat wanneer we racisme unchecked zouden laten begaan er minder racistische misdaden zouden zijn?

Als we bepaalde vormen van discriminatie en verbaal geweld zouden toelaten, zal het minder gemakkelijk escaleren. Daar ben ik zeker van. Wie niet van kleurlingen houdt en ook niet verplicht wordt om er mee in contact te komen (zoals door multicul nu gebeurd) zal minder gemakkelijk over gaan tot ze te vermoorden.
Wie een hekel heeft aan migranten en ze dagdagelijks rond zijn kop moet hebben en nog moet zien hoe ze ook zijn/haar rechten inpakken, zal sneller door het lint gaan.

Boadicea 12 mei 2006 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1702097)
VB'ers zeggen altijd dat links misdaad vergoeilijkt, en nu beginnen ze precies dezelfde vergoeilijkingen te produceren. Wel grappig om zien eigenlijk.

Ik vergoeilijk niets. Maar als linksen de allochtone moordenaars van Joe mogen verdedigen, maar rechts advocaat spelen voor de misdadigers in eigen rangen.

NapalmBenny. 12 mei 2006 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1702097)

Snappen jullie het dan werkelijk niet, moesten er niet constant zoveel problemen met jullie allochtoontjes zijn, zou dit nooit gebeurd zijn. Men heeft die jongen doen haten, jullie gedachtengoed, de tollerantie, het gewoon toelaten van de problmeen heeft dit alles veroorzaakt. En oh yes, het zal zeker niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt, war has begun, en de gefrustreerden en labielen, zullen het eerste startshot geven, dan zullen de gematigden stillaan mee in de oorlog verzeild geraken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be