![]() |
Wantrouwen.
Het fenomeen dat door de meeste mensen nu wordt afgedaan als Racisme, is vaak niet meer dan "Wantrouwen". De paar vormen die inderdaad te bestempelen zijn als "afwijzing vanwege Racisme" ( en in het verlengde discriminatie/vrouwenhaat etc ) zijn echt uitzonderingen.
Overal, o.a. in muziekgroepen esn vinden we het fenmeen aan dat de nieuweling zich moet bewijzen. Is dit objectief onrechtvaardig ? ja. Is dit menselijk ? (ook) ja !! Mensen leven nu eenmaal NIET objectief. En mensen vormen de samenleving. Indien mensen geen allochtonen in dienst willen nemen, dan is dat niet omdat het racisten zijn , maar eerder om de negatieve reputatie van die groep. Vandaag, 15 mei 2006, kregen we nog wat VRT-info over de achterstand van allochtonen in het onderwijs. Dit los je niet op met anti-discriminatie wetten of dergelijke. Men vegist zich schromelijk door de Vlaming als racist voor te stellen. De Vlaming is een pragmaticus. |
Citaat:
En wat jij wantrouwen noemt. Toen ik klein was heb ik nog nooit gehoord van de islam. Nu ik groot ben komt de islam me de oren uit; alhoewel ik er niet echt contact mee heb; raar he dat wantrouwen ;-) |
Citaat:
Sommige Vlamingen zijn pragmatici, anderen zijn hopeloze dromers, sommige Vlamingen zijn bijdehand, anderen zijn verschrikkelijke knoeiers, sommige Vlamingen zijn tolerant, anderen zijn onverdraagzaam, sommige Vlamingen zijn realistisch, anderen zijn hysterisch, sommige Vlamingen zijn intelligent, anderen zijn oerdom, sommige Vlamingen zijn vrijgevig, anderen zijn gierig, en zo voort. Veralgemeningen en clichés kunnen we missen als kiespijn. |
Citaat:
Dan is de belg enz.... dat ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja zeg, komaan.. da is toch om u een kriek te lachen hé.... Als iemand zich onverdraagzaam opstelt t.o.v. de onverdraagzaamheid van de islam, dan is dat een racist, als iemand zich onverdraagzaam opstelt t.o.v. de onverdraagzaamheid van de PC tegenover het VB, jah.. dan mag je voor uw job beginnen vrezen... PO-LI-TIE-KE RE-CU-PE-RA-TIE [SIZE=6]t's gewoon om van te KOTSEN ![/SIZE] |
Citaat:
Ze komen dikwijls luidruchtig buiten en gaan met elkaar op de vuist. Heum, geeft me niet bepaald een vredelievende indruk van die godsdienst, maar vermits ik geen expert ben ... en de preken die dikwijls voor heel de buurt weerklinken niet verstaan, spreek ik me er verder niet over uit. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
't Is hier ook elke keer prijs wanneer de Mariale processies uitgaan. Citaat:
We komen stillekes uit de kerk (veel zeggen gaat toch niet met dat klokgelui) en we gaan ons eerst op café zat drinken vooraleer we op de vuist gaan. Citaat:
Wie zeurt nog over integratie? 8) |
Citaat:
enkele opmerkelijke feiten: dag 1 : de parketwoordvoerder stelt dat de daad rasistisch is geinspireerd 2 minuten later meld ze (in hetzelfde intervieuw) dat er nog geen gesprek heeft plaats gehad met de dader wegens verdoofd ??????? uur 3 na de feiten Bert Den Bibber landt terug op aarde en veroordeelt deze rasistische moorden (Bij de moord op Joe was hij nog op Venus, dus niet gehoord :roll: ) |
Citaat:
Deze dingen kan je nog het best afdoen als zijnde vervelend.... maar toch niet in de orde dat je zou gaan verhuizen.... En heb je echt teveel last van die moskee, stap naar de politie, er zijn normen voor geluidsoverlast en voor het innemen van openbare plaatsen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be