Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Vindt u Spirit een slechte partij ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51066)

Cynicus 19 mei 2006 19:38

Vindt u Spirit een slechte partij ?

PAJOT 19 mei 2006 19:45

uiteraard, subsidies intrekken en afschaffen die handel

Max van Dietschland 19 mei 2006 19:55

Wat mij betreft zelfs de slechts mogelijke. De verderfelijke combinatie van links-progressief en liberalisme staat volledig tegenover mijn echt conservatieve nationaal solidaristische ideologie.

ilfalco 19 mei 2006 20:00

De vraag moet zijn ... vindt u spirit een partij;)...

vjeeke 19 mei 2006 20:10

zo'n klein partijtje dat denkt zich alles te mogen permitteren - nee dank u

Jaani_Dushman 19 mei 2006 20:30

Er zijn ergere partijen.
Liever Spirit dan het ultra-liberale SP.a of de xenofobe VLD.

longhorn 19 mei 2006 20:34

slecht voor de cholestrol.

zorroaster 19 mei 2006 21:06

Och, geef ze nog een jaar of vijf en dan zullen ze misschien wel iets hebben uitgevogeld dat van heel ver wat lijkt op een "core bussiness" of een ideologie...

Schavuit 19 mei 2006 22:12

liberalisme en dan nog links liberalisme?? uiteraard vind ik die nep vlaams-nationalisten slecht

ze zijn zogezegd progressief, wel ik vind juist het omgekeerde

alberto 20 mei 2006 15:33

Noemt men spirit nu ook al een partij? :-o

Tantist 20 mei 2006 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1716304)

Zo lang Spirit op een of andere manier verkozen raakt, is dat geen goed idee. Ik heb het niet zo op Spirit, maar ik denk dat ze best wel waardevol kunnen zijn. Misschien als ze de debielen eens uit de partij smijten? Maar dan zijn ze wel hun stemmenkanon Anciaux kwijt en de Man met de Groene Bril.

Kim 20 mei 2006 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1716332)
De vraag moet zijn ... vindt u spirit een partij;)...

Voor één keer in m'n leven ben ik het eens met u! 8)

Tantist 20 mei 2006 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1717843)
Voor één keer in m'n leven ben ik het eens met u! 8)

Dat mag he.

Den Bal 21 mei 2006 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1716304)

Ik persoonlijk ben niet voor Spirit. Maar hier vind ik maak je toch een foute redenering. Hoe slecht een partij ook is, ze heeft een aantal kiezers. De partij op zich haalt mogelijk de ondemocratische 5% drempel niet. Maar het is een mening. Wanneer je de dotatie ( en /of de partij) wenst af te schaffen is dit ook het snoeren van een (vrije) mening.

Hans1 21 mei 2006 10:00

Spirit haalt slechts drie keer meer stemmen dan de B.U.B.. Toch spreken de media er 100 keer méér over. Dat gaat erbij mij niet in. Vooral omdat Spirit op dit forum niet eens een inhoudelijk onderwerp is. De B.U.B. daarentegen wel.

Hans1 21 mei 2006 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal (Bericht 1718786)
Ik persoonlijk ben niet voor Spirit. Maar hier vind ik maak je toch een foute redenering. Hoe slecht een partij ook is, ze heeft een aantal kiezers. De partij op zich haalt mogelijk de ondemocratische 5% drempel niet. Maar het is een mening. Wanneer je de dotatie ( en /of de partij) wenst af te schaffen is dit ook het snoeren van een (vrije) mening.

Dat geldt dan a fortiori ook voor de B.U.B., denk ik, niet?

Wij vragen echter geen subsidies, maar we vinden dat de anderen die ook niet nodig hebben. Alleen media-aandacht is nodig voor alle partijen, groot of klein.

Boppa47 21 mei 2006 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 1716282)

Wat zal hun volgende naam zijn, bij iedere verkiezing een andere naam, wekt toch geen vertrouwen, en met politiekers zoals Bert den bleiter en walvis Lambert met zijn gekleurde brilletjes, om te gillen in het buitenland.

Den Bal 21 mei 2006 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1718824)
Dat geldt dan a fortiori ook voor de B.U.B., denk ik, niet?

Wij vragen echter geen subsidies, maar we vinden dat de anderen die ook niet nodig hebben. Alleen media-aandacht is nodig voor alle partijen, groot of klein.

Jaja. BUB heeft ook recht op vrije meningsuiting en ook voor hen is de 5% regel niet democratisch. Je moet natuurlijk wel de natuurlijke grens halen om verkozen te geraken.

driewerf 21 mei 2006 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1718823)
Spirit haalt slechts drie keer meer stemmen dan de B.U.B.. Toch spreken de media er 100 keer méér over. Dat gaat erbij mij niet in. Vooral omdat Spirit op dit forum niet eens een inhoudelijk onderwerp is. De B.U.B. daarentegen wel.

en dit forum is de gansche wereld. :-o

Hans1 21 mei 2006 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal (Bericht 1718879)
Jaja. BUB heeft ook recht op vrije meningsuiting en ook voor hen is de 5% regel niet democratisch. Je moet natuurlijk wel de natuurlijke grens halen om verkozen te geraken.

Dat is nu net het probleem. Die "natuurlijke" grens ligt te hoog voor nieuwe partijen omdat ze als David tegen Goliath moeten vechten: zonder media-aandacht en sinds 1989 ook zonder geld. De traditionele partijen hebben de politieke makrkt gewoon hermetisch afgesloten. Zelfs een miljardair als R. Duchâtelet (Vivant) kan het niet alleen aan.

Mooi "democratisch" systeem. Het is eigenlijk een plutocratie: de macht aan de rijksten en de grootsten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be