![]() |
Bent u een consequente tegenstander van de doodstraf ?
Bent u een consequente tegenstander van de doodstraf ?
Doe hier de test. |
test nog nie gedaan
maar ja ben tegenstander van aan de overheid uitbesteedde wraak. |
test intussen gedaan en ja de ophanging van de nazi kopstukken was een schending van de mensenrechten. ze ophangen was een nazipraktijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is hij ook, ni ideologisch (voor zover we dat ooit zullen weten) maar wel qua karakter.
|
Ik weet dat ik in deze niet konsekwent ben.
Rationeel ben ik tegen de doodstraf. Het is duidelijk dat we niet moeten vervallen in het nemen van levens om het nemen van levens te bestraffen. Dat is niet rationeel. Emotioneel en psychologisch echter, kan ik een aantal doodstraffen in het geheel niet betreuren, hoewel ik er rationeel gesproken geheel tegen ben. |
zouden die nazikopstukken niet zwaarder gestraft zijn, indien ze nu nog in de gevangenis zouden zitten?
|
De consequente voorstander van de doodstraf is natuurlijk bereid om zelf de executie uit te voeren.
|
Citaat:
|
Ik geloof zowiezo ni in straffen.
|
Ja, ik ben tegen alle vormen van doodstraf. Ik ben zelfs tegen het gevangeniswezen.
|
Citaat:
Ook, De enige beschuldigde in Amerika ivm de 11/9 aanslag hoopte ook op de doodstraf.....nl. de kortste weg naar zijn 70maagden... ....dus hebben ze beslist om hem levenslang te geven:lol: noem me maar slecht, maar ik vind dit best grappig |
Citaat:
wat is uw oplossing dan om moordenaars ed. te bestraffen, als ik vragen mag... |
Citaat:
|
ik als humanist vind dat de doodstraf niet past in een hoogstaande cultuur die zich een democratische rechtstaat noemt.
van alle bewijzen voor het averechts effect van de doodstraf zullen we nog maar zwijgen. Ik verwijs dan ook naar Bourgeois zijn interpellatie vorig jaar om een verbod op de doodstraf in de grondwet te krijgen. |
Citaat:
De bodem van de noordzee bv. lijkt me ietwat op de doodstraf lijken:lol: Maar als uw punt is dat aan criminelen/moordenaars/pedo's/verkrachters geen cent te veel moet uitgegeven worden moet ik u gelijk geven.......oa. om die reden ben ik voorstander voor het herinvoeren van de 'vergeetput' |
Citaat:
Bovendien betalen we wat eilandmensen, uit Tonga of Kiribati of zo, om een oogje in het zeil te houden. Zo doen we aan constructieve ontwikkelingssamenwerking. Prachtig toch :-D ? Pas op: dit geldt niet voor mensen die gestolen hebben - zij moeten vooral de schade terug betalen, voor hen is ballingschap geen optie, werken moeten zij doen. Het betreft dus enkel moordenaars en verkrachters en dat soort. |
Citaat:
|
Citaat:
als consequent voorstander van de doodstraf maakt dat niet uit wie er al onder geleden heeft... zoniet heeft het niets met recht te maken en alles met weerwraak |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be