![]() |
Splitsing geen slechte zaak voor Vlaanderen en Wallonië
[SIZE=3]'Splitsing geen slechte zaak voor Vlaanderen en Wallonië'[/SIZE]
![]() Zowel voor Wallonië als Vlaanderen zou een splitsing van het land op economisch vlak niet noodzakelijk een slechte zaak zijn. Dat zegt voormalig VLD-parlementslid Paul De Grauwe, professor economie aan de KUL, in een interview met L'Echo. "Met de globalisering en het wegvallen van talrijke obstakels, stellen we vast dat de kleine landen zich erg performant kunnen tonen in een gemondialiseerde markt". Volgens de economieprofessor bemoeilijkt de aanwezigheid van twee culturen in België het uitwerken van compromissen. Volgens De Grauwe is het debat over de uitholling van de competitiviteit ook sterk overdreven. "Het discours dat stelt dat onze competitiviteit keldert, is gebaseerd op een beperkt aantal landen en zonder rekening te houden met de productiviteit. Dat wil niet zeggen dat we geen hoge loonkosten hebben, wat ons voor problemen stelt tegenover lageloonlanden. Maar dat probleem is niet groter dan voor Duitsland of de Scandinavische landen". (blega) HLN 13.5.6</STRONG></EM></U></I></B> |
Al die stoute separatisten
|
Vlaanderen onafhankelijk=ik verhuis(waarschijnlijk Engeland of Nederland).
|
Citaat:
|
VL onafhankelijk = Nederlands paspoort aanvragen. Voldoe toch aan alle voorwaarden. Ik zou me dood schamen voor vlaamse papieren....
|
Citaat:
|
Citaat:
Ging je naar België verhuisd zijn, mocht je in pakweg Frankrijk was geboren?? |
Paul De Grauwe zegt hier niets wat hij nog niet eerder verteld heeft bij z'n interview met Meervoud een maand geleden. Maar sommige bladen krijgen dan ook meer media-aandacht dan andere... :(
|
Citaat:
Als er 1 ding is wat ik gisteren op de forummeeting geleerd heb, is dat we het allemaal het beste voor hebben en we allen streven naar een staat waarin goed bestuur is. Zulke reacties getuigen echter van een eng nationalisme, iets wat men juist de tegenpartij verwijt. |
Fisherman, Tavek en Pietje reageren zeer goed. Liever het land verlaten dan voor de splitsing van het land pleiten. Ik zou oftewel naar Frankrijk, oftwel ergens buiten Europa (Canada, Australië, VS, of tropische landen) vertrekken en natuurlijk mijn nationaliteit laten veranderen.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leeft u dan in een land waar u voor gekozen heeft? 't Allergrootste deel van de mensen wonen in een land omdat ze er geboren zijn. Veel keuze hebben ze niet gehad. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be