Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   CD&V-gemeenteraadslid Brasschaat naar Vlaams Belang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50939)

ilfalco 16 mei 2006 16:43

CD&V-gemeenteraadslid Brasschaat naar Vlaams Belang

CD&V-gemeenteraadslid Brasschaat naar Vlaams Belang Magda Soetens, gemeenteraadslid voor de CD&V in Brasschaat, stapt over naar het Vlaams Belang. Naar eigen zeggen heeft ze de jongste jaren vastgesteld dat het Vlaams Belang haar ideeën meer verkondigt dan haar huidige partij.
De recente mediahetze tegen het Vlaams Belang heeft haar niet afgeschrikt. Niet het Vlaams Belang, maar de regering is volgens haar verantwoordelijk. Soetens zat sinds 1994 voor de CD&V in de gemeenteraad van Brasschaat. Dinsdagmorgen lichtte ze burgemeester en vroegere partijgenoot, Dirk de Kort, in.
Haar overstap wordt op de gemeenteraad van 1 juni geacteerd. Soetens heeft de jongste jaren vastgesteld dat het Vlaams Belang haar ideeën meer verkondigt dan de CD&V. Ze verwijt haar vroegere partij een gebrek aan vastberadenheid, terwijl het Vlaams Belang volgens haar daar wel blijk van geeft.

bron GVA

qua moed kan dit tellen!!!:-D

SirGalahad_ 16 mei 2006 17:42

Alea iacta est

Hans1 16 mei 2006 17:45

Bange blanke vrouw. Ging ze haar postje verliezen?;-)

PAJOT 16 mei 2006 17:52

Een heel moedige vrouw !

1handclapping 16 mei 2006 17:53

VB is in Brasschaat niet tegen de Marokkanen, maar tegen de Ollanders.

armando 16 mei 2006 17:56

het begint stap voor stap duidelijk te worden dat de hetze van de afgelopen dagen een s(linkse) truuk was om het Vlaams Belang in een slecht daglicht te stellen, na de uitspraken van de advocaat vandaag is dit meer dan duidelijk

Jan van den Berghe 16 mei 2006 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 1710174)

Waaruit moet dit dan wel blijken?

Zeno! 16 mei 2006 19:01

Citaat:

tegen wie niet hé

Dave Brocatus 16 mei 2006 19:06

Citaat:

Werkelijk?
Ik heb al met verschillende mensen van Vlaams Belang Brasschaat gesproken en ook met Magda Soetens. Toch heb ik nooit de indruk gehad dat ze tegen de Nederlanders en/of de Marokkanen waren.

Waarop baseert u uw stelling?

athena 16 mei 2006 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1710170)
Een heel moedige vrouw !

inderdaad zeker na de mediahetze van de afgelopen dagen.

Reinaert 17 mei 2006 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1710170)
Een heel moedige vrouw !

Dit is gemeentepolitiek hé, en heeft niets te maken met moed maar met eigenbelang. Trouwens, ik had begrepen dat die vrouw eigenlijk met politiek wou stoppen. Qua motivatie kan dit tellen.

jan hyoens 17 mei 2006 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reinaert (Bericht 1711348)
Dit is gemeentepolitiek hé, en heeft niets te maken met moed maar met eigenbelang.

zoiets als een kartel vormen? 8)

Reinaert 17 mei 2006 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 1711354)
zoiets als een kartel vormen? 8)

Misschien wel.

Anna List 17 mei 2006 13:49

onlangs stond er in De Standaard een studie over succes v VB in rijkere gemeenten ...
wat ik eruit onthield :

- vb doet het relatief beter op economisch welstellendere momenten en in welstellendere gemeenten (jaja ? omdat het zo 'onverwacht klinkt, zal het wel juist zijn)(wetenschappelijke conclusies die de norm bevestigen zijn meer te wantrouwen dan zij die de verwachting doorbreken)
- vb doet t meetbaar beter als de gemeentebelasting hoger ligt tov de buurgemeenten (of marginaal steeg bij gelijke tarrieven bij de buren)

deze feiten, de schandelijke perikelen rond het gemeentelijke zwembad (6€ inkom) + het veranderde (multi) straatbeeld door aanwezigheid van het asielcentrum in Ekeren (Kapelsesteenweg-eind Bredabaan, langswaar je veelal Brasschaat binnenrijdt)

doet mij in Brasschaat (nog veel meer dan in Schoten) een kleine 'zondvloed' verwachten, waarschijnlijk dus een goede timing en strategische keuze van de ex- CD&VA politica ...

Brasschaat dus, een gemeente om extra te volgen bij de bollekenskermis ...

Anna List 17 mei 2006 13:52

bij de weg, spreek niet over Nederland spreek over 'de te annexeren gebieden' :-D

Steben 17 mei 2006 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1711641)
bij de weg, spreek niet over Nederland spreek over 'de te annexeren gebieden' :-D

Dit is politics.be, niet wargames.be.:x

Steben 17 mei 2006 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1710075)
Naar eigen zeggen heeft ze de jongste jaren vastgesteld dat het Vlaams Belang haar ideeën meer verkondigt dan haar huidige partij.

In hoeverre verkondigt ze dan wel zelf haar ideeën?

Anna List 17 mei 2006 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 1711668)
Dit is politics.be, niet wargames.be.:x

ach de Nederlanders zijn langer mijn landgenoten geweest dan de Belgen, wie zou er dus kwaad kunnen zijn vanwege een hereniging ? :-o

Steben 17 mei 2006 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1711722)
ach de Nederlanders zijn langer mijn landgenoten geweest dan de Belgen, wie zou er dus kwaad kunnen zijn vanwege een hereniging ? :-o

Ik ben groot voorstander. Moet je wel instemming krijgen van beide landsdelen.
Annexatie is meestal "onder dwang" bedoeld.

Jampie 17 mei 2006 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1710075)
CD&V-gemeenteraadslid Brasschaat naar Vlaams Belang Magda Soetens, gemeenteraadslid voor de CD&V in Brasschaat, stapt over naar het Vlaams Belang. Naar eigen zeggen heeft ze de jongste jaren vastgesteld dat het Vlaams Belang haar ideeën meer verkondigt dan haar huidige partij.
De recente mediahetze tegen het Vlaams Belang heeft haar niet afgeschrikt. Niet het Vlaams Belang, maar de regering is volgens haar verantwoordelijk. Soetens zat sinds 1994 voor de CD&V in de gemeenteraad van Brasschaat. Dinsdagmorgen lichtte ze burgemeester en vroegere partijgenoot, Dirk de Kort, in.
Haar overstap wordt op de gemeenteraad van 1 juni geacteerd. Soetens heeft de jongste jaren vastgesteld dat het Vlaams Belang haar ideeën meer verkondigt dan de CD&V. Ze verwijt haar vroegere partij een gebrek aan vastberadenheid, terwijl het Vlaams Belang volgens haar daar wel blijk van geeft.

bron GVA

qua moed kan dit tellen!!!:-D

Ik wist niet dat de CVP vroeger racistische praat verkocht...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be