![]() |
BTW afschaffen op groenten en fruit
Volgens onderzoek blijkt dat de Belg veel te weinig groenten en fruit eet. Maar groenten en fruit zijn volgens mij veel en veel te duur. Gezien de noodzaak voor de volkgezondheid dat men voldoende groenten en fruit eet zie ik dit als een zeer kwalijke zaak. Mijn stelling is daarom:
De huidige prijzen van groenten en fruit vormen een belemmering voor de volkgezondheid en dienen daarom verlaagt te worden door de BTW af te schaffen op deze gezonde etenswaren. |
Citaat:
|
Citaat:
Alsof we het nog niet kennen. |
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad! Het is door onze landbouwsubsidies dat we het Zuiden arm houden. Afschaffen die handel! Het zou de landbouwers hier dwingen om nieuwe teelten of rassen te ontwikkelen om op die manier terug rendabel te worden Weg met het protectionisme! |
|
Tis verdomme zes procent. Die zal nu ook niet het verschil maken zeker.
|
Den BTW dus hé.
|
Gewoon groen afschaffen zou ook al helpen.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Maar serieus nu, op vele akkers staat tegenwoordig maïs. Hiervoor krijgt de boer 250 euro per hectare (dacht ik). Die Maïs wordt ingekuild als wintervoer voor het melkvee. Met de subsidie koopt de boer synthetisch voer, ingevoerd (haha woordspeling :-D) vanuit een ver land. De koeien eten een hele winter van dat synthetisch voer. De ingekuilde mais wordt het volgende jaar weggegooid en er wordt nieuwe mais ingekuild. Nu weet ik wel dat we in tijden van nood wellicht ook wel meer maïs zullen eten, maar of we daarmee onze afhankelijkheid van buitenlands voedsel wegwerken? |
Citaat:
:lol:u heeft volledig (mijn) gelijk natuurlijk. |
Citaat:
En vooral: de boeren hebben een zeker inkomen (voldoen aan de energievraag) en geen subsidie meer. We zijn dan ook minder afhankelijk van de Amerikaanse stoten op internationaal vlak. |
Citaat:
bwa, een consumptiebelasting is economisch verkiesbaar boven een inkomstenbelasting, ik heb als libertariër liever een BTW van 6% dan een inkomstenbelasting van 50%. Laat die BTW van 6% dus gerust en schaf alle andere belastingen af :D En serieus: sinds wanneer is het een "rechts" standpunt om zich te moeien met wat mensen eten en hoe ze hun leven leiden? |
Citaat:
Het is trouwens niet enkel over mais, het is een kwestie dat de eigenlijke boer nog bestaat en het veld er nog is. Voor mijn part subsidieert ge hem 100% en laat ge zijn opbrengst ergens wegrotten. |
Citaat:
TomB heeft gelijk. Beter de oogsten hier weg te gooien maar de landbouwcapaciteit te houden, dan volledig afhankelijk te worden van buitenlandse import. Maar de nog betere optie is die van koolzaad. Dan houden we de landbouwcapaciteit, en verdienen onze boeren er beter aan. |
Het klinkt natuurlijk allemaal zo nobel en eerlijk, dat opensmijten van de grenzen voor voedselimports uit den verre... Maar staat er iemand stil bij het feit dat de kwaliteitsvereisten die een Europese boer krijgt opgelegd stukken zwaarder zijn dan wat die derde-wereldlanden kunnen aanbieden?
Of gaan we die normen "in naam van de goede zaak" ook maar systematisch afbouwen? Nog een plofkipje iemand? Of wat gerst met sporen van één of ander ouderwets sproeimiddel? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be