Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   The Harakiri-kid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51013)

eno2 18 mei 2006 15:10

The Harakiri-kid

Als het de bedoeling is van Bush, de overheid Lean and Mean te maken, tot op het punt van defunctie door uithongering, dan is Bush, The Harakiri-Kid, daar met zijn belastingsverlaging voor de rijken van 17 miljard dollar, in tijden van een historisch ongekend federaal gecombineerd deficit (Trade-deficit plus Budget-deficit), uitstekend in aan het slagen.

vlijmscherp 18 mei 2006 15:11

17 miljard dollar belastingsverlaging voor de rijken, daar moet je even bij slikken.

Pindar 18 mei 2006 15:12

tsja het is uiteindelijk de bedoeling dat de USA een 'derde wereld land' gaat worden.

Pin d'Ar

Apocalyps 18 mei 2006 15:13

Weer een triomf van Bush.:lol:

longhorn 18 mei 2006 15:48

Het gaat over 70 miljard$ over 5 jaar. In november zijn het verkiezingen en zullen de republikeinen de rekening gepresenteerd krijgen...hopelijk.

eno2 18 mei 2006 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1713863)
Het gaat over 70 miljard$ over 5 jaar. In november zijn het verkiezingen en zullen de republikeinen de rekening gepresenteerd krijgen...hopelijk.

Als ik een kadoo moest krijgen van 70 miljard, zou ik ook niet meer weten voor wie ik moest stemmen...

Havana 19 mei 2006 18:27

De belastinghervormingen van de Bush administratie zijn een schande.
De rijken worden rijker en de armen worden armer.

Mephisto 19 mei 2006 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1713866)
Als ik een kadoo moest krijgen van 70 miljard, zou ik ook niet meer weten voor wie ik moest stemmen...

Niemand.
Inpakken & wegwezen..

driewerf 19 mei 2006 22:26

Alleszins is nu duidelijk in wiens belang de Republikeinen regeren. Niet dat de arbeidersklasse er beter aan toe zou zijn onder de Democraten, ook die krijgen massa's geld van de industrie. En wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Hoewel zeker geen radicaal-linkse is op dit moment de beste hoop gelegen in Ralph Nader.

Eburonum 21 mei 2006 02:36

Citaat:

De belastinghervormingen van de Bush administratie zijn een schande.
De rijken worden rijker en de armen worden armer.
Hier in Amerika noemen we dat "Zij die hard werken, worden rijker. Zij die geen klop doen en op kosten van de overheid leven, worden armer."

Knipp 21 mei 2006 03:37

Miljaar 17 miljard euro, zo'n berg geld, daar kan den Bert hier +- 300.000 plaatjes mee doen verkopen :lol:

carlgustaaf 21 mei 2006 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eburonum (Bericht 1718598)
Hier in Amerika noemen we dat "Zij die hard werken, worden rijker. Zij die geen klop doen en op kosten van de overheid leven, worden armer."

als gij een goede job weet voor mij, die 70 miljard dollar opbrengt, dan begin ik onmiddellijk...zelfs met een beetje minder zou ik tevreden zijn. Zélfs voor één enkel , onnozel miljardje dollars wil ik wel aan de slag, tot aan mijn pensioenstijd...en dan moogt ge mijn ziekenkasvergoedingen, en werkloosheidsuitkeringen houden, of aan iemand anders weggeven...

Havana 21 mei 2006 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eburonum (Bericht 1718598)

De belastinghervorming van 2003 was voordeling voor de rijkste 1% van de vs. 31% vd Amerikanen had er geen enkel voordeel bij.

http://www.nytimes.com/2006/04/05/bu...erland&emc=rss

Werkt er in de VS dan maar 1% vd bevolking ofwa? Vandaar die toffe werkloosheidscijfers waarschijnlijk...

[SIZE=1][In de begroting voor 2007 is er flink geschrapt in de gezondheidszorg ten koste van vele werkende mensen][/SIZE]

bruut geweld 21 mei 2006 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1719193)
De belastinghervorming van 2003 was voordeling voor de rijkste 1% van de vs. 31% vd Amerikanen had er geen enkel voordeel bij.

http://www.nytimes.com/2006/04/05/bu...erland&emc=rss

Werkt er in de VS dan maar 1% vd bevolking ofwa? Vandaar die toffe werkloosheidscijfers waarschijnlijk...

[SIZE=1][In de begroting voor 2007 is er flink geschrapt in de gezondheidszorg ten koste van vele werkende mensen][/SIZE]

De VS zijn dan ook niet langer een "democratie" in de ware en totale zin van het woord meer.

Maar een oligarchie met een stevig stuk theocratische en militair industriële invloed .

en in zo'n systeem zullen de armen en uiteindelijk ook de midden klasse het lastig krijgen. Democraat of republikein maakt al niet meer uit. de schade is veel te groot. twin deficit en negatieve spaarquote, afgelopen week bijna 1,3 dollar voor een eurootje. 8O (dit ondanks zestien renteverhogingen!) en de grote reserves vanwege Aziatische landen zijn dan nog geeneens afgebouwd. Het dollarmuntje zal nog ferm de dieperik ingaan..dan kan nog ettelijke jaren duren , maar dat de USA ongelooflijk boven zijn stand leeft (en heeft geleefd) dankzij de dollar als rostvaste ankermunt en financieringsmogelijkheid van dat financieël wanbeleid is een bekend gegeven.

Jammer voor die arme sukkelaars die vaak tot drie jobs hebben en NOG niet in het onderhoud van hun kinderen kunnen voorzien.
De voedselpakketjes worden steeds meer gevraagd.
Medicijnen kunnen niet meer betaald worden.

en al diegenen die zelf maar in hun pensioen dienen te voorzien door op de beurs te gaan...

Voor hun zal het allemaal nog slechter worden.

Er wordt al langer gewaarschuwd voor een desastreus scenario in de US economy, maar ze lijken iedere keer het onvermijdelijke net wat weer te kunnen uitstellen. maar ooit komt daaraan ook een einde.

eno2 22 mei 2006 13:34

Met de dollar is het raar gesteld inderdaad. Het is nog steeds de wereldmunt,waarvoor iedereen bereid is, erin te investeren.
De VS heeft het gemakkelijk: waarborgen hoeven ze daarbij niet te geven, ze drukken gewoon zelf dollars bij zoveel ze daar zin in hebben - zij en alleen zij hebben de dollarpersen in bezit en de emissierechten.

eno2 23 mei 2006 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1721035)
Met de dollar is het raar gesteld inderdaad. Het is nog steeds de wereldmunt,waarvoor iedereen bereid is, erin te investeren.
De VS heeft het gemakkelijk: waarborgen hoeven ze daarbij niet te geven, ze drukken gewoon zelf dollars bij zoveel ze daar zin in hebben - zij en alleen zij hebben de dollarpersen in bezit en de emissierechten.

En daar betalen de Chinezen en de anderen daar in hun dure valuta's voor...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be