Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Stelling: rascisme bestaat niet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50828)

keiko 14 mei 2006 18:21

Stelling: rascisme bestaat niet

Rascisme bestaat niet WANT:

keiko 14 mei 2006 18:28

rascisme niet meer dan een angstgevoel

Gibson 14 mei 2006 18:28

rassen in de strikte zin bestaan niet ;-)

voor de rest is de term en verschijnsel racisme een gezond afweersysteem eigen aan alle levende wezens in belang van de groep. Keihard darwinisme :thumbsup:

keiko 14 mei 2006 18:29

endus, als er geen angst zou bestaan op de wereld dan zou er ook geen rascisme zijn

keiko 14 mei 2006 18:30

endus bestaat rascisme om het rascisme in de strikte zin niet

DearMrT 14 mei 2006 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keiko (Bericht 1706124)
endus bestaat rascisme om het rascisme in de strikte zin niet

1. Het mag al eens gezegd worden: racisme, niet rascisme...

2. wtf?

Casca 14 mei 2006 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keiko (Bericht 1706105)
Rascisme bestaat niet

Sterker nog: rascscscscscscscscscscscscsscscscscscscsssccccisme bestaat niet.

Lof der Zotheid 15 mei 2006 11:15

Onzin en flauwekul: racisme komt ten dele ook voort uit haat, en haat is niet noodzakelijk de consequentie van angst. Dus: indien angst zou verdwijnen, zou racisme nog niet noodzakelijk verdwijnen...

Mambo 15 mei 2006 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gibson (Bericht 1706119)
rassen in de strikte zin bestaan niet ;-)

voor de rest is de term en verschijnsel racisme een gezond afweersysteem eigen aan alle levende wezens in belang van de groep. Keihard darwinisme :thumbsup:

Curieus dat men zich zo minutieus kan bezig houden met rassen onderverdeling in diersoorten en staalhard datzelfde ontkennen in mensensoorten.
Dat is toch een sterk staaltje zelfbedrog.;-)

lombas 15 mei 2006 20:34

Rassen bestaan niet onder de homo sapiens, het is een ras op zichzelf. Etnieën, culturele entiteiten, wel.

Mambo 15 mei 2006 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1708192)
Rassen bestaan niet onder de homo sapiens, het is een ras op zichzelf. Etnieën, culturele entiteiten, wel.

Yada en voortaan zijn alle poedels ook duitse herders. Ze zullen u zien komen op de tentoonstellingen.

lombas 15 mei 2006 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1708196)
Yada en voortaan zijn alle poedels ook duitse herders. Ze zullen u zien komen op de tentoonstellingen.

Een poedel verhoudt zich tot een Duitse scheper als een homo sapiens tot een neanderthaler. Ik zie dus je punt niet.

Van de drie mensenrassen - sapiens, neanderthaliensis en floriensis, bestaat er nog maar één. Tenzij er eentje in je buurt woont?

Mambo 15 mei 2006 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1708209)
Een poedel verhoudt zich tot een Duitse scheper als een homo sapiens tot een neanderthaler. Ik zie dus je punt niet.

Van de drie mensenrassen - sapiens, neanderthaliensis en floriensis, bestaat er nog maar één. Tenzij er eentje in je buurt woont?

Behalve dat alle honden zich verhouden tot elkander tot één en dezelfde hondensoort (de lastige naam daarvan weet ik niet) is die vergelijking even goed als ieder ander.
Je zou ook paarden kunnen nemen, het brabantse trekpaard, de apalosa...t' zijn ook allemaal broertjes en zusjes uiteindelijk.
Geen mens echter die ooit zal zeggen dat het één ras is.
Dat probeer ik eens aan te tonen.

Casca 15 mei 2006 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1708226)
Behalve dat alle honden zich verhouden tot elkander tot één en dezelfde hondensoort (de lastige naam daarvan weet ik niet) is die vergelijking even goed als ieder ander.
Je zou ook paarden kunnen nemen, het brabantse trekpaard, de apalosa...t' zijn ook allemaal broertjes en zusjes uiteindelijk.

Hou anders eens op met te doen alsof je iets van biologie of genetica weet... :roll:

lombas 15 mei 2006 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1708226)

Voor jou heeft wiki gelukkig Wikispecies uitgevonden.

Doen :thumbsup:

Mambo 15 mei 2006 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casca (Bericht 1708275)
Hou anders eens op met te doen alsof je iets van biologie of genetica weet... :roll:

Zie je wel; staalhard ontkenning!

Mambo 15 mei 2006 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1708281)
Voor jou heeft wiki gelukkig Wikispecies uitgevonden.

Doen :thumbsup:

yada en ook hier hetzelfde; ontkenning.

lombas 15 mei 2006 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1708287)
yada en ook hier hetzelfde; ontkenning.

Natuurlijk ontken ik dat er nog menselijke rassen bestaan. Nogmaals: loopt er een neanderthaler rond bij u in de buurt? Je kan er miljoenen mee vangen eh, dus tijdig zeggen!

Mambo 15 mei 2006 20:59

Uiteindelijk om eens over die hond verder te doen. De theorie zegt dat alle honden afkomstig zijn van de wolf. Zo schrijft men dat en zo wil men dat geloven. Oké dus zijn alle honden één ras bijgevolg. Of niet?
En toch hebben we officieel 100 of ik weet niet hoeveel rassen. Allemaal afkomstig van één.
Zeg maar eens dat het nietwaar is.

Casca 15 mei 2006 21:02

Mambo...

Om van verschillende rassen te spreken is er genoeg genetische variantie nodig. Die is er niet bij mensen.

'mkay pumpkin?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be