Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Schietpartij Antwerpen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Droeg de Turkse vrouw een hoofddoek? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50804)

Ploertendoder 13 mei 2006 21:31

Droeg de Turkse vrouw een hoofddoek?

Weet er iemand of die Turkse vrouw een hoofddoek droeg tijdens de aanslag?

Heb in de krant immers een foto van haar gezien zonder hoofddoek en ze ziet eruit als een knappe westerse vrouw waar niet veel Turks uit te halen is, ook die neef van haar heeft niks Turks in zijn uiterlijk en manier van doen.

Als die dus een schot kreeg toen ze geen hoofddoek droeg, kan dit niet als een racistische daad gezien worden. Want dan zou onze Hansworst immers een onbekende gewone westerse vrouw die op een bank een boekje aan het lezen was hebben neergeschoten.

Fille van de Foor 13 mei 2006 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder (Bericht 1704417)

Heb in de krant immers een foto van haar gezien zonder hoofddoek en ze ziet eruit als een knappe westerse vrouw waar niet veel Turks uit te halen is, ook die neef van haar heeft niks Turks in zijn uiterlijk en manier van doen.

Als die dus een schot kreeg toen ze geen hoofddoek droeg, kan dit niet als een racistische daad gezien worden. Want dan zou onze Hansworst immers een onbekende gewone westerse vrouw die op een bank een boekje aan het lezen was hebben neergeschoten.

Een man met lef!! Hoe ga je jezelf eruit lullen wanneer straks nog anderen hier komen bevestigen dat ze wel degelijk een hoofddoek droeg (althans dat is wat de berichtgeving erover meldde). Want je eigen discours laat niet echt veel speelruimte voor alternatieven open.

Ploertendoder 13 mei 2006 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor (Bericht 1704427)
Een man met lef!! Hoe ga je jezelf eruit lullen wanneer straks nog anderen hier komen bevestigen dat ze wel degelijk een hoofddoek droeg (althans dat is wat de berichtgeving erover meldde). Want je eigen discours laat niet echt veel speelruimte voor alternatieven open.

Wel, ik heb dat toch nergens zo gelezen voor zover ik me kan herinneren. Vandaar de vraag. Laat dus maar komen dat bewijsmateriaal.

Kweepeer 13 mei 2006 21:40

Dat heb ik ook al opgemerkt; dat ze eruit ziet als een westerse vrouw.
Ik weet niet of ze een hoofddoek droeg, maar wel dat ze langs achteren werd beschoten en dat de dader haar gezicht wellicht niet gezien had...

Ploertendoder 13 mei 2006 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer (Bericht 1704435)
Dat heb ik ook al opgemerkt; dat ze eruit ziet als een westerse vrouw.
Ik weet niet of ze een hoofddoek droeg, maar wel dat ze langs achteren werd beschoten en dat de dader haar gezicht wellicht niet gezien had...

Ze heeft zelfs bijna niks mediterraans, evenmin als die neef van haar, waarvan op het eerste gezicht enkel de naam Turks lijkt.

Pietje 13 mei 2006 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder (Bericht 1704417)

Als je hiermee de prijs wilt behalen van meest lompe, idiote en wansmakelijke thread, kan ik je zeggen dat je heel veel kans maakt.

barney 13 mei 2006 21:44

shit, jullie zijn dom
bekijken jullie wel het nieuws? De dader heeft toegegeven dat hij vreemdelingen ging doodschieten, dit moet dus wel racistisch geweest zijn

Ploertendoder 13 mei 2006 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 1704444)
Als je hiermee de prijs wilt behalen van meest lompe, idiote en wansmakelijke thread, kan ik je zeggen dat je heel veel kans maakt.

Kan wel niet volgen, maar dat zal misschien aan uw raar hoedje liggen denk ik.

Ploertendoder 13 mei 2006 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barney (Bericht 1704445)
shit, jullie zijn dom
bekijken jullie wel het nieuws? De dader heeft toegegeven dat hij vreemdelingen ging doodschieten, dit moet dus wel racistisch geweest zijn

En die kleine van 2 jaar dan moest opgeruimd worden omdat het een getuige was die teveel wist zeker?

Fille van de Foor 13 mei 2006 21:48

Citaat:

shit, jullie zijn dom

Foei! Da's niet netjes, zo met de mentaal gehandicapte medemens spotten!

labyrinth 13 mei 2006 21:52

Citaat:

shit, jullie zijn dom

Ze zijn niet dom, ze hebben schrik..... ze zouden alles doen om maar niet te moeten toegeven dat het wel degelijk racistisch was.

Fille van de Foor 13 mei 2006 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 1704459)
Ze zijn niet dom, ze hebben schrik..... ze zouden alles doen om maar niet te moeten toegeven dat het wel degelijk racistisch was.

En daarbij komt dan ook nog eens hun gecultiveerd "wij"-gevoel... There is a crack, a crack in everything... that's how the light gets in.

daiwa 13 mei 2006 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor (Bericht 1704454)
Foei! Da's niet netjes, zo met de mentaal gehandicapte medemens spotten!

Spotten is toch altijd nog beter dan dit en men beland ermee niet op de afdeling intensieve zorgen.

vr 24/03/06 - In Antwerpen zijn zeven minderjarigen opgepakt omdat ze een motorisch gehandicapte klasgenoot van veertien in elkaar geslagen zouden hebben.

Ploertendoder 13 mei 2006 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 1704459)

Maarneenhee. Ik stel gewoon een vraag. Kwestie van wat duidelijkheid te verkrijgen.

Stel dat hij uit "racisme" handelde, dan schoot hij in het geval de Turkse geen vermomming droeg, van de drie mensen slechts één niet-blanke neer.

Redelijk slechte score voor een "racist" niet?

Stratcat 13 mei 2006 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder (Bericht 1704449)
Kan wel niet volgen, maar dat zal misschien aan uw raar hoedje liggen denk ik.

[off-topic]
ik hou van Pietjes raar hoedje.
brengt me aan het lachen
beste avatar die Pietje ooit gehad heeft
[/off-topic]

Fille van de Foor 13 mei 2006 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder (Bericht 1704466)
Maarneenhee. Ik stel gewoon een vraag. Kwestie van wat duidelijkheid te verkrijgen.

Stel dat hij uit "racisme" handelde, dan schoot hij in het geval de Turkse geen vermomming droeg, van de drie mensen slechts één niet-blanke neer.

Ge moet maar kunnen... een zekerheid concluderen vertrekkende van een veronderstelling.

Kweepeer 13 mei 2006 22:01

Het gaat hier inderdaad om een racistische aanslag,
maar dat neemt nog niet weg dat het vreemd is dat die vrouw er erg westers uitzag. Ik vraag mij gewoon af hoe de dader dan had gezien dat zij een Turkse was...

labyrinth 13 mei 2006 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder (Bericht 1704466)

Is een hoofddoek voor u een vermomming ?

Fille van de Foor 13 mei 2006 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer (Bericht 1704475)
Het gaat hier inderdaad om een racistische aanslag,
maar dat neemt nog niet weg dat het vreemd is dat die vrouw er erg westers uitzag. Ik vraag mij gewoon af hoe de dader dan had gezien dat zij een Turkse was...

Aan haar hoofddoek, tiens :roll:

Ploertendoder 13 mei 2006 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 1704478)
Is een hoofddoek voor u een vermomming ?

Natuurlijk en als ze die vermomming niet gedragen had en een echte blanke racist zou haar gepasseerd zijn, dan zou ze nu niet met een gat in haren buik zitten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be