Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wantrouwen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50899)

Alvader 15 mei 2006 22:09

Wantrouwen.

Het fenomeen dat door de meeste mensen nu wordt afgedaan als Racisme, is vaak niet meer dan "Wantrouwen". De paar vormen die inderdaad te bestempelen zijn als "afwijzing vanwege Racisme" ( en in het verlengde discriminatie/vrouwenhaat etc ) zijn echt uitzonderingen.

Overal, o.a. in muziekgroepen esn vinden we het fenmeen aan dat de nieuweling zich moet bewijzen. Is dit objectief onrechtvaardig ? ja. Is dit menselijk ? (ook) ja !! Mensen leven nu eenmaal NIET objectief. En mensen vormen de samenleving. Indien mensen geen allochtonen in dienst willen nemen, dan is dat niet omdat het racisten zijn , maar eerder om de negatieve reputatie van die groep. Vandaag, 15 mei 2006, kregen we nog wat VRT-info over de achterstand van allochtonen in het onderwijs. Dit los je niet op met anti-discriminatie wetten of dergelijke.
Men vegist zich schromelijk door de Vlaming als racist voor te stellen. De Vlaming is een pragmaticus.

Gorefest 15 mei 2006 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader (Bericht 1708579)
Het fenomeen dat door de meeste mensen nu wordt afgedaan als Racisme, is vaak niet meer dan "Wantrouwen". De paar vormen die inderdaad te bestempelen zijn als "afwijzing vanwege Racisme" ( en in het verlengde discriminatie/vrouwenhaat etc ) zijn echt uitzonderingen.

Het is niet alleen wantrouwen, ALLES wordt op een hoopje gegooid; zonet zag ik op het nieuws dat iemand veroordeeld is voor racisme omdat-ie terrorist gezegd zou hebben :roll: Laster en eerroof tot daar aan toe; maar den laatste tijd heb ik den indruk dat de "grote linkse kanone" zijn ingezet om alles wat maar slecht is aan racisme te kunnen linken. En dus aan het VB..

En wat jij wantrouwen noemt. Toen ik klein was heb ik nog nooit gehoord van de islam. Nu ik groot ben komt de islam me de oren uit; alhoewel ik er niet echt contact mee heb; raar he dat wantrouwen ;-)

djimi 15 mei 2006 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader (Bericht 1708579)

De Vlaming is een pragmaticus.

Dè Vlaming is een fictie.

Sommige Vlamingen zijn pragmatici, anderen zijn hopeloze dromers,
sommige Vlamingen zijn bijdehand, anderen zijn verschrikkelijke knoeiers, sommige Vlamingen zijn tolerant, anderen zijn onverdraagzaam,
sommige Vlamingen zijn realistisch, anderen zijn hysterisch,
sommige Vlamingen zijn intelligent, anderen zijn oerdom,
sommige Vlamingen zijn vrijgevig, anderen zijn gierig,

en zo voort.

Veralgemeningen en clichés kunnen we missen als kiespijn.

voicelesscharlie 15 mei 2006 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 1708601)
Dè Vlaming is een fictie

.
Dan is de belg enz.... dat ook.

Gorefest 15 mei 2006 22:19

Citaat:

sommige Vlamingen zijn bijdehand, anderen zijn verschrikkelijke knoeiers, sommige Vlamingen zijn tolerant, anderen zijn onverdraagzaam,

en zo voort.

Ja, nu moeten we sereen zijn en niet aan politiek doen, zei Verhofstadt vandaag in de gazet; hij heeft niks anders gedaan in het weekend.. DAAR wordt ik dus zeer wantrouwig van .. en zeer nerveus 8)

Alvader 15 mei 2006 22:31

Citaat:

en zo voort.

De mens kan niet zonder veralgemingen en clichés

Alvader 15 mei 2006 22:32

Citaat:

en zo voort.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat uw individu een fictie is.

TC 15 mei 2006 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest (Bericht 1708617)
Ja, nu moeten we sereen zijn en niet aan politiek doen, zei Verhofstadt vandaag in de gazet; hij heeft niks anders gedaan in het weekend.. DAAR wordt ik dus zeer wantrouwig van .. en zeer nerveus 8)

Guynokio stelt in de krant van dit WE dat "quote: We moeten ons onverdraagzaam opstellen t.o.v. de onverdraagzaamheid van het VB"

Ja zeg, komaan.. da is toch om u een kriek te lachen hé....

Als iemand zich onverdraagzaam opstelt t.o.v. de onverdraagzaamheid van de islam, dan is dat een racist, als iemand zich onverdraagzaam opstelt t.o.v. de onverdraagzaamheid van de PC tegenover het VB, jah.. dan mag je voor uw job beginnen vrezen...

PO-LI-TIE-KE RE-CU-PE-RA-TIE

[SIZE=6]t's gewoon om van te KOTSEN ![/SIZE]

Boadicea 16 mei 2006 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest (Bericht 1708600)
Het is niet alleen wantrouwen, ALLES wordt op een hoopje gegooid; zonet zag ik op het nieuws dat iemand veroordeeld is voor racisme omdat-ie terrorist gezegd zou hebben :roll: Laster en eerroof tot daar aan toe; maar den laatste tijd heb ik den indruk dat de "grote linkse kanone" zijn ingezet om alles wat maar slecht is aan racisme te kunnen linken. En dus aan het VB..

En wat jij wantrouwen noemt. Toen ik klein was heb ik nog nooit gehoord van de islam. Nu ik groot ben komt de islam me de oren uit; alhoewel ik er niet echt contact mee heb; raar he dat wantrouwen ;-)

Mij komt de islam ook de oren uit. Ik mag hier dikwijls meegenieten van de overlast, veroorzaakt door de plaatselijke moskee. Vindt iemand het nog normaal, dat het verkeer moet onrijden, omdat ze in de zomer op hun matjes gaan bidden op de straat VOOR de moskee?
Ze komen dikwijls luidruchtig buiten en gaan met elkaar op de vuist. Heum, geeft me niet bepaald een vredelievende indruk van die godsdienst, maar vermits ik geen expert ben ... en de preken die dikwijls voor heel de buurt weerklinken niet verstaan, spreek ik me er verder niet over uit.

Supe®Staaf 16 mei 2006 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1708933)
Mij komt de islam ook de oren uit.

Werp uw Koran weg.

Citaat:

Ik mag hier dikwijls meegenieten van de overlast, veroorzaakt door de plaatselijke moskee.
Troost u: de klokken van St.-Job, Sint-Martinus en St.-Jozef zijn ook voor mij op zondag een waar genot.

Citaat:

Vindt iemand het nog normaal, dat het verkeer moet onrijden, omdat ze in de zomer op hun matjes gaan bidden op de straat VOOR de moskee?
Neen begot.
't Is hier ook elke keer prijs wanneer de Mariale processies uitgaan.

Citaat:

Ze komen dikwijls luidruchtig buiten en gaan met elkaar op de vuist.
Wij zijn dan toch heel wat beschaafder.
We komen stillekes uit de kerk (veel zeggen gaat toch niet met dat klokgelui) en we gaan ons eerst op café zat drinken vooraleer we op de vuist gaan.

Citaat:

Heum, geeft me niet bepaald een vredelievende indruk van die godsdienst, maar vermits ik geen expert ben ... en de preken die dikwijls voor heel de buurt weerklinken niet verstaan, spreek ik me er verder niet over uit.
Als je het eens objectief bekijkt, dan spreken we ten onrechte over multiculturele maatschappij. We beleven allemaal quasi dezelfde kultuur. Naar nonkel pastoor of imam gaan luisteren, lawaai maken, verkeershinder veroorzaken en bonken uitdelen.
Wie zeurt nog over integratie?
8)

rookie 16 mei 2006 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest (Bericht 1708617)

zijn extreem rechts/rasistsch verhaaltje begint te wankelen zoals indertijd met de dreigbrief affaire in West Vlaanderen
enkele opmerkelijke feiten:

dag 1 : de parketwoordvoerder stelt dat de daad rasistisch is geinspireerd 2 minuten later meld ze (in hetzelfde intervieuw) dat er nog geen gesprek heeft plaats gehad met de dader wegens verdoofd ???????

uur 3 na de feiten Bert Den Bibber landt terug op aarde en veroordeelt deze rasistische moorden (Bij de moord op Joe was hij nog op Venus, dus niet gehoord :roll: )

xylitar 16 mei 2006 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1708933)
Mij komt de islam ook de oren uit. Ik mag hier dikwijls meegenieten van de overlast, veroorzaakt door de plaatselijke moskee. Vindt iemand het nog normaal, dat het verkeer moet onrijden, omdat ze in de zomer op hun matjes gaan bidden op de straat VOOR de moskee?
Ze komen dikwijls luidruchtig buiten en gaan met elkaar op de vuist. Heum, geeft me niet bepaald een vredelievende indruk van die godsdienst, maar vermits ik geen expert ben ... en de preken die dikwijls voor heel de buurt weerklinken niet verstaan, spreek ik me er verder niet over uit.

Ik ben ook geen wielerfanaat, maar ik moet ook omrijden als ze bij ons een wielerwedstrijd voor 3 man en een paardekop geven... En in onze gemeente vallen er bij een fuif, feest of ander vertier ook wel eens klappen...De pastoor zijn klokkentoren heb ik in mijn gedachten ook al vele malen gedynamiteerd op een goeie weekend morgen...

Deze dingen kan je nog het best afdoen als zijnde vervelend.... maar toch niet in de orde dat je zou gaan verhuizen.... En heb je echt teveel last van die moskee, stap naar de politie, er zijn normen voor geluidsoverlast en voor het innemen van openbare plaatsen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be