Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Ben ik een goede moslim" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50791)

Lincoln 13 mei 2006 17:50

Ben ik een goede moslim"

Citaat:

Elke moslim die gelooft in allah moet elke dag zich bedenken voor zijn daden ,als het goede daden zijn dan bedankt hij zijn heer, als hij slechte daden gemaakt heeft dan moet hij vergiffenis vragen aan allah en de intentie hebben om niet meer terug slechte daden te maken in de toekomst,.
Kritisch zijn voor je eigen daden en wat je gedaan hebt is zeer belangerijk, het is niet doordat u critisch bent tegen jezelf dat u er onzeker van wordt, dit is zoals een handelaar of een bureaucraat die aan zijn laatste uur van zijn dag berekenigen maakt en alles op een rijtje zet of alles in orde is, ik hoop dat ik duidelijk ben.
Mijn boodschap aan mede moslims en eerst aan mij zelf, is ; "7aasibo anfousakoum qabla an tou7aasabu" maak jullie bedenkingen(7aasibo is letterlijk maak berekening) voordat jullie veroordeelt worden (gecontroleerd wordt).

Wassalaam.
P.S: Dit is niet alleen genoeg, als "de slechte daad" tussen jou en allah is dan vraagt u vergiffenis met de intentie dat u de slechte daad niet meer doet, Als de "slechte daad" tussen u en een persoon is zoals bv; het bestelen van iemands fortijn dan moet je die fortijn terug geven , enz enz, daarna is je "tauba" vergiffenis terecht anders betaal je de zonde in het hiernamaals door in de hel gezuiverd te worden,.

NapalmBenny. 13 mei 2006 17:52

"voordat jullie veroordeelt wordt " worden :p, nee geen goede dus :D:D

Lincoln 13 mei 2006 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NapalmBenny. (Bericht 1703950)
"voordat jullie veroordeelt wordt " worden :p, nee geen goede dus :D:D

Bedankt voor de tip.:lol:

Webcrusader 14 mei 2006 18:19

Allah en de moslims

Allah laat zijn mening duidelijk blijken via een reeks natuurrampen...
Indonesië zal er wellicht binnenkort weer aan mogen geloven met een explosie van de grootste vulkaan van het land: de Merapi...
Ik ben eens benieuwd of Allah erbarmen zal tonen aan de moslims van het grootste moslimland van deze wereld.
Let's wait and see...:?

Basy Lys 14 mei 2006 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader (Bericht 1706100)
Allah laat zijn mening duidelijk blijken via een reeks natuurrampen...
Indonesië zal er wellicht binnenkort weer aan mogen geloven met een explosie van de grootste vulkaan van het land: de Merapi...
Ik ben eens benieuwd of Allah erbarmen zal tonen aan de moslims van het grootste moslimland van deze wereld.
Let's wait and see...:?

Zoals God hen enige tijd geleden strafte met een tsunami omdat de bevolking daar Kerstmis niet gevierd had, zal het nu misschien wachten zijn op OLV Hemelvaart?

nusi 18 mei 2006 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1703945)
P.S: Dit is niet alleen genoeg, als "de slechte daad" tussen jou en allah is dan vraagt u vergiffenis met de intentie dat u de slechte daad niet meer doet, Als de "slechte daad" tussen u en een persoon is zoals bv; het bestelen van iemands fortijn dan moet je die fortijn terug geven , enz enz, daarna is je "tauba" vergiffenis terecht anders betaal je de zonde in het hiernamaals door in de hel gezuiverd te worden,.

Lincoln, nu kan ik niet meer volgen...
Ik dacht, na bestudering van de islamitische geschriften, dat een goede moslim het voorbeeld van zijn profeet moet volgen door andersdenkenden het leven zuur te maken en te vermoorden...
Roof en verkrachting levert ook veel punten op de waarderingsschaal van de grote profeet...

King of beggars and fleas 18 mei 2006 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1703945)

de god die u beschrijft is de naijverige, wraakzuchtige god vanuit het oude testament van de joden. een god van oog om oog tand om tand. geen god dus in mijn ogen maar een demon. de echte god is een god van vergeving. een god die de mens zijn zonden al vergaf nog voordat ie ze beging. Helaas geloven veel christenen van vandaag de dag ook nog steeds in de oud testamentische moloch.

religie is bedoelt om mensen te bevrijden - niet om ze te ketenen onder de dreiging van toorn uit de hemel.

van Maerlant 18 mei 2006 20:55

Voila. God is geen god van wraak, maar één van liefde.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be