![]() |
Gij vuile hetero!?
"Vuile hetero!" krijgt een postkaartje
wo 17/05/06 - Vandaag is het de "Dag tegen homofobie". In ons land verspreidt het Centrum voor Gelijkheid van Kansen postkaartjes met de boodschap "Vuile hetero!". "De kaarten hebben een provocerend karakter. Maar ze verwijzen naar de verwijten die holebi's vandaag nog frequent te horen krijgen", zegt Dirk de Meirleir van het Centrum. "Dit is een campagne voor holebi's. We vragen hen contact op te nemen met de meldpunten wanneer ze te maken krijgen met discriminatie." "De meeste holebi's weten wel dat er een antidiscriminatiewetgeving is, maar weten niet waar ze terechtkunnen." Op 17 mei 1990 besliste de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) om homoseksualiteit te schrappen uit de lijst van geestesziektes. Het parlement riep daarom, enkele jaren geleden, 17 mei uit tot "Dag tegen homofobie". ----- Misschien kan het CGKR ineens de hetero als een geestesziekte op hun lijstje zetten? Moet er nog meer zijn? |
"homofobie" is weer zo'n fabeltje dat bepaalde kringen in leven houden omdat ze er zelf beter van worden. Wie heeft er nu schrik van holebi's?
|
Citaat:
|
Waar kunnen we klacht neerleggen tegen deze haatcampagne?
Ik voel me bedreigd... |
Eerst een onafhankelijke rechter vinden die het CGKR wil veroordelen ....
|
Ironie is duidelijk niet gekend bij extreem-rechts
|
Wat een smerige en domme campagne.
Ten eerste doet het CGKR nu zelf datgene waar ze homofoben van beschuldigt. Ten tweede is iemand uitmaken en beledigen niet meteen de meest geschikte manier om hem/haar te overtuigen. |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens verschillende kranten zou het gaan om postkaarten met op de voorkant provocerende slogans zoals "Vuile hetero' en op de achterkant enkele contactgegevens. Ik ga ervan uit dat die informatie juist is. Indien de informatie in de verschillende kranten niet klopt, dan kan men alle bronvermeldingen in twijfel trekken en wordt discussiëren haast onmogelijk. |
Citaat:
Het is dus vooral (een deel van) het Belgische gerecht dat een probleem heeft met ironie. |
Citaat:
Een hele morgen geen enkele vertegenwoordiger ontmoet van deze zg maatschappelijk relevante minderheid. Ook enkele gebouwen binnengaan. Uiteindelijk niets gevonden behalve wat reklame voor een "holibikamp". :lol: Wel dan, heb jij toevallig een scan van dat foldertje ? |
Citaat:
|
Zo te zien mist de campagne haar effect niet...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk teveel angst voor de verdraagzame reakties van het publiek.. |
Citaat:
|
Citaat:
Echte homofoben die holebi's uitschelden enkel en alleen omdat ze holebi zijn, gaan enkel maar meer op hun tenen getrapt zijn. Met als gevolg dat ze hun haat tegenover holebi's gerechtvaardigd zien. Mensen die geen problemen hebben met holebi's, hebben geen campagne nodig aangezien ze geen holebi's beledigen. Ik vind dat je al echt dom moet zijn om niet in te zien dat deze campagne een omgekeerd effect gaat hebben. |
Citaat:
Af en toe beledigd worden, kan geen kwaad, da's goed voor ons evenwicht. :lol: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be